וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הג'וקר" שביצע את הטבח בקולורדו הורשע ברצח 12 בני אדם

17.7.2015 / 8:28

חבר מושבעים הרשיע את ג'יימס הולמס, שירה למוות ופצע עשרות צופים בהקרנת הסרט "באטמן", ב-165 סעיפים שונים. עתה הוא יצטרך לקבוע אם לגזור עליו עונש מוות או להסתפק במאסר עולם ללא חנינה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חבר מושבעים בבית משפט בקולורדו הרשיע הלילה (שישי) את ג'יימס הולמס, שביצע את הטבח בהקרנת הסרט באטמן ב-2012, בכמה סעיפי רצח מדרגה ראשונה. בעקבות ההרשעה, תוכל התביע לדרוש לגזור עונש מוות על הולמס, שכונה "הג'וקר", על כך שירה למוות ב-12 בני אדם ופצע 70 נוספים במתחם הקולנוע באורורה, פרבר של דנבר.

אחרי דיונים שנמשכו כיום וחצי, הרשיע חבר המושבעים את הולמס, סטודנט לשעבר, בכל 165 הסעיפים שבהם הואשם. משפחות הקורבנות, שנכחו בבית המשפט בעיר , הביעו את רצונם במהלך הקראת גזר הדין ומחאו כפיים. הולמס, מצדו, לא הגיב לפסיקה החד-משמעית נגדו ועמד לצד עורכי הדין שמונו עבורו מטעם הסנגוריה הציבורית.

לקריאה נוספת בנושא
נפתח משפטו של היורה בהקרנת באטמן: "סופר רק הרוגים"
היורה מקולורדו מציע: עסקת טיעון במקום עונש מוות

ג'יימס הולמס, החשוד שרצח 12 בני אדם בבית קולנוע בקולורדו. יולי 2012. Denver Post, AP
נמצא כשיר לעמוד לדין. ג'יימס הולמס/AP, Denver Post

השופט הורה לחבר המושבעים לשוב ולהתכנס ביום רביעי, עם המעבר לשלב קביעת העונש של הולמס. המושבעים יצטרכו לקבוע אם לגזור עליו עונש מוות או לשלוח אותו למאסר עולם ללא אפשרות לחנינה. התהליך צפוי להימשך עד לסוף החודש הבא, כששני הצדדים צפויים להביא עדי ראייה לטובתם. התביעה צפויה לזמן אנשים ששרדו את הטבח או את קרובי משפחות הנרצחים, שחלקם כבר קראו להוצאה להורג של הולמס.

פרקליטיו של הולמס הודו שהוא אכן ביצע את הטבח, אך הציגו טענות של מומחים מטעמם, שלפיהן הצעיר לא היה אחראי למעשיו משום שהוא סובל מסכיזופרניה ומאחר שהוא "שמע קולות" שגרמו לו לבצע את הרצח ההמוני. עם זאת, התביעה הגישה חוות דעת של שני פסיכיאטרים, שקבעו כי הוא כשיר לדין מאחר שהוא תכנן במודע את הטבח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אחד מנפגעי הטבח בקולורדו בדרכו לבית המשפט שבו הקריאו את גזר דינו של היורה ג'יימס הולמס, 17 ביולי 2015. רויטרס
אחד מנפגעי הטבח מגיע לבית המשפט, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully