וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נואש לכוח אדם: אסד הכריז על חנינה לאלפי עריקים מהצבא

25.7.2015 / 16:45

נשיא סוריה פרסם צו נשיאותי שיבטל את העונש שנגזרו על אלפי חיילים וקצינים שנטשו את שורות המשטר מאז החלה מלחמת האזרחים. אסד זקוק לכוחות חדשים, שיסייעו לשורות הדלילות של הצבא במאבק מול המורדים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא סוריה בשאר אסד פרסם צו נשיאותי המעניק חנינה כללית לעריקי הצבא שהפרו את חוק גיוס החובה במדינה – כך דיווחה היום (שבת) הטלוויזיה הממלכתית. לפי הדיווח הצו, שיבטל את העונשים שהוטלו על אלפי חיילים וקצינים שנטשו את שורות הצבא, יהיה תקף לאלו שנותרו בשטחי המדינה וגם למי שעזב אותה.

צבא סוריה, אחד מהגדולים באזור, נמתח עד קצה יכולתו בשל מלחמת האזרחים שנמשכת זה יותר מארבע שנים. הצבא נאלץ להתמודד בחזיתות רבות נגד ארגוני מורדים שונים, בהם גם "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וג'בהת א-נוסרה, שכבשו שטחים רבים במדינה. צעירים רבים בגיל הגיוס ברחו מסוריה או מצאו דרכים שונות להתחמק משירות צבאי.

נשיא סוריה בשאר אסד – 6 במאי 2015. רויטרס
צבא נמתח מעבר ליכולתו. נשיא סוריה אסד/רויטרס

בחודש האחרונים נסוג צבא המשטר ממרבית שטחו של מחוז אידליב, שבצפון-מערב המדינה, שם קרס מול מתקפה נרחבת של קואליציה של ארגוני מורדים, ובהם ג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה. כמו כן, הצבא נמלט מהעיר תדמור שבמרכז המדינה והותיר אותה לשליטת דאעש. לדברי כמה דיפלומטים, אסד מתמקד עתה בהגנת אזורים אסטרטגיים במדינה, בהם הבירה דמשק, מחוז חומס ורצועת החוף, שם מתרכזים העלוואים, בני עדתו של הנשיא.

כשסיום המלחמה לא נראה באופק, המחסור החמור בכוח האדם של צבא סוריה הפך לבולט בחודשים האחרונים. המשטר החל להישען יותר ויותר על מיליציות עממיות שחבריהן גיוסו באזורים שבשליטת המדינה, כשללוחמים מוצעים תנאים נוחים ומשכורות גדולות. במהלך השבועות האחרונים, גם חיזבאללה משחק תפקיד מרכזי יותר במלחמה, כשהוא משתתף במערכה בהרי הקלמון, שמפרידים בין לבנון לסוריה. אחד הקרבות הבולטים ביותר במערכה זאת מתרחש בעיר זבדאני ורק בשבוע האחרון אמר שליח האו"ם למדינה כי אסד והארגון השיעי ביצעו שם "הרס והרג חסרי-תקדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully