וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 פלסטינים נפצעו בעימותים בגדה לאחר הלוויית הפעוט

אחד מהפלסטינים נורה על ידי כוחות הביטחון בביר זית שמצפון לרמאללה לאחר שהושלך בקבוק תבערה לעבר הכוח ונפצע קשה. בקבוקי תבערה הושלכו לעבר שוטרים במזרח ירושלים, עימותים אלימים נרשמו גם בקלנדיה

צילום: רויטרס, דובר צה"ל, רבנים למען זכויות אדם; עריכה: טל רזניק

אלפי בני אדם השתתפו אתמול (שישי) במסע הלווייתו של הפעוט עלי סעד דוואבשה, שהחל במסגד בכפר דומא, שבו הוצת הבוקר בית המשפחה ובמהלך היום נרשמו עימותים בין פלסטינים לבין כוחות הביטחון ברחבי יהודה ושומרון ובירושלים. במקביל, מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית נפרסו בכוחות גדולים ברחובות הסמוכים למסגדים ברחבי הגדה, במטרה למנוע הפגנות אלימות שלהן מקווים בחמאס, שקרא ל"יום זעם".

בביר זית שמצפון לרמאללה נפצע פלסטיני נפצע באורח קשה מירי כוחות הביטחון במהלך עימותים בין פלסטינים לבין כוחות צה"ל ומג"ב. הוא פונה על ידי הסהר האדום לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שברמאללה. קודם לכן הושלך בקבוק תבערה לעבר הכוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

עימותים בעיסאוויה שבירושלים. צילום: אחמד סוב לבן, מערכת וואלה! NEWS
עימותים בעיסוויה, היום/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אחמד סוב לבן

דרומית לחברון התפתחו עימותים עם כוחות צה"ל ובמעבר קלנדיה צעירים פלסטינים יידו אבנים, אולם כוחות צבא גדולים היו במקום ולא דווח על נפגעים. המעבר לא נסגר לתנועה, ולא נרשמו אירועים מיוחדים מעבר לכך. עימותים נרשמו גם בקלקיליה ובמחסום חווארה. בעיסוויה שבמזרח ירושלים השליכו צעירים בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות הביטחון, שהשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. ארבעה פלסטינים נפגעו באורח קל מגז מדמיע במהלך הפרת סדר בחלחול שמצפון לחברון. זאת, לאחר שכוחות הביטחון השתמשו באמצעים להפרות סדר.

במקביל, פרצה שריפת קוצים בסמוך להתנחלות בית חגי שבדרום הר חברון. שלושה צוותי כיבוי וצוות מתנדבים מקומי פועלים להשתלט על הדליקה, ובמקביל פונו בתים הקרובים לקו האש. גורמי ביטחון חושדים כי האש פרצה כתוצאה מהצתה מכוונת. כמו כן, שריפת קוצים פרצה בכביש העוקף של יצהר. לדברי המתנחלים תושבי המקום, מדובר בהצתה. שני צוותי כיבוי פועלים במקום על מנת להשתלט על הלהבות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עימותים בקלנדיה, 31 ביולי 2015. טוויטר, צילום מסך
עימותים בקלנדיה, היום/צילום מסך, טוויטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אתמול עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעקבות הצתת הבית בכפר דומא ואמר לו: "כולם מזועזעים מהטרור הנפשע נגד בני משפחת דוואבשה". נתניהו הוסיף כי "עלינו להילחם יחד בטרור ולא משנה מאיזה צד הוא". עוד אמר ראש הממשלה לאבו מאזן כי הוא נתן הנחיה לכוחות הביטחון להפעיל את כל האמצעים כדי לאתר את הרוצחים.

עלי דוואבשה שנרצח בפיגוע בכפר דומא. רויטרס
מסע ההלוויה בדומא, היום/רויטרס

הרשות הפלסטינית גינתה מוקדם יותר הבוקר את הפיגוע. "הפשע האכזרי הזה לא היה קורא לולא הייתה ישראל מתעקשת להרחיב את הבנייה בהתנחלויות", אמר נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן. הוא הוסיף הרצח אירע גם כתוצאה מהשתיקה של הקהילה הבינלאומית לנוכח אלימות המתנחלים והודיע כי מות הפעוט יהיה במוקד התביעה שיגישו הפלסטינים נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג.

בחמאס הטילו את האחריות לפיגוע על ממשלת ישראל וטענו כי הוא הפך את כל הישראלים ל"מטרה לגיטימית" בעבור הארגון. "רציחתו האכזרית של התינוק מחייבת אותנו לתגובה יוצאת דופן", מסר דובר חמאס חוסאם בדראן לביטאון הארגון "א-ריסאלה". "חמאס ימצא במהירות דרך ללמד את ישראל לקח חריף על הפשע הזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בדומא, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוג ההורים והילד בן הארבע שנפגעו בהצתה עדיין מאושפזים ונמצאים בסכנת חיים. מדוברות בית החולים שיבא בתל השומר, שם מאושפזים האם, ריהאם, ובנה, נאמר כי מצבם קשה וכי האם סובלת מכוויות בדרגה 3 ב-90% מגופה והילד סובל מכוויות בדרגה 2 ב-60% מגופו. בבית החולים סורוקה שבבאר שבע מאושפז האב, סעד, במצב אנוש, והוא סובל מכוויות ב-80% מגופו. כל השלושה מורדמים ומונשמים.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס לפיגוע ולחשש להפרות סדר בעקבותיו. "משטרת ישראל נערכת במלוא העוצמה והמקצועיות למנוע כל הפרות סדר. אנחנו נמצאים ביום מאוד מאוד מתוח ורגיש", אמר בעת סיור עם ממלא מקום המפכ"ל בירושלים. "ירושלים היא העיר המורכבת ביותר בעולם לניהול בטחוני. אני רוצה לנצל את ההזדמנות לקרוא למתינות, לרוגע, לדו-קיום. יש לנו הרבה מאוד לקחים כחברה להפיק מהאירוע של הלילה. הסימנים מראים שזה בוצע על ידי יהודים. עם שילדיו נשרפו בשואה צריך לעשות חשבון נפש גדול אם ממנו יוצאים אנשים ששורפים בני אדם".

(עדכון ראשון: 14:36)

הבית שהוצת בפיגוע טרור יהודי בכפר דומא, יולי 2015. רויטרס
הבית שהוצת בדומא, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully