וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזתה לנערה ברשת: תוך שניות הגיעו פדופילים

דב גיל-הר

5.8.2015 / 8:10

בחופש הגדול מתעצמת סכנת הפדופילים ברשת. דיאנה גולדנברג, צעירה שלכדה פדופיל, סיפרה בראיון לאולפן וואלה! NEWS כיצד עשתה זאת. סמנכ"ל חברה לאינטרנט בטוח: "סנן אינטרנטי מאפשר להורים להגן על ילדיהם בזמן אמת"

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

דיאנה גולדנברג, צעירה בת 19 ששיתפה פעולה עם אביב גפן בסרט המנסה ללכוד פדופילים, אמרה בראיון לאולפן וואלה!NEWS כי היא נדהמה מהמהירות ומכמות האנשים שפנו אליה כאשר התחזתה לילדה בת 13.

"אנחנו רשמנו "גלי13" ותוך שתי שניות המון המון פניות הגיעו מכל מיני אנשים שרוצים להכיר, שרוצים להיפגש, שהציעו כל מיני הצעות", היא סיפרה. "אני לא הובלתי שום דבר, פשוט נכנסתי לצ'אט. זה היה הכי תמים, הכי בת 13, והם לבד הובילו את השיחה לכל מיני מקומות. כשאמרתי שזה לא נעים לי הם אמרו שאני רוצה, משכנעים את הילדה בעצם שזה מה שהיא עצמה רוצה. התחילו לשלוח תמונות, לבקש תמונות, רצו גם להיכנס לצ'אטים, ולהיפגש, וזה הוביל לזה שלכדנו פדופיל".

לדבריה, הסכנה קיימת ברשת ומכיוון שקשה "להוציא" את הפדופילים מהאינטרנט, צריך לפחות להגן על הילדים. "כל דרך שתנסה לחסום את הפדופילים, הם ימצאו פירצה אחרת, ישתמשו בביטויים אחרים, ייכנסו לאתרי צ'אט אחרים. כמו שזה עבר מהגינה לחדר הצ'אט, זה יעבור למקום אחר".

גיל גבריאל, סמנכ"ל שיווק חברת תום, שמייצרת פתרונות לשימוש בטוח לילדים באינטרנט, אמר כי ממחקרים וסקרים שהם עשו בחברה הם הבינו שהורים לא מפנימים עד כמה הסכנה שפעם הייתה ברחובות, בבית הספר, כשהילדים היו יוצאים לאיזשהו מועדון, נכנסה לתוך הבתים. לדבריו, הבית והסמארטפון מייצרים אשליית בטחון, בעוד שהפדופילים היום מסתובבים במרחבים האלה. בעוד ש-70% מהפגיעות מתקיימות היום בפייסבוק ובאתרים אחרים, רק ל-9% מהבתים יש היום סנן אינטרנטי.

גבריאל סיפר כי החברה שלו פיתחה במשך שמונה שנים סנן אינטרנטי, אלגוריתם, שיודע לסנן לא רק כותרות של שמות סרטים, אלא גם לבחון כל פיקסל ותמונה בסרט. לדבריו, תוכנת ההגנה של החברה עובדת על שרתי חברת פייסבוק ויודעת לסנן ביטוים מטרידים כמו "תראי לי", "תחשפי לי" , "מה הטלפון שלך" וכו'. גבריאל הבהיר כי הכלי הזה, שפועל 24 שעות ביממה יודע להתריע בפני ההורים ולאפשר להם להגיב במקרה של סכנה בזמן אמת.

ב- 24/8/2015 תתקיים בסינמטק תל אביב הפרימיירה לסרטו החדש של אביב גפן "עולם חדש", העוסק בסכנות הקיימות ברשת ובפדופיליה בפרט. בתום הסרט תתקיים שיחה עם אביב גפן עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully