וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מבקר באתיופיה: יש לאפשר חופש ביטוי גדול יותר

27.7.2015 / 20:54

נשיא ארה"ב התייחס למצב זכויות האדם במדינה, שבה הממשלה מחזיקה בכל המושבים בפרלמנט. לדבריו, חירויות נוספות יחזקו את הכלכלה. על דבריו של האקבי, שטען שהוא "מוביל את ישראל למשרפות", השיב: "חלק מהדפוס הרפובליקני"

צילום מסך

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הפציר היום (שני) במנהיגי אתיופיה, שם הוא מבקר, לאפשר חירויות גדולות יותר במדינה, שלדבריו יחזקו את כלכלתה המתפתחת. אובמה אמר את הדברים לאחר שנפגש עם ראש הממשלה היילמריאם דסלן, שאמנם הצליח להוציא מיליוני אזרחים מחוץ למעגל העוני, אך זוכה לביקורות נוקבות בשל דיכוי האופוזיציה ומתנגדי השלטון.

בבחירות האחרונות שהתקיימו במדינה המזרח-אפריקנית לפני חודשיים, לא הצליחה האופוזיציה להשיג ולו מושב אחד בפרלמנט. וושינגטון מתחה ביקורת על הליך הבחירות כמו גם על מעצרם של בלוגרים ושל עיתונאים. עם זאת, הממשלה באדיס אבבה התעקשה כי אלו שנעצרו עברו על החוק. "לממשלה השלטת יש תמיכה נרחבת בקרב האוכלוסייה", אמר אובמה, "ולכן מתן חירות גדולה יותר לעיתונאים, לתקשורת או לאופוזיציה יחזק יותר את סדר היום שאותו מנסים לקדם ראש הממשלה ומפלגת השלטון".

נשיא ארה"ב ברק אובמה ונשיא קניה אוהורו קניאטה, ניירובי, 26 ביולי 2015. רויטרס
אובמה וראש ממשלת אתיופיה, היום/רויטרס

ראש ממשלת אתיופיה, שנאם באותה מסיבת עיתונאים יחד עם אובמה, הודה כי ארצו היא "דמוקרטיה צעירה" ולא ממתינה עבודה נוספת, אך הדגיש כי יש "הבדלים קטנים" עם ארצות הברית על מהירות התהליך. לדבריו, העיתונאים בארצו צריכים לשמור על אתיקה ולא על קשרים עם ארגונים אלימים.

עם זאת, אובמה ספג ביקורת מצד ארגוני אופוזיציה וזכויות אדם בעקבות דברים הזהירים על ממשלת אתיופיה. "האמריקנים מודעים למצב, אבל הם מסתכלים בזהירות הצדה", נמסר מקואליציית "מדרק", שמאגדת כמה מפלגות אופוזיציה. "הם בוחרים לסעוד ולשתות עם דיקטטורים במקום". מיה פואה, פעילה בארגון "Reprieve", ביקרה את התייחסותו לממשלת אתיופיה כמי ש"נבחרה בצורה דמוקרטית". לדבריה, "זה היה לחלוטין לא במקום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מתמודד רפובליקני לנשיאות ארה"ב: "אובמה מצעיד את ישראל אל המשרפות". רויטרס
אובמה תקף את דבריו. מייק האקבי/רויטרס

אובמה דיבר גם על הסכם הגרעין ואמר: "יש סיבה לכך ש-99% מהעולם סבור שזה הסכם טוב". לדבריו, "זאת משום שמדובר בהסכם טוב. עדיין לא שמעתי על טיעון אחד עובדתי מהצד השני שמסביר אחרת". על הדברים הקשים שהטיח בו המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית מייק האקבי, שהאשים אותו בכך שהוא "מוביל את ישראל למשרפות", השיב: "הערותיו המסוימות של מר האקבי הן חלק מדפוס כללי שראינו מצדם של הרפובליקנים". הוא הוסיף כי "זה היה מגוחך אם זה לא היה כל כך עצוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully