וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לא הוציאו להורג את אנשי הלח"י?

16.7.2015 / 12:00

את זה יטען סנגור המחבל שעומד בפני עונש מוות. הוא יטען שהוא רצח חייל ולא אזרח כמו אנשי הלח"י שרצחו חיילים בשם החרות. למה אותם לא הוציאו להורג? הנאשם יהפוך למאשים ובעולם ימשך הדיון על הכיבוש. זה מה שקורה כשאנשי ימין הופכים שנאה למהלך פוליטי

אבי דיכטר ושרון גל בראיון לאולפן וואלה על הצעת חוק עונש מוות למחבלים. מערכת וואלה!
יוזם הצעת החוק עונש מוות למחבלים. ח"כ שרון גל/מערכת וואלה!

גזר דין מוות למחבלים פירושו גזר דין מוות לעוד יהודים. גזר דין מוות למחבלים, פירושו בידוד נוסף בעולם. גזר דין מוות למחבלים, פירושו יצירת קאדר של עוד אלפי מחבלים.

כי הרי זה יראה כך: יתפסו את המחבל שרצח חייל. יעמידו אותו למשפט. יביאו אותו להקראת כתב האישום, והוא יסמן 'וי' באצבעותיו. כך יתלהטו היצרים. בכל מסכי הטלוויזיה בעולם ידברו על לוחם החופש והחרות. יהיו שיטענו שהרג חייל, כי צה"ל הרג את אחיו. עין תחת עין, זה כתוב גם בתורה.

סנגרו יטען שאין להחשיבו רוצח, כי הוא רצח חייל ולא אזרח. עוד יטען: גם אנשי הלח"י, ואפילו אנשי האצ"ל רצחו חיילים בריטים וגם אזרחים, בשם החרות והצדק. ומה עם אנשי המודיעין הישראלי במצרים ששמו פצצות בבתי קולנוע? למה את כל אלה לא הוציאו להורג? איך שמיר היה ראש ממשלה, ובמה הוא פחות טרוריסט מאשר הנאשם. למה לא הוציאו להורג את רוצחי ברנדוט. והרי בן גוריון היה חברו הטוב של אחד מרוצחיו.

ועוד יטען: איך הפך מאיר הר ציון לסמל הגבורה הישראלית, למיתוס, והרי הוא הרג ארבעה בדואים, אזרחים חפים מפשע, כנקמה על רצח אחותו? היה צריך להוציאו להורג על בסיס החוק המוצע. אז גם המחבל הנאשם צריך להיות גיבור ישראל. סוג של מיתוס. חבר ביחידת 101.

ואז יתחיל דיון ציבורי, כיצד נבחרו שני ראשי ממשלות בישראל שניתן לראותם כטרוריסטים? הרוחות יתלהטו. יערכו הפגנות מול בית המשפט. יטענו שבכלל הוא לא רצח אלא רק הגיב על פרובוקציה.

וכך יתנהל הדיון לעיני העולם כולו. מול המפגינים הערבים, יפגינו אנשי ימין ומתנחלים. גם אנשי כהנא. יהיו מכות. דם יישפך. ההצגה הכי הטובה בעולם. התיאטרון הערבי יחבר הצגה על עמידת הגבורה שלו. על האידיאליזם שהוא מגלם. על מסירות הנפש שעד כה הייתה רק נחלתם של יהודים. בהוליווד יפיקו סרט. יהיה ויכוח אם יש מקום להקרין את הסרט בבתי הספר היהודים בארץ.

המשפט יזכיר לעולם את סבל הכיבוש. הסנגור ידבר על ילדות עשוקה של הרוצח תחת הכיבוש היהודי. על מתנחלים שהרסו את מטע הזיתים של אביו וירו בגלגלי מכוניתו. על אנשי כהנא שהפכו את הדוכן שלו בשוק. על עמידה אין סופית במחסומי. על השפלה יום יומית. פסיכולוגים יאשרו את טראומת הילדות תחת הכיבוש, ועל רצח מתוך כוח עליון. בעולם יציעו להקים ועדת חקירה על השלכות הכיבוש על נפשותיהם הרכות של הילדים הערבים. על השפעות העוצר. על העוני. על תחושת השעבוד המתמדת. על חיילות צעירות שנותנות הוראות למאות ערבים העומדים בתור, שיכלו להיות הוריהן.

מאיר הר ציון. ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
הרג ארבעה בדואים כנקמה על רצח אחותו. מאיר הר ציון/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה

המחבל הנאשם, יהפוך למאשים. מסכי הטלוויזיה בעולם יעבירו מידי יום את הדיון המתמשך על הכיבוש, על הלגיטימיות בהריגת יהודים כלוחם חופש. זעקתן ובכיין של אמו ואחיותיו ישמע בעולם כולו. האנטישמיות תגאה. הוא יהפוך מודל חיקוי לילדים ערבים בכל העולם. כיכרות יקראו על שמו.

ואז יבוא הרגע המכונן של ההוצאה להורג. הפגנות ההמונים בעזה ואלו של ערבי ישראל יאבדו שליטה. דם יהודי יישפך חלילה.

זה מה שקורה כשמתנחלים ואנשי הימין הופכים נקמה למדיניות. שנאה, למהלך פוליטי. זאת בשעה שהם בעצמם פרויקט השנאה הגדול ביותר נגד מדינת ישראל.

ובשעת ההוצאה להורג, תרחף בחלל עולמינו המוסרי ההתלבטות - למה בעצם לא הוציאו להורג את בגין, את שמיר ואת מאיר הר ציון. אולי הסנגור בכל זאת צדק?

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully