וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך סייע הביומטרי בנתב"ג ללכוד חשוד בגניבת אלפי דולרים

27.7.2015 / 0:50

גבר תועד במצלמות האבטחה של נתב"ג כשהוא לוקח תיק עם 8,000 דולר השייך לנוסעת ששכחה אותו ליד מכשיר הבדיקה הביומטרית. בזכות הבדיקה שהוא ביצע, הוא אותר, נעצר והודה במיוחס לו. צפו בתיעוד

צילום: מצלמת אבטחה, עריכה: קשת סידי

בזמן שעניין הזיהוי הביומטרי מעורר סערה ציבורית בשאלה אם לאמצו או לא – המכשיר הביומטרי בנמל התעופה בן גוריון סייע בלכידתו של חשוד בלקיחת תיק של נוסעת עם אלפי דולרים. תחילתו של הסיפור לפני כמה ימים, אז הגיעה לארץ נוסעת מניו יורק בטיסה של חברת יונייטד. בתיק של הנוסעת היו כל חסכונותיה, סכום של יותר מ-8,000 דולר במזומן.

האישה הגיעה לעמדה הביומטרית בכניסה לישראל ובצילומי האבטחה נראה כיצד היא מניחה את התיק לידה ומבצעת את הבדיקה. מיד לאחר מכן, כך עולה מתצלומי האבטחה, היא עוזבת את המקום וצועדת ללא התיק.

תיעוד: אדם גונב תיק ובו אלפי דולרים מנוסעת בנתב"ג. צילום מסך
החשוד הניח את התיק ללא הכסף בתא שירותים. תיעוד הגניבה ליד מכשיר הבידוק ביומטרי בנתב"ג/צילום מסך

כפי שניתן לראות בסרטון, מיד אחרי האישה הגיע למקום בחור, אף הוא נוסע שהגיע לישראל מניו יורק באותה הטיסה. הוא ביצע את הבדיקה הביומטרית באותה העמדה שבה השתמשה האישה, ובתומה הוא נראה לוקח את התיק, מכניס אותו לתוך שקית שהייתה ברשותו ועוזב את המקום. לאחר מכן, על פי החשד, הוא הניח את התיק בתא השירותים עם הדרכונים, המסמכים, הטלפונים – אך ללא הכסף.

זמן קצר לאחר שנעלם החשוד מהטרמינל, הגיעה האישה למשטרת מרחב נתב"ג בפיקודה של ניצב משנה סיגל בר צבי ודיווחה על אובדן התיק והכסף. השוטרים מיהרו לצפות בצילומי מצלמות האבטחה, והבחינו במעשי החשוד. כדי להשלים את איתורו הם בדקו את זהותו בעמדה הביומטרית בשדה התעופה. אז התברר כי מדובר בתושב כפר סבא. השוטרים הגיעו לביתו ועצרו אותו ואף איתרו את סכום הכסף שנגנב. החשוד הודה במיוחס לו ואף פרץ בבכי כאשר פגש את האישה שממנה לקח את הכסף בנמל התעופה.

(עדכון ראשון: 22:50)

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully