וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לווינשטיין: "מזכיר חד"ש בחיפה תומך בנסראללה"

20.7.2015 / 6:29

יו"ר ועדת החקיקה של מפלגת העבודה בחיפה הגיש את הפנייה עקב פוסט שפרסם המזכיר, רג'א זעאתרה, ובו הביע תמיכה לכאורה במזכ"ל חיזבאללה. זעאתרה: "לא חושב שחיזבאללה הוא ארגון טרור"

רג'א זעאתרה בפאנל פוליטי בבר אילן, מרץ 2015. ניב אהרונסון
זעאתרה במפגש פעילים בבר אילן/ניב אהרונסון

מזכיר סניף מפלגת חד"ש במחוז חיפה תומך בנסראללה – כך טוען יו"ר ועדת החקיקה של מפלגת העבודה בחיפה, דוד מגן, במכתב ששלח אתמול (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. מגן דרש במכתבו לפתוח בחקיקה נגד המזכיר, רג'א זעאתרה, ששימש מנהל אגף ההסברה של המפלגה בעת תקופת הבחירות לכנסת.

לדברי מגן, זעאתרה פרסם לפני כשבועיים פוסט בעמוד בפייסבוק שלו, ובו הוא ביטא תמיכה בחסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה. במכתב לווינשטיין, סיפר מגן כי בפוסט הוא פרסם תמונה ותחתיה כתב בערבית "סוריה לעולם לא תיפול, כדי שפלסטין וירושלים לא יאבדו".

פוסט שפרסם מזכיר סניף מפלגת חד"ש במחוז חיפה, רג'א זעאתרה, בו הביע תמיכה בחיזבאללה, על פי תלונה שהגיעה ליועץ המשפטי לממשלה. פייסבוק, צילום מסך
אחד הסטטוסים שפרסם זעאתרה/צילום מסך, פייסבוק

"בתמונה עצמה נראה מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, עם הכיתוב 'מבטיחים ניצחון תמיד' עם חתימתו האישות וגם הכיתוב 'שמונה שנים לניצחון' (תמונה מ-2014 המתייחסת למלחמת לבנון השנייה. ע"ח), כתב מגן. "רג'א עצמו נשאל על ידי, בהתכתבות פומבית על גבי אותה תמונה – מהו המשותף בין פעיל בכיר בחד"ש לבין מזכ"ל חיזבאללה, ארגון טרור שיעי אסלמי רצחני – והתשובה שקיבלתי הייתה: 'המשותף הוא התנגדות לכיבוש, לציונות ולאימפריאליזם'".

עוד כתב מגן כי התמיכה בארגון חיזבאללה, לטענתו, לא הגיעה הפעם מ"דגי רקק", אלא מנציג בכיר במפלגה המיוצגת בכנסת ישראל ולכן הדברים חמורים שבעתיים. "בשונה ממפלגות ערביות אחרות, חד"ש מוגדרת כמפלגה ערבית יהודית, יש להם סגן ראש עיר בשכר מטעמם (בחיפה, ע"ח), זאת מפלגה שיש לה אחיזה בעיר", אמר בשיחה עם וואלה!NEWS.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יו"ר ועדת החקיקה של מפלגת העבודה בחיפה, דוד מגן, ששלח מכתב ליועץ המשפטי לממשלה נגד מזכיר סניף חד"ש בעיר. פייסבוק, צילום מסך
יו"ר ועדת החקיקה של מפלגת העבודה בחיפה, דוד מגן/צילום מסך, פייסבוק

"בעברית, היהודים מרימים שלט 'יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים', ובמקביל, מזכיר המפלגה שמשמש יועץ פוליטי בכיר של איימן עודה, מעלה בערבית פוסט עם פוסטר של נסראללה. בפוסטר השני, הוא עוד הוסיף כיתוב משלו, אם במקרה היה למישהו איזשהו ספק לגבי כוונתו. אי אפשר לפרש את זה אחרת מלבד תמיכה בחיזבאללה. זאת עבירה פלילית בישראל, ואנשים הלכו לכלא על פחות מזה".

עוד טען מגן כי זו לא ההתבטאות הראשונה של זעאתרה בזכות ארגון הטרור השיעי. "כבר לפני שנה וחצי בערך, בתאריך 21.3.14, העלה זעאתרה פוסט תמונה, ללא כיתוב מצידו – של מזכ"ל חיזבאללה ולצידו הכיתוב: "על מי שניסה לשבור את ההתנגדות נכשל, כי ההתנגדות היא אינה ארגון אלא נחישות ציבורית", המשיך מגן במכתב ששיגר לויינשטיין. "כאשרהר נתקל בהתנגדות מצד פעיל מפלגה שנחרד מגילו התמיכה בטרור, השיב לו זעאתרה: "זכותו של העם הלבנוני להתנגד לכיבוש ולתוקפנות בצורות שהוא רואה לנכון להשתמש בהן". כמו כן, הוסיף: "חיזבאללה הוא לא מה שחשבת" וגם: "אני בטוח שהאנגלית שלך טובה מספיק כדי להסכים עם הציטוט".

פוסט שפרסם מזכיר סניף מפלגת חד"ש במחוז חיפה, רג'א זעאתרה, בו הביע תמיכה בחיזבאללה, על פי תלונה שהגיעה ליועץ המשפטי לממשלה. פייסבוק, צילום מסך
"מבטיחים ניצחון תמיד". אחד הסטטוסים שפרסם זעאתרה/צילום מסך, פייסבוק

בסוף המכתב ששוגר ליועץ המשפטי לממשלה כתב מגן כי על פי הדוגמאות שהביא להתבטאויות של זעאתרה, "מדובר בתמיכה מובהקת בארגון טרור שיעי רצחני". בהמשך חזר וביקש מגן לפתוח בחקירה כנגד זעאתרה "על תמיכתו בטרור השיעי" המנוגדת לחוק.

בתגובה לדברים, מסר זעאתרה שהוא לא מבין כיצד השתמעה מדבריו תמיכה בחיזבאללה. "ביום שבו העליתי את הפוסט, היה נאום של נסראללה, ואני בסך הכול ציטטתי אותו כי אני מסכים ספציפית עם האמירה הספציפית הזו. בפוסט השני שהוא מתלונן עליו, מדובר במשפט שנכתב דווקא באנגלית ומדבר על ערך ההתנגדות ומשמעותו. אני מסכים עם האמירה הזאת, ולכן שיתפתי אותה על הקיר שלי בפייסבוק.

זעאתרה: "זה לא אומר שאני תומך בכל משנתו"

"אני תומך בזכותו של העם הלבנוני ושל כל עם תחת כיבוש, להתנגד לכיבוש. אם השאלה היא אם אני חושב שחיזבאללה כתנועת התנגדות שנאבקה נגד הכיבוש הישראלי היא התנגדות לגיטימית, התשובה היא כן. אני לא חושב שזה טרור. אני אומר שבכל מקום שיש כיבוש, יש זכות להתנגד לכיבוש. חלק מהאדמות הלבנוניות שנכבשו על ידי ישראל לא הוחזרו כדוגמת חוות שבעא.

"ישראל גם עדיין מפרה את הריבונות של לבנון: אני מדבר על גיחות אוויריות בשמי לבנון ועל הפרות של הריבונות הלבנונית בים. אני לא מסכים עם כל מה שחיזבאללה עושה, אבל כתנועת התנגדות, ברגע שההקשר הוא התנגדות לכיבוש אז זה לגיטימי. זה לא אומר שאני תומך בכל המשנה שלו.

"הפוסט הזה נועד להראות את הקשר בין המצב בסוריה לבין הסוגיה הפלסטינית בישראל. על זה הציטוט דיבר. הרי אם סוריה תיפול אז הכוחות שתומכים בזכויות של העם הפלסטיני בעולם הערבי יפגעו. רוב העמים במדינות ערב תומכים בזכויות הללו, אבל לשליטים של סעודיה וקטאר לא אכפת מהסוגיה הפלסטינית. נסראללה אמר את זה ואני ציטטתי אותו.

"אני לא מכיר את האדם שהגיש תלונה ליועץ המשפטי לממשלה, אבל אני רק יכול להגיד שרק מי שלא מסוגל להתווכח פוליטית בעניין הזה, רץ ומגיש תלונה. אם יש לו את היכולת להתווכח עם הטיעונים שלי, אז בבקשה, שיתמודד עם זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully