וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגלית נדירה: נמצאו כרישים שחיים בתוך הר געש מתפרץ מתחת למים

13.7.2015 / 9:55

משלחת חוקרים שיצאה לתעד את הר הגעש התת ימי "קאווצ'י" הופתעה לגלות כרישים שחיים בתוך לוע הר הגעש - שמתפרץ כל כמה שנים. "לא ברור איך הם חיים שם ואיך הם יודעים מתי לברוח"

צפו ברגעי התגלית

צוות מדענים שיצאו לחקור את הר הגעש התת ימי "קוואצ'י" שבאוקיינוס השקט מצאו כרישים שחיים בלוע הר הגעש המתפרץ - וכעת הם לא יודעים איך לאכול את זה. "הרעיון שבעלי חיים גדולים כמו כרישים חיים בלוע של הר געש - מתנגש עם כל מה שאנחנו יודעים על הר הגעש המתפרץ הזה", סיפר מהנדס האוקיינוסים ברנן פיליפס בסרטון שפירסם הנשיונל ג'יאוגרפיק, "הגענו לשם עם שאלה אחת וחזרנו עם הרבה".

חברי המשלחת שהיו מודאגים מפעילות הר הגעש, השאירו במים החמים והחומציים שסביבו את המצלמה שלהם למשך שעה - כדי לצפות מקרוב בפעילות הר הגעש. רק שלמזלם, באותו זמן קצר הם הופתעו לגלות טריגוניים (חתולי ים) ו-2 מינים של כרישים - פטישן כד-חרטום וכריש סילקי - מסתובבים להנאתם בלוע הר הגעש הקטלני כאילו הם מצפים למותם. באותו המסע, רחוק מעט מהר הגעש, הצוות הבחין גם בכריש "ישנונן גרינלנדי" שלא נצפה לפני כן באזור - תגלית מפתיעה שקצת נדחקה אל מול תגלית הכרישים האמיצים שחיים בלוע הר געש.

כריש פטיש. ShutterStock
אתה כריש פטיש/ShutterStock

הר הגעש התת ימי "קאווצ'י", הממוקם באיי שלמה שממזרח לפפואה גינאה החדשה, נחשב לפעיל ביותר מתחת למי האוקיינוס השקט, כשרק במאה ה-20 הוא התפרץ יותר מ-24 פעמים. התפרצויות נוספות של הר הגעש נרשמו ב-2004, 2007 ועל פי הלוויין של נאס"א - גם בינואר 2014. "כשהוא מתפרץ, אין שום סיכוי שמישהו יוכל לשרוד שם", סיפר פיליפס, "אז לראות בעלי חיים גדולים כאלה שמחליטים לחיות שם למרות שהם עלולים למות בכל רגע - זה דבר שמעלה הרבה שאלות. האם הם עוזבים לפני התפרצות הר הגעש? האם הר הגעש מסמן להם איכשהו לפני שהוא מתפרץ? או שהם פשוט מחכים שם למות?" צוות החוקרים ייאלץ כעת למצוא תשובות גם לשאלות האלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully