וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף לשעבר: "ועדת לוקר עשתה טעויות מתמטיות נוראיות"

23.7.2015 / 22:53

שורת אנשי צבא בכירים לשעבר הגיעה להתייעצות במשרד הביטחון עם השר יעלון ועם מנכ"ל משרד הביטחון דן הראל, בנוגע להמלצות הדוח. גורמים בוועדת לוקר: "הביקורת היא כמו אוויר חם"

צילום: תקשורת שר הביטחון, עריכה: מתן חדד

שורה של אנשי צבא לשעבר הגיעה היום (חמישי) לבניין משרד הביטחון בתל אביב לצורך קיום התייעצויות עם שר הביטחון, משה יעלון, עם ומנכ"ל משרד הביטחון, דן הראל. זאת על רקע המלצות הוועדה בראשו של אלוף (במיל') יוחנן לוקר, אשר עוררו סערה רבה במשרד הביטחון ובצבא. ההתייעצות הגיעה ככל הנראה כחלר מהפעולות המתבצעות מאחורי הקלעים על מנת למזער את נזקי הקיצוצים עד שראש הממשלה בנימין נתניהו יכריע בנושא. בין האישים שעמם התייעץ לאחרונה שר הביטחון, היו שני מפקדי חיל האוויר לשעבר, האלופים במיל' עידו נחושתן ואליעזר שקדי, שהיו מפקדיו של לוקר. כמו כן, הגיעו האלופים במיל' אילן בירן, ישראל זיו, עמי סגיס, אליעזר מרום, אורנה ברביבאי ועמוס מלכא.

"ועדת לוקר טעתה במתמטיקה טעויות נוראיות", אמר אחד האלופים במיל' שנכח בדיון לוואלה!NEWS. "לדוגמה, הם עשו עוול לאוכלוסיית הנגדים. ניתן להבין את הביקורת והכעס שיצאו מהצבא וממשרד הביטחון, הוועדה מוטטה עבודה שלמה על תר"ש (תכנית רב-שנתית - א"ב) שנמשכה כמה שנים טובות. ההחלטה להשוות בין יומנאי במשטרה לבין גשש שמשרת ומסכן את עצמו בגבולות זה הגיוני? בלתי סביר שיומנאי יקבל פנסיה, וגשש ששירת 30 שנה לא יקבל פנסיה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלוף נוסף במיל', התייחס לאישיותו של אלוף יוחנן לוקר, והבהיר כי הכוונות שלו אמנם היו טובות - אולם עקף את המטה הכללי בדרך. "יוחנן הוא לא איש רע. הוא כנראה קצת פחד להיפגש עם המטה הכללי בתדירות גדולה יותר כדי שלא יסיטו אותו מהמשימה שלו ולכן החליט לעקוף אותם. התוצאות בהתאם", אמר. על הטענה לחוסר שקיפות, אמר אלוף אחר במיל' כי "משרד האוצר נהנה משקיפות מלאה בכל מה שקשור למשרד הביטחון. מה שהם רוצים זה לשנות סדרי עולם, הם רוצים שליטה, הם רוצים שבכל פעם שיש רכש בסכום מסוים, פקיד או פקידה בני 30-25 יאשרו זאת במשרד האוצר".

חלק מהאלופים במיל' טענו כי כי בזמן שמדינת ישראל רוצה להניח אופציה צבאית אמינה על השולחן בעקבות האיומים, בלתי סביר להעמיק את השבר בתוך הצבא, לפגוע במורל המפקדים ולפטר יותר מ-4,000 משרתי קבע עד ל-1 בינואר 2017. "המלצות לוקר יחלישו את תר"ש", הדגיש אלוף במיל' והוסיף, "הנכון הוא שהרמטכ"ל יציג את תר"ש 'גדעון' לממשלה ולקבינט, ושהם יחליטו מה יותר טוב לצה"ל ולמשרד הביטחון. גם פשרה תהיה פיתרון סביר, אבל התעלמות ממה שעשו במטה הכללי, תהיה מעשה לא נכון, ואני לא ארחיב".

גורמים בוועדת לוקר הכחישו בתוקף את הטענות לטעויות מתמטיות בדוח. לדבריהם, הנתון היחיד שהוצג בהקשר לפנסיית הנגדים הוא דוגמת קצה אחת. לגבי סוגיית השקיפות, אמרו הגורמים: "הביקורת על דוח הוועדה היא כמו אוויר חם. מדובר בסוגיות מהותיות וכבדות משקל לביטחון המדינה לכן חשוב וראוי לעסוק בהן לעומק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully