וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הש"ג אשם? עובדת התלוננה נגד בכיר – אך דווקא המאבטח פוטר

12.7.2015 / 12:08

בחברה הקבלנית שבה עובד ד' פנו אליו בעניין תלונה של אחת העובדות. אף שזו הבהירה לו כי מדובר בטעות, ב"בנק ירושלים" בבירה החליטו לפטרו. "הבכיר החשוד עובד כרגיל, המתלוננת הועברה ואותי העיפו"

בנק ירושלים. שי מכלוף
בנק ירושלים/שי מכלוף

ד', מאבטח ב"בנק ירושלים" בבירה, פוטר לפני כשבועיים מעבודתו לאחר שבטעות נחשד בהטרדה מינית של אחת העובדות בסניף. העובדת התלוננה נגד בכיר בסניף, אולם מפקח בחברה הקבלנית "מיקוד", שבה עובד ד', פנה אל המאבטח בנושא ושאל אם הטריד אותה. לאחר מכן שוחח המאבטח עם המתלוננת, וזו התנצלה והסבירה כי מדובר בטעות וכי היא התלוננה על אדם אחר. אף שהן המתלוננת והן הבנק הבהירו כי התלונה לא הוגשה נגדו, הוא פוטר, לטענת הבנק משום שיצר עמה קשר.

"למרות העובדה שאף אחד לא אמר לי, בבנק סברו שאסור היה לי ליצור עמה קשר והחליטו לפטר אותי", הסביר ד', והדגיש שגם מבחינת הבנק אין לו כל קשר לפרשה. "מההתחלה עלה בי החשד שמפילים עליי תיק. יום קודם לכן חגגנו בעבודה יום הולדת של אחד העובדים, ויש לנו יחסי עבודה תקינים".

יום לאחר השיחה עם המפקח, דיווח ד' לקצין הביטחון של הבנק על שאירע, והשניים נפגשו לשיחת מסדרון. "הוא נתן לי להבין שחלה טעות ושבבנק יתנצלו בפניי", סיפר. "ניתנה לי ההרגשה שהסיפור חתום והסתיים. יומיים לאחר מכן בדקתי מדוע לא שובצתי לסידור העבודה השבועי, והתברר לי שמבחינת הבנק הסיפור כנראה כלל לא הסתיים והם שוקלים את צעדיהם".

אילוסטרציה של מאבטח, מאבטחת, שוטר, שוטרת. ShutterStock
"הפיטורים היו ללא הודעה, התראה או שימוע"/ShutterStock

בינתיים, הפסיד המאבטח שבוע של ימי עבודה, עד שנמסר לו כי בעקבות יצירת הקשר עם המתלוננת הוחלט לפטרו. "לא מדובר בגוף משטרתי או בבית משפט, שיכול לתת איסור שכזה", אמר. "השיחה נעשתה בתום לב ובתמימות מתוך עניין לפוצץ בלון כזה לפני שיתנפח ויצא משליטה. הפיטורים היו ללא הודעה, התראה או שימוע".

בשיחה הנוספת שערך עם קצין הביטחון, הדברים כבר נשמעו אחרת. "הקב"ט הכחיש את כל מה שאמר לפני כן, אף שחזר ואמר כי מבחינתם אני לא קשור לעניין ההטרדה", סיפר ד'. "בסופו של דבר, הבכיר שהיה חשוד בהטרדה ממשיך לעבוד כרגיל, את המתלוננת העבירו למקום אחר ואותי העיפו. את כל הכביסה המלוכלכת הם סגרו בפנים, ועד כמה שידוע לי הדברים לא הועברו למשטרה או לגוף חיצוני".

במכתב ששלח לבנק עורך דינו של המאבטח, יונתן קיוול, כתב בין היתר: "בשורה התחתונה, נראה כי מי בבנק קשר להגן על שמו הטוב של העובד שנחשד בהטרדה – על חשבון מרשי. העובד שנחשד בהטרדה לא הושהה, ואת הנפגעת העברתם לסניף אחר. בנסיבות אלו, הפצת שמועות כלפי מרשי ואז השעייתו יוצרות רושם ברור מי כביכול הוא המטריד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"בנק ירושלים": "לא התקבלה תלונה כלשהי בנושא"

"מדובר בניסיון חמור לטייח פרשה בבנק על חשבון מאבטח שלא קשור לעניין", הוסיף עו"ד קיוול. "פנינו ליועצת המשפטית ולמבקר הפנים של הבנק, ולהפתעתנו הם לא השיבו. הבנק כנראה לא מותיר לנו ברירה אלא להגיש תביעה בגין פגיעה בשמו הטוב ולשון הרע. נקווה שגם המשטרה תגלה עניין בטיוח של הטרדה מינית".

מ"בנק ירושלים" נמסר בתגובה: "לא התקבלה בבנק תלונה כלשהי בנוגע לחשד להטרדה מינית על ידי עובד בכיר בבנק. הבנק מתייחס להטרדות מיניות בחומרה ונוהג כנדרש על פי החוק".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully