וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת עבודות הרכבת הקלה: יוזמת ראשי הערים להפחתת עומסי התנועה

28.7.2015 / 18:20

בעוד פחות משבוע צפויות העבודות בתל אביב לצאת לדרך - ולגרום לעומסי תנועה כבדים מנתניה ועד אשדוד. לוואלה!NEWS נודע כי ראשי ערים בסביבה פועלים להקל על תושביהם עם חניוני ענק ושאטלים: "זו משימה לאומית - וכך יש להיערך אליה"

עריכה: ניר חן

(צפו בדיווח מאולפן וואלה!NEWS לקראת תחילת העבודות על הרכבת הקלה)

האם ניתן למנוע את עומסי התנועה שצפויים בגוש דן במהלך העבודות על הרכבת הקלה? בדיקת וואלה!NEWS מעלה כי ראשי ערים בסביבת תל אביב יוזמים הסדרת אלפי מקומות חניה בשיטת "חנה וסע", מחשש לפגיעה באיכות חייהם של מאות אלפי ישראלים במהלך העבודות כדי להכשיר פתרונות נקודתיים עבור תושביהם ששגרת חייהם כוללת נסיעה יומית לתל אביב. כעת, ממתינים ראשי הרשויות לאישור משרד התחבורה ונת"ע (נתיבי תחבורה עירונית), שיעניקו "אור ירוק" להפעלת תחבורה ציבורית מהחניונים שיוכשרו.

עבודות הרכבת הקלה, תל אביב. יולי 2015. ראובן קסטרו
"זו משימה לאומית". אזור עבודה על תוואי הרכבת הקלה בתל אביב/ראובן קסטרו

"כל אחד מאיתנו חייב להירתם למשימה לאומית - והקמת רכבת קלה היא כזו. מעבר לכך, דאגתי נתונה לתושבי העיר שלי", אמרה לוואלה!NEWS ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג. פיירברג הציעה יותר מאלף מקומות חניה בשטח נתניה שלדבריה יוכשרו לשיטת "חנה וסע". "פניתי לשר התחבורה והצעתי את חניון האצטדיון החדש בעיר לטובת המהלך. הנגישות אליו גבוהה והוא צמוד לכביש החוף ולנתיבי תחבורה ציבורית. המלצתי להפעיל מהחניון שירות שאטלים, וכיוון שבמהלך שעות היום הוא ריק - אפשר להכשיר אותו בתוך ימים", הוסיפה.

סגן מפקד מחוז תל אביב, תת-ניצב יורם אוחיון, המליץ אתמול למבקשים להיכנס לתל אביב לאחר תחילת העבודות ב-2 באוגוסט, להשתמש בתחבורה ציבורית, ולמעשה הציג את המתווה שמשרד התחבורה נמנע מלהביא בפני הציבור במשך תקופה ארוכה. אמירתו של תנ"צ אוחיון מתחשבת בעומסי התנועה הכבדים שצפויים ממרכז נתניה בצפון, אשדוד בדרום ועד לראש העין במזרח. האמירה של אוחיון הניעה את ראשי הרשויות לפעול, ואלה פנו מיוזמתם לשר התחבורה וראשי נת"ע עם היוזמה שמטרתה להפחית משמעותית את מספר כלי הרכב שייכנסו לתל אביב מדי יום.

"במקום לעמוד בפקקים, התושבים יעלו עם קפה לאוטובוס"

"יש לנו אלפי מקומות חניה, הדרישה שלנו ממשרד התחבורה היא להפעיל קו מהיר מהחניונים בערים שלנו - עד לתל אביב, כאשר העצירה הראשונה של האוטובוסים תהיה בסביבת קניון עזריאלי או אבן גבירול", אמר לוואלה!NEWS ראש עיריית הרצליה, משה פדלון. "אנחנו רוצים להקל על התושבים שלנו שנדרשים לעבוד בתל אביב או סתם להגיע לעיר, ובמקום שישרפו זמן ודלק בפקקים, יש בכוחנו לאפשר להם להחנות את רכבם, לקנות קפה לדרך ולעלות לאוטובוס שיסיע אותם במהירות ליעד ובמחיר של כמה שקלים בודדים", אמר פדלון. גם פדלון מציע, בין היתר, את חניון אצטדיון הכדורגל בעירו, כמו גם את החניונים בהיכל אומנויות הבמה, בקניון שבעת הכוכבים וכן בפארק העירוני. "כולם סמוכים האחד לשני, ויחד הם יכולים להכיל יותר מאלף מקומות חניה", הוסיף.

גם ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, הצטרף ליוזמה, ואלפי מקומות חניה בחלקה הדרומי של עירו, בסמוך לנתיבי איילון, יוכלו לסייע לתושבים. מתחם "יס פלאנט" שנמצא בסמוך לאצטדיון העירוני, ובו אלפי מקומות חניה שעומדים ריקים בשעות היום, יכולים להפוך למקומות חניה בשיטת "חנה וסע". בעירייה מקווים כי הנגישות לחניונים אלה אף תשתפר כאשר יושלמו עבודות בניית הגשר שיחבר את כביש 431 ישירות לחניונים. כמו כן, שטח גדול בסמוך לתחנת רכבת ראשונים במזרח העיר יוכל גם הוא לשמש אלפי כלי רכב אם יידרש לכך.


בחולון המספרים גדולים אף יותר, ולדברי ראש העיר מוטי ששון - באפשרותו להכשיר יותר מ-2,200 מקומות חניה בסמוך למסוף האוטובוסים בעיר. "אני מדבר על חניוני ימית 2000 והיכל הספורט העירוני. משרד התחבורה צריך להגביר את תדירות האוטובוסים שיוצאים מהמסוף ישירות לתל אביב. היתרון אצלנו, הוא שהחניונים האלה חינמיים והנהג יידרש לשלם כמה שקלים בלבד לנסיעה באוטובוס". לדברי ששון, בנוסף לחניונים האמורים, ישנו שטח גדול בצומת חולון, סמוך לתחנת הרכבת בעיר, שיכול אף הוא לשמש את התושבים בעת הזו. "כרגע אין תוכניות לבנות בשטח, ובהחלט ניתן להעביר שינוי ייעוד למשך חמש או שש שנים לטובת חניונים בשל צו השעה, וכך להכשירו לחניון ענק בשיטת חנה וסע", אמר ששון.

בבת ים החליט ראש העיר, יוסי בכר, להפעיל קו שאטלים עירוני מתחנת הרכבת בעיר למרכזי העסקים ומרכז העיר במטרה להקל על אנשי העסקים בעירו, וכן לאפשר נגישות מהירה לפוקדים אותם מתל אביב - תוך מתן אפשרות יציאה מהעיר לכיוון צפון באמצעות הרכבת. "אנחנו מתכוונים לעודד בעלי עסקים בתל אביב להעתיק את משרדיהם לבת ים", הסביר.

מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אפשר להכשיר את החניון שלו למשימה בתוך ימים". האצטדיון בנתניה/מערכת וואלה!, צילום מסך
דגל אליפות המדינה של הפועל חולון על גג אולם הפחים. ברני ארדוב
אולם "הפחים" בחולון. ראש העיר הציע גם אותו למשימה/ברני ארדוב
עבודות הרכבת הקלה בז'בוטינסקי גהה תל אביב , יולי 2015. ראובן קסטרו
ראשי הערים נערכים לעומסים הכבדים. תוואי עבודות הרכבת הקלה ברחוב ז'בוטינסקי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully