וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד החטוף הבא: דרוש מנהיג חזק לישראל

20.7.2015 / 17:30

נתניהו שכתב ספרים על המלחמה בטרור, שמשדר קו תקיף נגד איראן, דווקא הוא חתם על אחת העסקאות הקשות ביותר, 1027 אסירים בתמורה לגלעד שליט. עד שלא יקום מנהיג שיעצור את העסקאות המסוכנות הללו, ניסיונות החטיפה רק ילכו ויגברו

שנתיים לשחרור שליט. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
רוה"מ נתניהו מקבל את גלעד שליט בחזרתו מהשבי/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

שישה ישראלים נרצחו עד היום בפיגועים שמשוחררי עסקת שליט ביצעו או כאלה שהיו אחראים להם. ולמרבה הצער, מלאכי רוזנפלד, שאחד מרוצחיו שוחרר בעסקת גלעד שליט באוקטובר 2011, כנראה לא יהיה האחרון. בכל שבוע כמעט כוחות הביטחון הישראלים והפלסטינים עוצרים תושבים מהגדה תומכי חמאס שמנסים להוציא לפועל פיגועים נגד מטרות ישראליות.

המשותף לכל העצורים היא "היד המכוונת" - כמעט כולם מופעלים על ידי "משרד הגדה" - קבוצת משוחררי "עסקת שליט" תושבי הגדה במקור, שגורשה לרצועת עזה ומשם עוסקת בניסיונות להוציא פיגועים 24 שעות ביממה. קבוצה אחרת שעוסקת באותה מלאכה, הם המגורשים לטורקיה מקרב אנשי חמאס. שם, תחת שרביטו של סאלח אל-ערורי (שלא שוחרר במסגרת עסקת שליט), הם מנסים לשלוח זרועות ארוכות לגדה, דרך ירדן, ושוב - להרוג ישראלים ולפגוע במעמד הרשות הפלסטינית.

הלקח ברור. ראשית, גירוש לחו"ל כחלק מעסקה לשחרור חיילים, לא מסייע במניעת טרור. להיפך. הוא רק מחליש את היכולות של השב"כ וצה"ל להגיע אל פעילי הטרור. שנית, וכאן בעצם הבעיה הגדולה, העסקאות הללו מקדשות את דמם של חיילים כמו גלעד שליט והופכות את חייהם של אחרים להפקר. לא משנה כמה דוגמאות לכך קיבלה ישראל במהלך עסקאות לשחרור חיילים, לא משנה כמה גופות של ישראלים נערמו כתוצאה מעסקאות דומות, ועדיין משהו ברפלקס הישראלי המותנה, גורם למקבלי ההחלטות לחזור בכל פעם למתווה של שחרור סיטונאי של מחבלים תמורת חייל אחד או שניים.

עסקת שליט סימנה ללא ספק שיא חדש בנכונות הישראלית להגיע לוויתורים ועל העסקה הזו חתום לא אחר מאשר בנימין נתניהו. דווקא נתניהו שידע לכתוב ספרים על המלחמה בטרור, שמשדר כלפי חוץ קו תקיף במיוחד נגד איראן, דווקא הוא חתם על אחת העסקאות הקשות ביותר לישראל. 1027 אסירים ואסירות שוחררו בתמורה לגלעד שליט. זו תשמע כמו קלישאה איומה אך אי אפשר שלא לשאול זאת שוב - האם דמו יקר יותר מזה של ששת הנרצחים ואלה שיבואו בעקבותיהם למרבה הצער? האם נתניהו לא היה צריך לנקוט בקו אחר תקיף הרבה יותר כלפי חמאס כדי לגרום לארגון לרדת מהעץ הגבוה של 1000 אסירים?

הובא למנוחות ההרוג בפיגוע בשבות רחל. מור שאולי
"אחד מרוצחיו שוחרר בעסקת גלעד שליט". אביו של מלאכי רוזנפלד ז"ל בהלווית בנו/מור שאולי

ואולי מגוחך יותר, דעת הקהל בישראל קיבלה זאת בהבנה, בהשוואה לתגובות העוינות כל כך לשחרורם של 104 אסירים וותיקים לטובת המו"מ מול הרשות הפלסטינית. אלה היו אסירים מבוגרים, רובם תומכי פת"ח שנעצרו עוד לפני הסכמי אוסלו. הם אינם מהווים סיכון ביטחוני. אבל עבורם היה שווה כנראה לפוצץ מו"מ מדיני מול הרשות ולמנוע את שחרורם, בעוד בעסקת שליט שחררו כמות אדירה של אסירים בידיעה בסיסית שחלקם ישוב לפיגועים.

וכן, חלק מהמשוחררים עוסקים בתכנון של חטיפות של ישראלים כדי לבצע עסקאות דומות נוסח שליט. אלא שגם בחטיפה הבאה, שתגיע בשלב כזה או אחר, שוב תשמע הדרישה לשחרור של מחבלים והפעם במספרים אפילו גבוהים עוד יותר מעסקת שליט. והמשוחררים בפעם הבאה ישובו וינסו לחטוף כדי לשחרר עוד אסירים. ועד שלא יקום מנהיג בישראל שיעצור את העסקאות ההזויות והמסוכנות הללו, ניסיונות החטיפה רק ילכו ויגברו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully