וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב בכיר בחסידות ברסלב: "לא מקבל יותר נשים לייעוץ או לברכה"

19.7.2015 / 16:46

הרב שלום ארוש אמר לתלמידיו בירושלים כי ההחלטה התקבלה בעקבות הפרשות האחרונות שבהן נחשדו רבנים ב"דברים מזעזעים". "אישה רוצה ברכה? שתכתוב. הרב הוא צדיק, אבל יש לו יצר הרע"

צילום: באדיבות פורטל ברסלב ישראל, עריכה: גדי וינסטוק, קשת סידי

הרב שלום ארוש, מבכירי הרבנים בחסידות ברסלב ומנהיג קהילת "חוט של חסד", אמר לתלמידיו כי הוא מפסיק לקבל נשים לברכה או לייעוץ. בשיעור שהעביר ביום רביעי בישיבה בירושלים הוא הסביר לתלמידיו כי ההחלטה אצלו התקבלה בשל הפרשות האחרונות שבהן נחשדו רבנים ב"דברים מזעזעים.

"איך רב יכול לקבל נשים?", תהה הרב בשיחה עם תלמידיו. "מה, הוא רואה את הנשים כמו אווזים? מה, הוא לא מהרהר? לא חומד? לא מתהווה? הוא כזה עבד על עצמו הרבה שנים והוא כבר כזה קדוש והוא רואה אישה כמו שרואה איש? זו הסיבה לכל מה שקורה בדור שלנו".

הרב המשיך והסביר כי רבנים שמקבלים נשים לייעוץ לא מתכוונים לעשות דבר מעבר לכך. "אף אחד לא מתחיל מרשעות, כולם מתחילים ממצוות, יצר הרע מתלבש ממצוות. מצווה לקרב, לא? והאישה צריך לקרב אותה, להציל אותה. נכון? מתחילים ממצוות ואין אפוטרופוס לעריות, ואז מגיעים למה שמגיעים עד לחלל שם שמיים בצורה מזעזעת".

בכיר בחסידות ברסלב לתלמידיו: "אסור לשום רב בעולם לקבל נשים".
הרב שלום ארוש

הרב ארוש נחשב לדמות רוחנית בכירה בחסידות ברסלב. הוא עומד בראש קהילה עם מאות משפחות ומגיעים אליו לייעוץ אלפי בני אדם בחודש. "אסור לשום רב בעולם לקבל נשים", הוסיף הרב בשיעורו. "אישה רוצה ברכה? תכתוב. צריך לראות אותה בשביל לענות לה? זו פגישת שידוכים? הרב רק רוצה לענות תשובה או לברך אותה? בשביל מה הוא צריך לקבל אותה בכלל".

הרב ציין כי גם מנהיגים רוחניים בכירים, כמו רבי ישראל אבוחצירא המנוח, המכונה ה"בבא סאלי", והרב חיים קנייבסקי, "דבוקים בהשם ברמות שאי אפשר להבין לא מקבלים נשים". לסיום אמר הרב: "הגעתי למסקנה חד-משמעית, שכל אישה שמכבדת את עצמה, שלא תלך לשום רב. תכתבי פתק, ברכה או שאלה מתומצת ותקבלי תשובה. הרב הוא צדיק, אבל יש לו יצר הרע. גם אם הוא צדיק, יש לו יצר הרע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully