וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת הקלה בתל אביב: מידע על שיבושי התנועה - דרך "וויז"

29.7.2015 / 16:52

נת"ע החליטה כי חברת הניווט הישראלית תספק מידע בזמן אמת לנהגים על שיבושי התנועה שייווצרו בשל העבודות. כמו כן, בית המשפט דחה בקשת בעלי עסקים הצפויים לנהיפגע מהעבודות להוציא צו לעיקובן. "אי אפשר להחזיר את הסוסים אחורה"

עריכה: ניר חן

חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) שאחראית על הקמת הרכבת הקלה בתל אביב העניקה פטור ממכרז לחברת הניווט Waze, כך שזו תהווה כלי שייאפשר להעביר מידע לנהגים בזמן אמת הנוגע לשיבושי התנועה שיגרמו בשל העבודות, שיחלו בראשון הקרוב. האפליקציה תתריע ותהווה פלטפורמת הסברה בזמן אמת לציבור הנהגים המגיעים לאזורי העבודות, וכן תספק מידע על פתרונות נוספים לנהגים, כמו מיקומם של חניוני "חנה וסע".

"במסגרת ההערכות לתחילת העבודות ועקב עומסי התנועה הצפויים, נדרש לנת"ע אמצעי טכנולוגי אשר יאפשר משלוח התראות והכוונות בתחום ההסברה בזמן אמת לציבור הנהגים המגיעים לאזורי העבודות, ואודות נושאים שונים הנוגעים לביצוע העבודות ובהם חניוני 'חנה וסע' והפניה למוקד טלפוני של נת"ע", נכתב בהודעת החברה. "Waze היא החברה היחידה שבאמצעותה ניתן לקבל את השירותים הנדרשים".

WAZE ווייז. רויטרס
תספק מידע על שיבושי התנועה שייגרמו בשל עבודות הרכבת הקלה. אפליקציית Waze/רויטרס

בתוך כך, בית המשפט המחוזי שבתל אביב החליט היום (רביעי) לדחות את בקשתם של 26 בעלי עסקים בעיר להוציא צווי מניעה לתחילת העבודות הרכבת הקלה בתואנה שהדבר יפגע בעסקיהם. לאחר ששני הצדדים, בעלי העסקים מחד ונת"ע ומשרד התחבורה מנגד, לא הגיעו ביניהם להסכמה, טען השופט יונה אטדגי כי לא ניתן לתת צו מניעה בטווח כה קצר. זאת, לאחר שכבר במהלך השבוע דחה את הבקשה לצו מניעה.

"כולנו יודעים מה הם הסיכויים לקבל צו מניעה. אי אפשר להחזיר את הסוסים אחורה", אמר השופט אטדגי בדיון. "במסגרת הדיון בבקשה זו לא ניתן לעמוד על הצורך של המבקשים בדברים הפרטניים שביקשו באשר לעסקיהם. לצורך כך יש צורך בדיון פרטני לגבי כל אחד מהעסקים בצירוף חוות דעת הנדסית ולא כצו כוללני, כפי שהתבקש".

בנוסף, בא כוחם של בעלי העסקים, עו"ד עודד תומר, ביקש מבית המשפט לאגד ארגון משותף בראשות רואה חשבון כלכלי ועורך דין שיפקחו על התהליך ויבדקו את אומדן הנזקים שיגרמו לבתי העסקים בעקבות העבודות, וכן ביקש מבית המשפט למנות מומחה הנדסי שיאמוד את הנזקים. בא כוחם של נת"ע הביע את התנגדותו לכך וכינה זאת "פנטזיה", ובית המשפט סירב לבקשה.

"איני סבור כי יש צורך בשלב זה למנות מומחה הנדסי מטעם בית משפט שלא ברור מה יהיה תפקידו וכיצד יוכל בית המשפט לפקח עליו, ומה יהיה תוקף מסקנותיו. גם דברים אלו צריכים להתברר במהלך הדיון בתביעה עצמה. התוצאה היא שאינני יכול להיענות לכל הצווים הזמניים שהתבקשו. לא נפסקו הוצאות משפט על המשיבים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
דיון  בבית המשפט המחוזי בתל אביב,  בין בעלי העסקים שהגישו בקשות לצו מניעה לתחילת עבודות הרכבת הקלה, יולי 2015. דנה ירקצי, מערכת וואלה!
בעלי עסקים שהגישו בקשת צו מניעה לעבודות הרכבת בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, דנה ירקצי

עוד אמר השופט כי "עם כל ההתחשבות בנזקים שעלולים להיגרם לעסקיהם של המבקשים בביצוע העבודות, אולי עד כדי קריסת העסקים, מדובר בנזק כספי שיהיה ניתן לפיצוי. לא ניתן לשקול נזק אפשרי זה לעומת הנזק העצום שעלול להיגרם מעיכוב העבודות, לאחר שכל הגורמים הכרוכים נערכו לתחילתם".

יריב פישרמן, הבעלים של "מפגש הסטייק" אשר לוקח חלק בתביעה הקבוצתית אמר טרם הדיון: "אנחנו מחכים לנס שהחלום הזה יתפוצץ ושנוכל להתפרנס בכבוד למרות העבודות על הרכבת הקלה". לדבריו, "העבודות הולכות לרסק את העסק וכל גישה אפשרית אליו. סוגרים לנו כל גישה אפשרית למכוניות, למרות ש-80% מהלקוחות שלנו מגיעים ברכב".

פישרמן התלונן כי אף גורם רשמי לא פנה אליהם ודן עמם בנושא פיתרון ממשי לבעיה. "אנחנו צריכים לשרוד את השנים האלו. אפילו לא פנו, לא הגיעו לדבר איתנו, הם אמרו שיחזרו עם תשובות ולא חזרו עם אף תשובה".

אלי רוזן, בעלים של נכס ברחוב לינקולן, אמר כי "מאות אנשים יגיעו לפת לחם. כל העסקים הקטנים יפשטו את הרגל כי אין להם שוב יכולת כלכלית לשרוד. נודע לי שהם הולכים להקים חומה מול המבנה בגובה של שלושה וחצי מטר. יש לי חנות פינתית. הגעתי להבנות עם קבוצה להשכרת המקום, אך הם ביטלו את העסקה וניתקו איתי מגע ביום שנודע להם על החומה".

"אנשים פחדו לקבל החלטות"

שר התחבורה, ישראל כץ, התייחס במליאת הכנסת לעבודות הרכבת הקלה בתל אביב ולמצוקת בעלי העסקים הנמצאים על התוואי. "צריך לתת לבעלי העסקים על התוואי הנחות והקלות בארנונה, זה משהו שעיריות חזקות יכולות לשאת", אמר.

כמו כן, כץ הביע תקווה כי היום יושלם תיקון החקיקה שיאפשר לרשויות המקומיות לאכוף את האיסור על נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית. כץ סיפר עוד כי ''אתמול פסקו הבוררים שההחלטה שהמדינה קיבלה להלאים את הרכבת נכונה ושהיזמים לא היו מסוגלים לעמוד באומדן שנתנו בסך 11 מיליארד שקלים ובלוחות הזמנים".

בנוסף, הוא הבטיח שיפור במסלולי האופניים ואמר כי ''אטיל על נת"ע לפרסם מפה עם המלצות למסלולי נסיעה באופניים". בנוגע לשאטלים שייסעו מחניוני "חנה וסע" למרכז העיר אמר כץ: "ביום שני בבוקר אסע עם השאטלים. אני מהמר שהם לא יהיו מלאים''.

"50 שנה מחליטים לבנות רכבת קלה, הניחו אבן פינה שש פעמים ולא קרה כלום", סיכם השר. "אפילו קהיר השיגה אותנו. זה לא קרה כי אנשים פחדו לקבל החלטות. אני לא, אני אחראי''.

משה שטיינמץ השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully