וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרטר נחת בישראל: "הסכם הגרעין מאפשר לשמור האפשרות הצבאית"

עם נחיתתו של שר ההגנה האמריקני במסגרת מסע ההסברה שלו במזרח התיכון בנושא הגרעין, הוא הבהיר כי מדובר ב"עסקה טובה", וכי הצבא "משמר ומשפר" את האופציה לתקוף אם איראן תפר את התנאים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

"אחת הסיבות לכך שעסקת הגרעין היא טובה, היא שהיא לא מונעת את האופציה הצבאית" – כך אמר הלילה (שני) שר ההגנה של ארצות הברית, אשטון קרטר, עם נחיתתו בישראל במסגרת מסעו במדינות המזרח התיכון שבו הוא יפעל להרגיע את הרוחות סביב ההסכם שנחתם לפני כשבוע. לדבריו, הצבא "משמר ומשפר" את האפשרות של תקיפה צבאית במידה שאיראן תפר את כללי ההסכם. בהמשך יגיע קרטר לירדן ולסעודיה.

ביום שבת התראיין בנושא שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, ודחה את הטענה כי המעצמות התקפלו בפני איראן. "אין אלטרנטיבה אחרת שהוצעה על ידי המתנגדים. הם שואלים: מדוע לא 'מחצתם' תחת הסנקציות? אני אגיד לך למה, כי זה לא ימחץ אותם. זה הוכח. יש הרבה פנטזיה ב'הסכם טוב יותר'".

שר ההגנה אשטון קרטר והרמטכ"ל האמריקני מרטין דמפסי, הסנאט, יולי 2015. רויטרס
משמרים את האפשרות הצבאית. קרטר/רויטרס

לדבריו, הוא שוחח באופן קבוע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לכל אורך שיחות הגרעין. "היחסים הביטחוניים בין ארצות הברית לישראל מתואמים יותר מאשר בכל זמן אחר בהיסטוריה, ללא ספק", אמר. "הנשיא אובמה נערך לשדרג זאת ולהיערך לחששות ספציפיים. אבל אנחנו עדיין מאמינים שישראל תהיה בטוחה יותר עם 'זמן פריצה' של שנה במשך עשר שנים מאשר חודשיים".

הוא הוסיף כי "האמת היא שהשקענו ארבע שנים בהסכם הזה, שתומכות בו רוסיה, סין, צרפת, גרמניה, בריטניה ואיראן. זה לא היה קל. אני מאמין שההסכם הזה יבטיח כי איראן לא תוכל להגיע לנשק גרעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully