וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: פעילי בעלי חיים הואשמו בפעולות טרור נגד תעשיית הפרווה

25.7.2015 / 9:58

שני אקטיביסטים שחררו 5,740 חורפנים והשחיתו את בתיהם של עובדים בתעשייה באמצעות כימיקלים. התובעת: "לא משנה איך אתם מרגישים לגבי מפעלי הפרווה, יש דרכים חוקיות להביע את עמדותיכם"

חורפן. AP
עושים בהם שימוש רב עבור פרוות. חורפן/AP

כתב אישום הוגש הלילה (שבת) בארצות הברית נגד שני פעילי זכויות בעלי חיים מאוקלנד שבקליפורניה, בגין הטלת טרור על תעשיית הפרווה – חוק פדרלי בארצות הברית שנועד על מנת להגן על חברות מפני הפסדים ועל בעלי עסקים מפני איומי פעילים. השניים, ניקול חואניסה קיסאנה וג'וזף בריאן בודנברג, בני 28 ו-31, נעצרו על ידי צוות הלוחמה בטרור של ה-FBI.

לפי האישומים נגדם, השניים יצאו למסע של כמה חודשים בארצות הברית בשנת 2013 ובמהלכו שחררו 5,740 חורפנים, חיה ממשפחת הסמוריים שעושים בה שימוש רב בתעשיית הפרווה, והשחיתו את בתיהם ועסקיהם של עובדי התעשייה באמצעות כימיקלים. פסק הדין של השניים יינתן ביום שלישי. אם יורשעו, העונש המקסימלי על העבירות שבהן הם מואשמים הוא עשר שנות מאסר וקנס של 250 אלף דולר.

"לא משנה איך אתם מרגישים לגבי תעשיית הפרווה, יש דרכים חוקיות ליידע את הציבור בדעותיכם", אמרה התובעת הפדרלית לורה דאפי. לפי חבר המושבעים, השניים גרמו לנזק של מאות אלפי דולרים לאורך מסע של 40 אלף קילומטרים. "ההתנהלות שנראתה כאן, שבה התגנבתם באישון ליל, גנבתם רכוש והשחתתם בתים ובתי עסק באמצעות חומצה, דבק וכימיקלים, מהווה טרור מקומי ולא נרשה זאת", הוסיפה דאפי בדיון.

הדביקו מנעולי עסקים, הציפו בתים

קיסאנה ובודנברג, על פי כתב האישום, ביצעו את העבירות בין היתר באיידהו, איווה, פנסילבניה, ויסקונסין ומינסוטה. באחד המקרים הם אף שחררו חתול בר מחווה במונטנה. כמו כן, הם חתכו צמיגים, גדרות תיל, הדביקו מנעולים של בתי עסק וניפצו חלונות, ואף הציפו את ביתו של אחד מהעובדים בתעשיית הפרווה בוויסקונסין.

בכתב האישום נטען כי הם הצליחו לטשטש את עקבותיהם באמצעות הימנעות משיחות טלפון או מהתחברות לחשבונות שלהם באינטרנט. במקום זאת, הם השתמשו במחשבים ציבוריים, בדואר אלקטרוני מוצפן וכסף מזומן. מה-FBI נמסר כי הם פרסמו את מעלליהם ברחבי הרשת בקבוצות של "ארגונים קיצוניים" שפועלים למען זכויות בעלי חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully