וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תיקון עוול": אושרה העסקת סייעות רפואיות לתלמידים לכל השנה

ניסנקורן, בנט וכחלון הודיעו כי הסייעות יעבדו גם במהלך חופשת הקיץ ולא יפוטרו מדי קיץ. זאת לאחר שבניסיונות קודמים הצליחו מעסיקיהן לעקוף את ההוראה. יו"ר ההסתדרות: "עלינו לחזק את האדם העובד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל ילד וילדה יוכלו לקבל טיפול במהלך פעילויות הקיץ"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסייעות הרפואיות שעובדות בצמוד לתלמידים הזקוקים להשגחה במהלך היום, יזכו מעתה להעסקה הוגנת של 12 חודשים וילוו את הילדים החולים במהלך פעילויות חינוכיות בקיץ – כך הכריזו היום (שני) יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שר החינוך נפתלי בנט ושר האוצר משה כחלון. מדובר במאבק של שנים אשר ייתכן כי הגיע לקצו, ומעתה התלמידים הזקוקים לסייעת במהלך חודשי חופשת הקיץ, כבר לא יישארו ללא מענה הולם. תקצוב התכנית עומד על כ-15 מיליון שקלים.

לפי נתוני משרד החינוך, בישראל לומדים כ-2,200 ילדים בחינוך הרגיל אשר זקוקים לסייעת רפואית. הסייעות מתלוות למי הזקוקים להשגחה בשל סכנת חיים, או נדרש לקבל במהלך יום הלימודים טיפולים רפואיים פולשניים. עד כה, הן הועסקו רק במהלך שנת הלימודים, כלומר עשרה חודשים, ומכאן שבחופשת הקיץ בריאותם של התלמידים הנזקקים עמדה בסכנה.

"בזכות הרחבת העסקתן של הסייעות הרפואיות, יוכלו כל ילד וילדה הזקוקים לטיפול רפואי לקבל סיוע מלא בזמן פעילות הקיץ", אמר השר בנט. "מדובר בבשורה ל-2,000 הסייעות הרפואיות ובצעד נוסף בדרך להפיכתה של מערכת החינוך שלנו לטובה יותר. זהו מהלך המבטא שוב את עומק שיתוף הפעולה המצוין עם משרד האוצר ועם ההסתדרות החדשה".

שר החינוך נפתלי בנט בנאום כניסה לתפקיד. ששון תירם
"צעד נוסף בהפיכת מערכת החינוך לטובה יותר". בנט/ששון תירם

גם השר כחלון התייחס לצעד ואמר כי מקורו בדאגה לילדים ולסייעות במשרד האוצר. "בכך אנו מספקים מענה מוסרי, ערכי וצודק לילדים בעלי צרכים רפואיים ולסייעות. נמשיך לפעול לשיפור המרקם החברתי בישראל ורווחתו של האדם העובד", אמר.

"היום נעשה תיקון עוול משמעותי לטובת אוכלוסיית הסייעות הרפואיות", אמר ניסנקורן. "זוהי בשורה ל-2,000 עובדות. התיקון הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין ההסתדרות, משרד האוצר, משרד החינוך והמרכז לשלטון מקומי. לכל אדם עובד מגיעות מלוא הזכויות במשך כל ימות השנה, וכך יש לפעול ולעשות עם כלל העובדים במדינה. עלינו כחברה לחזק את האדם העובד תוך מתן והכרת כבוד אנושי. ברצוני להודות לכל הנוגעים בדבר: לשר משה כחלון, לשר נפתלי בנט, לח"כ יעקב מרגי, לח"כ זהבה גלאון, למר חיים ביבס וליו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד".

עם זאת, גם בשנה שעברה תקצב משרד החינוך את העסקת הסייעות לשנה שלמה, אך הרשויות המקומיות עקפו את הקביעה: מעסיקיהן פיטרו אותן בסוף כל שנת לימודים, והעסיקן בחזרה לאחר חודשיים כדי שלא יזכו לקביעות וכדי למנוע מהן את התשלום בחודשי הקיץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כניסת השר משה כחלון לתפקיד שר האוצר, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"מספקים מענה ערכי וצודק לילדים". כחלון/נועם מושקוביץ

דיונים רבים התקיימו בנושא לאורך השנים, ובדיון האחרון שהתקיים בחודש מרץ בוועדת החינוך בכנסת, הושגה פריצת דרך - נציגי מרכז השלטון המקומי וההסתדרות הכריזו על תיקון ההסכם הקיבוצי של הסייעות המשלבות, כך שיובטחו להן 12 חודשי העסקה. "זה יתוקן בעזרת השם בימים הקרובים", אמר אז שלמה שטרן, ראש חטיבת חינוך ודת בהסתדרות. האחראי על ההסכמים הקיבוציים בשלטון המקומי דן בן חיים הוסיף בדיון: "נשלם שכר במשך 12 חודשים".

זאת, לאחר שבקיץ האחרון קיבלו הסייעות מכתבי פיטורים עם יציאת התלמידים לחופש הגדול. "לנו לא משלמים על חופשת הקיץ. אולי נותנים אופציה לעבוד שלושה שבועות ביולי בקייטנות בקיץ, אבל מי שלא עושה את זה לא מקבל שכר", סיפרה אחת הסייעות. "אני מאוד כועסת, אני מרגישה זלזול מצד משרד החינוך, שלא מוכן לעשות סדר בכל הבלגן הזה. פנינו אליהם אלף פעם והם עונים כל הזמן שהם מעבירים את הכסף, אבל מעבר לזה לא קיבלנו שום תמיכה. שאלנו המון פעמים גם ברשויות איפה הכסף, לא נענינו".

במשרד החינוך אמרו אז בתגובה כי "משרד החינוך מתקצב את העסקת הסייעות למשך שנה (12 חודשים). העסקת הסייעות נעשית באמצעות הרשויות המקומיות, ובפיקוח משרד הפנים". שר החינוך הקודם, שי פירון, הכריז ביולי 2013 כי הסייעות ילוו את הילדים במהלך תקופת הקייטנות, כלומר יועסקו בכל חודש יולי כדי לתת פתרונות לתלמידים החולים, ואילו כעת בנט ושותפיו לתכנית מחילים את העסקת הסייעות גם על אוגוסט ומבטלים בכך את נוהג הפיטורים בסוף כל שנת לימודים.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully