וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים חוזים: בעוד 15 שנה - כדור הארץ יעבור "עידן קרח קטן"

מדענים יצרו מודל שחוזה את פעולות השמש ואת ההשפעות על כדור הארץ. לפיו, בין 2030 ל-2040 חצי כדור הארץ הצפוני יחווה גל קור קיצוני, שאף יגרום לתמזה בלונדון לקפוא

גל קור מכה באירופה. boris grdanoski, AP
גל קור באירופה/AP, boris grdanoski

כדור הארץ יעבור "עידן קרח קטן" בעוד כ-15 שנה, כך סבורים מדענים שצופים שחצי הכדור הצפוני עומד לעבור חורפים קרים מאוד, שיגרמו לנהרות רבים בצפון אמריקה ובאירופה יקפאו.

חוקרי שמש מאוניברסיטת נורת'אמבריה יצרו מודל חדש שחוזה את פעולות השמש, ולטענתם המודל "מספק תחזיות מדויקות באופן חסר תקדים", כך מדווח ב"דיילי טלגרף". לטענת החוקרים, תנועות נוזלים בתוך השמש, שיוצרות מעגלי מזג אוויר בני 11 שנים, יובילו לכך שבשנות ה-30 של המאה הנוכחית (בין 2030 ל-2040) הטמפרטורות יצנחו באופן דרמטי.

הפעילות הסולארית תצומצם בכ-60% כתוצאה מ"שני גלים של נוזלים בתוך השמש שיבטלו זה את זה", כך הסבירה פרופ' ולנטינה ז'ארקובה במצגת שהיא הציגה בכנס הלאומי הבריטי לאסטרונומיה שהתקיים בלאנדודנו, וויילס. לדבריה, התוצאה תהיה דומה לתנאי כפור שנראו בסוף המאה ה-17.

"האינטראקציה בין שני גלי הנוזלים תיצור הפרעה אחד לשני, כמו אפקט של מראה, וכך הם למעשה יבטלו זה את זה", הוסיפה ז'ארקובה. היא וצוות המדענים שעובד איתה בפרויקט חוזים שכתוצאה מהתהליך הסולארי הזה, אור השמש ייחלש, הטמפרטורות יצנחו וגלי הקור יובילו לקיפאון של מקורות מים, כולל נהר התמזה בלונדון. בחורף של 1683-4 נהר התמזה קפא למשך שבעה שבועות, לפי תיעודים היסטוריים.

"מצאנו רכיבים של גלים מגנטיים שמופיעים בזוגות, ומקורם בשתי שכבות שנמצאות בתוך השמש", הוסיפה ז'ארקובה את הממצאים פורצי הדרך שלה ושל צוות החוקרים שעבד איתה בדרך לבניית מודל חיזוי מזג אוויר. המגנטים פועלים באותה תדירות במשך 11 שנה, ולאחר מכן מתרחש שינוי. הם משפיעים על חשיפה לשמש של חצי כדור הארץ הצפוני לעומת חצי הכדור הדרומי. "חישבנו את תוצאות המודל שלנו בהשוואה לנתונים הקיימים, ומצאנו שהתחזיות שלנו מראות על 97% דיוק", סיכמה ז'ארקובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully