וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח ב"ואן גוך": האם אדם חף מפשע הורשע?

16.7.2015 / 13:30

נחום בן יצחק הורשע ברצח איציק מור במועדון הירושלמי ב-2009 וחברו אוהד דדון זוכה. משום מה, עדות המפתח של חברתו של דדון לפיה בן זוגה הוא הרוצח לא קיבלה משקל של ממש. הכתבה המלאה תפורסם במגזין סוף השבוע בוואלה!NEWS

13 שנות מאסר לרוצח החייל איציק מור: "ירצח שוב". ערוץ 1, צילום מסך
ריב בין בנות הזוג שהסתיים ברצח. הנרצח איציק מור/צילום מסך, ערוץ 1

זה היה ערב שגרתי במועדון ואן גור הירושלמי באוקטובר 2009. אוהד דדון וחברתו ל' הגיעו לבלות עם חבר נוסף, נחום ובן יצחק, אך במקום התפתח עימות בין ל' לבין יעל, חברתו של החייל איציק מור. כשאוהד התערב לטובת חברתו, העניינים הסלימו. יעל סיפרה למור שנדחפה בידי דדון, וזה ניגש אל דדון ושאל אותו: "למה אתה מרים ידיים על חברה שלי?". בתגובה ענה דדון למור: "אם אתה חושב שאתה גבר, בוא תצא בחוץ". אז, כחלק מניסיון "להגן" על בנות הזוג, התפתח עימות בין דדון ומור, שגלש לרחוב כורש הסמוך. זמן לא רב אחר כך נדקר מור למוות.

עם זימונה הראשוני של ל' לחקירה במשטרה היא טענה: "נחום הוא זה שדקר את איציק". חוקרי המשטרה לא השתכנעו מהעדות הזו. הראיות והעדויות בתיק, הצביעו על אדם לבוש חולצה לבנה וגבוה בהרבה מנחום בן יצחק כאיש שדקר את מור. תיאור זה הלם את מראהו של דדון באותו ערב. גרסתה של ל' השתנתה לאחר שמתמחה בפרקליטות שמעה את ל' משוחחת עם חברתה, ומספרת כי מי שדקר, למעשה, הוא דדון, והיא שיקרה בעדותה על מנת לחלץ את בן זוגה.

"האם נכון שהסיטואציה בה את עומדת בבית המשפט ומעידה כנגד אוהד קשה לך גם עכשיו?" נשאלה ל' במהלך הדיונים. "קשה, אבל אמרתי את האמת", השיבה ל'.

"בחקירתך במשטרה במשך שש עדויות, סיפרת שמי שרב עם המנוח עד הרגע שנפל היה נחום. מה התייחסותך לכך שזה מה שאמרת במשך שש עדויות במשטרה?"

ל': "בהתחלה, לפני שאמרתי את העדויות האלה, היו כמה עדויות שיש דברים שהחוקרים שאלו ולא עניתי. ואמרתי שאני שומרת על זכות השתיקה ושיחקתי משחקים וכל מיני דברים כאלה. ניסיתי לבוא לטובת מי שהיה איתי ומי שהיה חבר שלי ומי שאהבתי. אמרתי לחוקרים סתם דברים. מה שהיה בא לי, בלי לחשוב על זה. הבנתי בסופו של דבר שאני אפסיד מכך ושאני צריכה להגיד את האמת ולצאת מהסיפור כי אני אסבול בסופו של דבר".

לפני שהסתובבת, כשראית את הבעיטות והמכות ברחוב כורש, בין אוהד לבין המנוח, בשלב שלפני שאת מסתובבת, באיזה מרחק היית מהם?

ל': "שלושה מטרים".

השופטים: "בשלב הזה שאת רואה את המכות והבעיטות לפני שאת מסתובבת, היו עוד אנשים לידם?

ל': "לא".

השופטים: "את בטוחה?"

ל': "אני זוכרת שאני עמדתי בצד, הם רבו. לפני שראיתי את אבירן (עד נוסף באירוע). אז ראיתי בצד שמאל את נחום ואבירן, ואז כשאני מסתכלת על המנוח ועל אוהד, הם ממשיכים לריב, מתעמתים ביניהם, ואז הסתובבתי לשנייה וחזרתי להסתכל ואני רואה את המנוח נופל ברצפה ואוהד רץ לכיוון האוטו".

השופטים: "כשראית את המנוח נופל על הרצפה, מי עמד לידו?"

ל': "אוהד, הוא התעמת עם אוהד".

השופטים: "רק אוהד?"

ל': "כן, הוא התעמת עם אוהד".

חוקר: "אשרי לי, שנכון שברגע שאמרו לך שיש מצלמה, זה גרם לך, בין היתר, לבוא ולספר את האמת, לגבי אותו אירוע ספציפי".

ל': "אחרי שהראו לי את המצלמות, אז הבנתי שגם ככה אין מה להסתיר פה - יש מצלמות".

ביום האירוע, כך לפי עדותו של אביה של ל', היא הגיעה לבית המשפחה במעלה אדומים. לפי עדותו של אביה של ל', אמרה לו: "אבא היה רצח במועדון, זה אוהד". גם עדות זו משכה את תשומת לבם של החוקרים.

"ואם מנטרלים את העדות?"

שופט בית המשפט המחוזי יורם נועם רמז כי הוא מבקש "לנטרל" את עדותה של ל'. הדבר לא מצא חן בעיני התובע בתיק מטעם פרקליטות מחוז ירושלים, ארז פדן. "סדרת הראיות הנסיבתיות שהוא (דדון) דקר, אז אתה אומר עיקר העימות הוא איתו, אם המנוח נדקר, אז כנראה זה הוא, כי עיקר העימות הוא איתו לפי מרבית העדים", אמר השופט בפני פדן. "לא רק זה אדוני. אני מניתי שאין מחלוקת היום שעד שנייה לפני מותו של המנוח, מי שהתעמת איתו היה נאשם 2 (דדון). אין מחלוקת בזה. השאלה היא, וזה מה שאנחנו טוענים בראיות, זה על פי עדותו של דדון במשטרה וזה גם על פי עדותה של ל', שבשנייה האחרונה היא סובבה את הראש ואז היא לא ראתה, אבל כשהיא סובבה שוב את הראש הוא (מור) היה על הרצפה".

אז הטיל השופט נועם פצצה: "ואם מנטרלים את העדות של ל'?" תהה.

עו"ד פדן: "השאלה למה לנטרל אותה?"

אף שבהמשך, השופט נועם אף מתייחס לעדות כמרכזית והחשובה ביותר בתיק, בהכרעת הדין, הוא משנה לחלוטין את עמדתו. "באשר לעדותה של ל', ייאמר בקצרה, כי בהודעותיה הראשונות בחקירה היא הפלילה את נאשם 1 (בן יצחק) כמי שדקר את המנוח, ובשלב מאוחר יותר לאחר שנעצרה לחקירה, ציינה בהודעותיה כי העימות הפיזי האחרון של המנוח היה עם נאשם 2 (דדון) בלבד. מעבר לכך, השופט התעלם לחלוטין מעדותה של ל' והמשיך עד להרשעת בן יצחק וזיכוי מלא של דדון.

הכתבה המלאה תפורסם במגזין סוף השבוע של וואלה!NEWS

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully