וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התקריות המביכות: ועדת האתיקה קוראת לח"כים לדבר יפה

20.7.2015 / 22:47

העימות בין חזן לכהן, הקללה של גלאון כלפי שרון גל וההתבטאות של מזוז כלפי הח"כים הערבים הביאה את הוועדה לשלוח מכתב חריף נגד התבטאיות שיביאו ל"ביזוי הכנסת", ולהזהיר מהרחקה מדיוני המליאה

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

("פתחת איתי חזית, שלא אספר איפה נפגשנו": צפו בעימות בין ח"כ חזן לח"כ כהן, ברביעי האחרון)

לאחר כמה שבועות שבהם נרשמו במליאת הכנסת חילופי דברים בוטים מימין ומשמאל, החליטו ארבעת חברי ועדת האתיקה - היו"ר ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) וחברי הכנסת איל בן-ראובן (המחנה הציוני) יוסף ג`בארין (הרשימה המשותפת) ורחל עזריה (כולנו) - לפרסם מכתב חריף בנושא. המכתב מזהיר את חברי הכנסת כי מעתה ואילך תוחמר הענישה על התבטאויות לא ראויות, "אשר יביאו לביזוי של הכנסת ולפגיעה אישית בחברי כנסת".

במכתב ששוגר היום (שני) ל-120 חברי הכנסת נכתב: "נוכח הידרדרות השיח במליאת הכנסת בשבועות האחרונים, אשר צורמת לרבים מאיתנו, והפניות הרבות לוועדת האתיקה, אשר מלמדות על הפגיעה במעמד הכנסת בעיני הציבור, רואה עצמה הוועדה מחויבת למיגור התופעה".

חברי הוועדה הוסיפו כי למרות שהם תומכים בהבעת דעת ובחופש הביטוי, "הוועדה לא תהיה סובלנית להתבטאויות שיש בהן ניבול פה, הכפשה, השמצה, שיסוי וביזוי, של יחידים וציבורים". לפי המכתב, אם ימשיכו חברי הכנסת בהתבטאויות השנויות במחלוקת, תפעיל הוועדה את סמכותה עד כדי הרחקה מדיוני מליאת הכנסת.

עוד בוואלה!NEWS:
"שטוף את הפה באקונומיקה": העימות שהסעיר את הכנסת עולה שלב
גלאון קראה לשרון גל "דפוק" – והוצאה מהמליאה יחד עם חברי מרצ
סערה במליאה: "אנחנו עושים טובה לערבים שנותנים להם אזרחות"

- חזן הוצא מהמליאה בעקבות עימות עם כהן: "שאספר איפה פגשתי אותך?". ערוץ הכנסת
הסערה האחרונה. ח"כ חזן וח"כ כהן, ביום חמישי האחרון/ערוץ הכנסת

הרקע למכתב הוא כמה תקריות מביכות שאירעו בשבועות האחרונים במליאת הכנסת. בשבוע שעבר הגיש ח"כ איציק כהן (ש"ס) תלונה לוועדה נגד ח"כ אורן חזן (הליכוד), בעקבות העימות המילולי שפרץ בין השניים בהצעה לסדר היום בנושא "מח"ט בנימין תחת חקירה - חוסר גיבוי לפעולות חיילי צה"ל.

תחילתם של חילופי הדברים הייתה ברוח טובה, כאשר חזן אמר לכהן: "ההתעסקות עם הכספים באוצר בלבלה אותך", בתגובה לבקשת האחרון להסיר את ההצעה מסדר היום של הכנסת. כהן לא אהב את ההערה והשיב לחזן: "ההתעסקות עם הקזינו בלבלה אותך".

חזן התרגז ואמר: "פתחת איתי חזית. שאני אספר איפה אני פגשתי אותך? אנחנו לא נספר עכשיו איפה נפגשנו. שהחוצפן פה יחזור מהדברים האלה. שמעת מה יצא לו מהפה? הוא יחזור בו ממה שהוא אמר". במליאה פרצה מהומה וח"כ חיליק בר (המחנה הציוני), שניהל את הדיון, הבהיר לחזן כי לא יוכל להמשיך בנאומו עד שלא יתנצל בפני כהן. חזן סרב ויצא מהמליאה.

ח"כ זהבה גלאון קראה לח"כ שרון גל "דפוק" – והוצאה מהמליאה. צילום מסך מערוץ הכנסת, צילום מסך
"זו הייתה מחמאה על מה שאני חושבת על גל". ח"כ גלאון מורדת מהדוכן, אחרי שקראה לח"כ שרון גל "דפוק", בשבוע שעבר/צילום מסך, צילום מסך מערוץ הכנסת

במקרה אחר, הוצאה יו"ר מרצ זהבה גלאון מהמליאה לאחר שכינתה את חבר הכנסת שרון גל (ישראל ביתנו) "דפוק", בהתייחסה להצעתו לגזור עונש מוות על מחבלים. במקרה שלישי, שאירע בסוף חודש שעבר, התרעמו חברי כנסת רבים על דברים שהשמיע סגן השר ירון מזוז מהליכוד נגד חברי הכנסת הערבים, כאשר אמר לח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) "תחזירי את התעודת זהות, אנחנו עושים לכם טובה שאנחנו נותנים לכם להיות כאן".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

ח"כ ירון מזוז. ערוץ הכנסת
"אנחנו עושים לכם טובה שאנחנו נותנים לכם להיות כאן". סגן השר מזוז במליאה/ערוץ הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully