וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתלוננת על הטרדה מינית נגד הסרט על הקוסם צ'יקו: "רצח וגם ירש"

20.7.2015 / 13:42

סיגל קפלן התלוננה בעבר על הטרדה מינית מצדו של הקוסם. בשיחה עם וואלה!NEWS זעמה על שידור הכתבה על הסרט הדוקומנטרי שעומד לצאת עליו ועל אביו, דיקו: "צריך להיות פה צדק מוסרי"

מתוך כרזת הסרט: חיים באשליות הסיפור המופלא על צ'יקו ודירו. כרזה הסרט, סריקה
"נותנים במה מפרגנת לקוסם שיצר סבל גדול". כרזת הסרט הדוקומנטרי על צמד הקוסמים/סריקה, כרזה הסרט

ביום שבת פורסמה כתבה בחדשות ערוץ 2 על סרט דוקומנטרי חדש על עלייתם ונפילתם של צמד הקוסמים, האב והבן צ'יקו ודיקו. מיד לאחר הכתבה פרסמה סיגל קפלן סטטוס ובו טענה כי הוטרדה מינית על ידי הקוסם צ'יקו - איציק זוהר - כאשר הייתה נערה בת 22, מה שאף הבשיל לתיק פלילי. "אני כל כך כועסת ופגועה", כתבה קפלן בתחילת הסטטוס. "לפני יותר מ-20 שנה, כשהייתי סטודנטית למשחק, פגשתי את צ'יקו ברחוב, שטען שהוא מחפש בחורה שוליית קוסם", כתבה קפלן בסטטוס. "הוא הזמין אותי לבוא אליו כדי לשוחח והשאלות נראו לי קצת מוזרות ומביכות ובכל זאת נשארתי ואז הוא בקש לעשות לי אודישן. ברחתי משם אחרי שעה".

קפלן סיפרה כי נקראה להעיד במשטרה נגד צ'יקו, לאחר שהתקבלו תלונות על הטרדות מיניות ואונס מכמה נשים שונות. בסופו של דבר המשפט לא התנהל בשל הסדר טיעון שבו קיבל צ'יקו 50 שעות שירות. "אתם נותנים במה מפרגנת לקוסם 'מבריק', לדבריכם, שיצר סבל גדול לקבוצה גדולה של בנות ומעולם לא שילם מחיר", קראה קפלן בסוף הסטטוס ליוצרי הסרט ולמרואיינים בו.

בשיחה עם וואלה!NEWS סיפרה קפלן מה הוביל אותה לכתוב את הסטטוס הזועם, אשר חושף בפומבי את סיפורה האישי. "מיד אחרי הכתבה בערוץ 2 ישבתי לכתוב את הסטטוס. הרגשתי שזה מקרה של 'הרצחת וגם ירשת'. אני ושאר הבנות יכולות להעיד על זה שלא נעשה צדק משפטי, ואני בטוחה שיש עוד הרבה", אמרה קפלן. לדבריה, לאחר כתיבת הסטטוס היא קיבלה תגובות מחמש בנות נוספות שהיו קורבנות של צ'יקו. "גם אותן הוא הטריד מינית, בדיוק אותו סיפור. צריך להיות פה צדק מוסרי".

אני כל כך כועסת!!! פגועה !!! כתבה בערוץ 2 על סרט דוקומנטרי שעומד לצאת על צ'יקו ודיקו מציג את הצמד כאגדה נוסטלגית. לפנ...

Posted by Sigal Kaplan on Saturday, July 18, 2015

קפלן סיפרה בסטטוס כי מיד לאחר המעשה היא שוחחה עם האב דיקו - מרדכי זוהר - וזה אמר כי הוא "מזועזע" ממעשי בנו וכי הוא ישוחח עמו. "גם אבא שלו פושע באותה מידה כי ידע על מעשי בנו ולא עשה שום דבר כדי לעצור את זה", טענה קפלן. "הוא פשוט נפנף אותי. התקשרתי אליו והוא אמר: 'אל תדאגי אני אדבר איתו, מה הטלפון שלך אני אחזור אליך' ולא שמעתי ממנו כלום".

"אני הייתי השלישית שגבו ממנה עדות. עכשיו עושים סרט אמנם על אבא שלו אבל גם הוא מוזכר", הסבירה קפלן את התנגדותה לסרט הדוקומנטרי. "אני זוכרת שלקח לי זמן להבין מה הוא עשה לי. התקשרתי ואמרתי לדיקו שהבן שלו אמר לי שהוא צריך שוליה של קוסם, ושבאתי אליו הביתה והוא אמר לי ללבוש ביקיני, והיו שם כל מיני עניינים. הוא כאילו הזדעזע", אמרה.

קפלן סיפרה כי יום לאחר כתיבת הסטטוס התקשרה אליה מפיקת הסרט. "היא אמרה שהיא לגמרי מבינה את מקום שלי והכתבה לא הראתה את מה שהסרט מראה, שבו הוא מדבר על כל ההטרדות המיניות. היא אמרה כי הכתבה הייתה נראית יותר מפרגנת. מבחינתי זה לא משנה, אם עושים סרט כזה איפה כל הבנות? למה אף אחת לא מתראיינת?", הוסיפה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"שנים הסתובבתי עם כעס גדול"

"את חושבת שלפחות ייעשה צדק ואז אומרים לך: 'המשפט מבוטל, עורכי הדין סגרו ביניהם שעות שירות'"

"לא נראה לי שאני אראה את הסרט, זה לא מעניין אותי", ציינה קפלן. "מספיק שמישהו אמר 'וואלה אני זוכר זה אחלה בנאדם' וזה מקטין את המשקל של מה שהיה. שנים הסתובבתי עם כעס גדול. לעבור מסירת עדות במשטרה זה לא נעים, ואחר כך גם לעשות עימות מולו במשטרה. הפרקליטות זימנה אותי והסבירה לי איך להיות בבית המשפט ומה ישאלו אותנו. המתח שמצטבר ועולה, את חושבת שלפחות ייעשה צדק ואז אומרים לך: 'המשפט מבוטל, עורכי הדין סגרו ביניהם שעות שירות'".

"יש המון תחושות האשמה עצמית", הוסיפה קפלן. "אני לא חושבת שמישהו יבין אבל מסתבר שהרבה קורבנות של פגיעה מינית מרגישות שבאיזשהו מקום הן אחראיות לזה. מדהים אותי שהוא לא ישב על זה. הסתרתי אז גם מהוריי כי לא רציתי להכאיב להם. יום אחד הלכתי עם אבא שלי והוא עבר מולי וחייך, בטח זיהה אותי, הוא הרי למד איתי בתיכון, לא הלכתי הביתה לאיש זר. הסרט תומך באבא שלו, שידע בדיוק מה הילד שלו עושה - עובדה שהם התפרקו בעקבות כל הסיפור הזה".

מקורבו של צ'יקו מסר כי הוא אינו מעוניין להגיב, וכי לאחר שידור הסרט ייתכן ויעניק תשובה מסודרת.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully