וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: בנו של מועמד קדאפי נידון למוות, אך גזר הדין כנראה לא יבוצע

בית משפט בטריפולי גזר על סיף אל-אסלאם קדאפי עונש מוות מות כיתת יורים, אלא שבנו של שליט לוב לשעבר מוחזק בשבי בידי מיליציה בצפון המדינה, באזור שנשלט על ידי ממשלת יריבה ועוינת לזו שבטריפולי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל
סייף אל איסלם קדאפי, בנו של שליט לוב נלכד בדרום המדינה. רויטרס
סיף אל-אסלאם קדאפי/רויטרס

ארבע שנים אחרי ההפיכה בלוב, בית משפט בטריפולי, לוב, גזר היום (שלישי) על סיף אל-אסלאם קדאפי, בנו של שליט לוב לשעבר מועמד קדאפי, עונש מוות בידי כיתת יורים. חשוב לציין שקדאפי נעדר מהקראת גזר הדין, ולמעשה הוא שבוי בידי מיליציה במחוז זינתאן שבצפון לוב, אזור שנשלט על ידי ממשלה היושבת בטוברוק, יריבתה ואויבתה של הממשלה שיושבת בטריפולי, שלא מכירה בקיומה ובסמכותה. לפיכך, בלוב המחולקת והמפוררת, בה שוררת אנרכיה של ממש, לא נראה שגזר הדין יבוצע וייושם.

סיף אל-אסלאם הנמצא אשם בניסיון דיכוי רצחני של ההפיכה ב-2011 במהלכה אביו סיים את תפקידו ונרצח. יחד איתו, נגזר עונש מוות על עוד שמונה בכירים בממשלת קדאפי, בהם ראש מערך המודיעין, עבדאללה א-סנוסי, וראש הממשלה לשעבר בגדאדי אל-מחמודי.

סיף אל-אסלאם נחשב ליורשו המיועד של אביו ששלט בלוב יותר מ-30 שנה, והוא יצא פומבית נגד המורדים כשהחלה ההפיכה. הוא תואר כמתון ביחס לאביו ונחשב לנהנתן שיוצא עם נשים יפות ומפורסמות וחובב כדורגל מושבע. בנובמבר 2011, בעודו מנסה להימלט מלוב, נתפס סיף אל-אסלאם במדבר בניז'ר על ידי לוחמי המיליציה שהסגירה אותו בשנה שעבר למיליציה בה הוא מוחזק כעת. אחיו הצעיר, סיף אל-ערב קדאפי, נהרג בהתקפת כוחות נאט"ו ב-2011.

  • עוד באותו נושא:
  • לוב
  • קדאפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully