וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאית ישראלית בווינה: עיתונאים מאיראן מחייכים אלינו במסדרונות

דב גיל-הר

13.7.2015 / 18:29

אלי הוכנברג, שמסקרת כבר שבועיים את המו"מ בין איראן למעצמות סיפרה: "אנחנו מתייבשים פה. העיתונאים האיראנים מגלים בנו התעניינות רבה". צפו בריאיון לאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

אלי הוכנברג, כתבת מדינית של ערוץ I24NEWS, נמצאת בשבועיים האחרונים בווינה, שם מתקיימים השיחות בין איראן לבין המעצמות על תכנית הגרעין של טהראן. בריאיון לאולפן וואלה!NEWS סיפרה כי "השבועיים האחרונים הם סוג של רכבת הרים עבור העיתונאים המסקרים את המשא ומתן".

לדבריה, צוותי הלוגיסטיקה כבר החלו לעבוד על מסיבת העיתונאים וזה הרגע הקרוב ביותר שהיה בשבועיים האחרונים להסכם. הוכנברג סיפרה על שגרת הסיקור: העיתונאים כולם מרוכזים במאהל מחוץ לבית המלון כבר 17 ימים, ובעיקר ממתינים יחד. "אנחנו מתייבשים פה. יש שגרה משפחתית, יש אינטימיות, אפילו התרגלנו לשתוק יחד".

הוכנברג הוסיפה כי העיתונאים האיראנים מתודרכים כמעט מדי שעה בידי המשלחת האיראנית, בעוד שדיפלומטים מערביים מתדרכים ומעדכנים בתכיפות פחותה יותר ובזהירות רבה יותר. לדבריה, התקשורת הפכה להיות כלי במשא ומתן. הוכנברג סיפרה על ההבדלים בין העיתונאים האיראנים המסקרים את המשא ומתן - היא הבחינה בין העיתונאים האיראנים שחיים בטהראן לעיתונאים שחיים בגלות.

העיתונאים שחיים בגלות מדברים על עתיד משותף ושותפות גורל עם ישראל, על כבוד ותקווה להתקרבות בעוד שהעיתונאים שחיים באיראן זהירים ומרוחקים יותר, על אף שהם מגלים סקרנות. "העיתונאים האיראנים לא אומרים שלום בציבור, אבל במסדרונות ובדרך לשירותים מחליפים חיוכים והודעות אישיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully