וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין אירח רבנים מזרמים שונים: "המחלוקות - ביטוי לדאגת כולנו"

23.7.2015 / 23:19

נשיא המדינה כינס במשכנו אירוע לימוד לרגל ט' באב בהשתתפות מנהיגים ורבנים מזרמים שונים ביהדות, אשר עסק בחורבן ירושלים ובאחדות ישראל. "החתירה לסולידריות ללא מחיקת הזהות היא משימתי"

נשיא המדינה ראובן ריבלין, משכן הנשיא, 23 ביולי 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"בית שנותן ביטוי למגוון הדעות". ריבלין באירוע במשכנו/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיים היום (חמישי) במשכנו אירוע לימוד לקראת תשעה באב, בהשתתפות מנהיגים ורבנים מזרמים שונים ביהדות, אשר עסק בחורבן ירושלים ובאחדות ישראל. באירוע, שהתקיים בשיתוף המכון למדיניות העם היהודי, אמר ריבלין: "בית הנשיא הוא לא בית של מאבקים ומלחמות, אלא בית של שיח, בית שנותן ביטוי למגוון הדעות".

ריבלין דיבר בפני הנוכחים על הפילוגים הרבים במדינה, בעיקר הזרמים ביהדות, והדגיש כי לצד המחלוקות, קיימות הסכמות רבות. "ניתן לחלוק על העמדות של אנשי התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית, אך אי אפשר להתכחש למסירות שלהם ולקול הברור והצלול שהם משמיעים למען מדינת ישראל בארץ ובחוץ לארץ. ניתן להתווכח עם הציונות הדתית או התנועה הקיבוצית, אך אי אפשר להתכחש לעשייה של תנועות אלו במאבק למען בניין הארץ, שלומה וביטחונה של מדינת ישראל", אמר. "אסור לנו לשכוח לרגע שהמחלוקות הנוקבות הן ביטוי כן ואמיתי לדאגה של כולנו, אורתודוקסים, רפורמים, קונסרבטיביים, וחילוניים לדמות ההווה ולדמיון העתיד של העם היהודי".

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיים אירוע לימוד לקראת תשעה באב, משכן הנשיא, 23 ביולי 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין עם אורחיו מזרמי היהדות השונים/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

ריבלין הוסיף כי הוא יודע שהמשימה להפוך את בית הנשיא למקום שנותן ביטוי למגוון הדעות אינה פשוטה, אך הוא שם לו למטרה להצליח בה. "אין ספק שזוהי משימה לא קלה, דווקא בגלל שהמחלוקות הנוקבות בינינו נוגעות גם לשאלה מי זכאי להיות מיוצג והיכן", אמר. "יחד עם זאת, זוהי משימה שאני נחוש להצליח בה מתוך הבנה שהחתירה לאחדות ללא טשטוש, החתירה לסולידריות ללא מחיקת הזהות, החתירה לפיתוח שפה משותפת גם למחלוקת - היא משימת הבית הזה, היא משימתי".

באירוע נשאו דברים גם הרב מאיר אזרי מקהילת בית דניאל תל אביב, הרב בני לאו, ראש מיזם 929, הרבה חיה רואן-בקר מקהילת רמות ציון ירושלים, ד"ר מוטי זעירא מהמדרשה באורנים, והנחתה אותו הד"ר עינת וילף מהמכון למדיניות העם היהודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully