וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כרסום בראיות": נאשם בהריגת יפתח גריידי ישוחרר למעצר בית

20.7.2015 / 21:34

מני דבוש בן ה-27 מואשם שהלם בגריידי באגרופים ונעץ בו מזלג גריל. בית המשפט השתכנע שהראיות נגדו אינן מצדיקות את הימצאותו במעצר. לפני כ-3 חודשים חזר בו מגרסתו עד ראייה מרכזי

צילום: צילומי אבטחה, עריכה: טל רזניק

(תיעוד: הרגעים שהובילו לרצח יפתח גריידי)

מני דבוש, הנאשם ברצח הצעיר יפתח גריידי, ישוחרר בהמשך השבוע למעצר בית באיזוק אלקטרוני לאחר שבית המשפט קבע כי קיים "כרסום בראיות נגדו" והפרקליטות הסכימה לשחררו לאור הדברים. הנאשם המרכזי ברצח, בן גניש, עדיין שוהה במעצר. בית המשפט השתכנע שהראיות שעומדות כרגע נגד דבוש, המיוצג על ידי עו"ד משה שרמן, אינן מצדיקות את הימצאותו במעצר, ולדבר תהיה השפעה על המשך המשפט נגדו.

הרצח אירע בתום עימות בין שתי חבורות מבלים במועדון ברעננה באפריל 2014, בעקבות הטרדה של בחורה. בחודש מאי הוגש כתב אישום נגד גניש, בן 23. הוא הואשם שנעץ בגריידי סכין קצבים, ברח מזירת הרצח והסגיר את עצמו לאחר יותר מיממה. דבוש, בן דודו בן ה-27, נאשם שהלם בגריידי בן ה-19 באגרופים ונעץ בו מזלג גריל. שניים נוספים הואשמו בעבירה של אי מניעת פשע.

עוד בוואלה!NEWS:
עד בתיק הרצח של יפתח גריידי חזר בו: "לא בטוח שראיתי"
תיעוד: הדקות שהובילו לרצח יפתח גריידי
הותר לפרסום שמו של החשוד ברצח יפתח גריידי

לפני כשלושה חודשים אירעה התפתחות משמעותית במשפט הרצח, כאשר עד ראייה מרכזי חזר בו מגרסתו נגד הנאשמים במהלך אחד הדיונים בתיק. העד, עמית ויצנר, הוא חברם של גניש ודבוש.

ויצנר נחקר באזהרה לאחר המקרה ובחקירתו תיאר את התגרה וציין שראה את גניש וצעירים נוספים מרעננה עוזבים את המקום. לדבריו, הוא הספיק לראות את ההתקהלות מחוץ למועדון, את המאבטח המנסה לסגור את השער ואת גניש העומד באמצע הסמטה שמחוץ למועדון. אז, סיפר, התקשר לחבר נוסף בשם ספיר, וביקש לברר את מיקומו. האחרון השיב לו שהוא בדרכו הביתה.

הוא העיד כי מיד לאחר מכן שמע צעקות והבחין בגריידי השכוב על הרצפה ומדמם. אלא שבעדותו בבית המשפט חזר בו, כאמור, ויצנר מגרסתו וטען כי אינו בטוח שזה אכן מה שראה, וכמו כן הלין על כך שהופעל עליו לחץ מצד השוטרים שחקרו אותו במטרה לתאר את הדברים כפי שאמר בעדותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יפתח גריידי חייל בן 19 מרעננה שנרצח בפתח מועדון. פייסבוק, צילום מסך
יפתח גריידי/צילום מסך, פייסבוק

נציגי הפרקליטות בתיק, נעמה תור-זאבי וקרן וקסלר, מפרקליטות מחוז מרכז, ביקשו מבית המשפט להכריז עליו כ"עד עוין", אשר אופן עדותו בבית המשפט שונה באופן מהותי מעדות קודמת שמסר, והשינוי גורם נזק למי שהביא אותו להעיד. אם בית המשפט יכריז עליו כ"עוין", ניתן להטיל דופי במהימנותו, עד כדי קביעה כי עדותו הקודמת היא הנכונה.

אלא שבית המשפט סרב לעשות כן, לאחר שעורכי הדין של הנאשמים, בהם עו"ד ירום הלוי, טענו כי לא מדובר בשינוי מהותי אלא משני. לטענתו, ויצנר חזר על אותם דברים, אולם בביטחון פחות - ועל כן אין צורך להכריז עליו כ"עוין".

התיק מוגדר כמעט כולו כ"נסיבתי", ולכן להחלטה עשויה להיות השפעה מכרעת על פסק הדין. עדותו של ויצנר, עד תביעה, הייתה אחת המרכזיות בו, והחזרה בו מגרסתו החלישה מאוד את העדות, כפי שציינה גם השופטת בדיון בזמנו.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully