וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג המורדים בדרום סודאן: המלחמה תימשך עד שהנשיא יודח

ריק מצ'אר, סגנו לשעבר של סלבה קייר, הבהיר כי הוא "לא מרגיש שיש שותף לשלום". בריאיון מקניה הוא הוסיף כי אין טעם בהפסקות אש נוספות וכי "הממשלה איבדה את הלגיטימיות שלה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מנהיג המורדים בדרום סודאן ריק מצ'אר הבהיר היום (רביעי) כי מלחמת האזרחים בארצו תימשך כל עוד הנשיא סלבה קייר יישאר בתפקידו. מצ'אר, ששוחח עם כתבים במלון בניירובי בירת קניה, אמר כי "אנחנו לא מרגישים שיש לנו שותף לשלום". הוא הוסיף כי הפסקות אש קודמות שנחתמו עם הממשלה במשך השנה וחצי שבה מתנהלת הלחימה "נולדו מתות". דבריו באים על רקע ההכנות של דרום סודאן לקראת יום העצמאות הרביעי שלה, שיצוין מחר.

"לעם בדרום סודאן לא מגיע לשוב למלחמה, אבל היא נגרמה בעקבות מהלכיו של הנשיא סלבה קייר, שממנו אנו מבקשים לפרוש עוד היום", אמר מצ'אר, ששימש בעבר סגנו של הנשיא עד שהודח מתפקידו יחד עם יתר חברי הקבינט ביולי 2013. בדצמבר אותה שנה הואשם מצ'אר בתכנון הפיכה נגד קייר ומאז הידרדרה המדינה למלחמת אזרחים אכזרית, שפירקה את המדינה לשבטים ולקבוצות אתניות. "כל זמן שבו הנשיא קייר מסרב להשיב את המנדט לעם, לאזרחים יש כל זכות להתקומם ולהדיח את המשטר שלו".

פליטים מדרום סודאן במחנה פליטים בקניה, יוני 2015. רויטרס
מחנה של פליטים מדרום סודאן בקניה/רויטרס

בחודש שעבר פרסם האו"ם דוח המתאר מעשי אלימות מזעזעים שביצעו שני הצדדים, כשעדי ראייה טענו כי לוחמים ביצעו אונס קבוצתי בילדות ושרפו אותן למוות. כמו כן, מספר רב של ילדים גויסו לשורות שני הצדדים המואשמים בפשעי מלחמה ולפי ההערכות, עשרות אלפי בני אדם נהרגו מאז החלה המלחמה. נוסף על כך, האו"ם מתאר את דרום סודאן כמקום שבו "ההתפתחות האנושית היא הנמוכה ביותר בהשוואה לכל מקום אחר בעולם". מצ'אר דחה את ההאשמות שהוטחו בכוחותיו וטען כי גם הוא "קורבן". "אני קורבן, בדיוק כמו כל הקורבנות האחרים שנהרגו, חוץ מזה שאני בחיים", אמר.

הפרלמנט במדינה אישר בחודש מרץ להאריך את כהונתו של הנשיא קייר בשלוש שנים, ובכך סיכל את התכניות המקוריות לקיים בחירות במהלך השנה הנוכחית. מנהיג המורדים טוען כי הארכת הכהונה היא חסרת משמעות ומשום שהיא הייתה אמורה להסתיים מחר, אז כוחותיו רואים בממשלה "בלתי-חוקתית ולא לגיטימית". בשבוע שעבר הטילה מועצת הביטחון של האו"ם סנקציות על שישה גנרלים – שלושה הלוחמים בשורות המשטר ושלושה שהצטרפו למורדים. עם זאת, מצ'אר הגן על אנשיו וטען: "כולם חפים מפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully