וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוותיק בעולם": שר החוץ לשעבר של ערב הסעודית מת בגיל 75

10.7.2015 / 6:20

חודשיים לאחר החלפתו, מת הנסיך סעוד אל-פייסל, שכיהן כשר חוץ במשך 40 שנה. הוא עבר בשנים האחרונת ניתוחים רבים בגבו, אולם סיבת המוות לא נמסרה. אובמה: "קידם מטרות של שלום"

שר החוץ של ערב הסעודית הנסיך סעוד אל-פייסל, ריאד, מרץ 2015. רויטרס
היה שר החוץ הוותיק ביותר בעולם. סעוד אל-פייסל במרץ האחרון/רויטרס

שר החוץ לשעבר של ערב הסעודית, סעוד אל-פייסל, מת הלילה (שישי) והוא בן 75 - כך דיווחו מקורות בערב הסעודית וכלי תקשורת המקורבים למשפחת המלוכה. אל-פייסל היה שר החוץ הוותיק ביותר בעולם וכיהן בתפקידו במשך ארבעה עשורים, עד שהוחלף ב-29 באפריל על ידי עאדל אל-ג'ובייר, שגריר ערב הסעודית בוושינגטון. ערוץ "אל-ערביה" הסעודי אישר את הדיווחים.

גם לאחר החלפתו, המשיך הנסיך סעוד להחזיק בעמדה משפיעה ביותר במשרד החוץ הסעודי, וכיהן כיועץ רשמי למלך סלמאן, שעלה לשלטון בינואר האחרון. כמו כן, הוא נהג להשתתף בביקורים של מנהיגים בכירים במדינה.

אל-פייסל עבר בשנים האחרונות ניתוחים רבים בגבו, שבגללם נעזר במקל הליכה. כמו כן, הוא סבל ממחלות נוספות, אולם סיבת המוות לא נמסרה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מסר את תנחומיו. "כשר החוץ הוותיק בעולם, הנסיך סעוד חזה בכמה מהתקופות המאתגרות ביותר באזור. בכל פעם הוא קידם מטרות של שלום, אם זה במשא ומתן לסיום מלחמת האזרחים בלבנון או כאשר סייע להשיק את יוזמת השלום הערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully