וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הירש לוואלה!NEWS: "איראן היא פס ייצור לג'יהאד איסלאמי"

דב גיל-הר

11.7.2015 / 10:40

תא"ל (במיל') גל הירש, סגן מפקד פיקוד העומק במילואים, מזהיר בריאיון מיוחד באולפן כי "יש אנרגיה ג'יהאדיסטית שמסתובבת חופשי סביב ישראל". לדבריו, "חייבים להסביר לנוער שעדיין צריכים להגן על הבועה שנקראת מדינת ישראל"

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: ניר חן

בסוף השבוע שעבר ירה למוות מח"ט בנימין, אלוף-משנה ישראל שומר, בפלסטיני אחרי שזה זורק עליו סלע. הצעד גרר ביקורת, אך גם הודעות תמיכה. אחד מהתומכים היה תת-אלוף במילואים, גל הירש, סגן מפקד פיקוד העומק בצה"ל, שייעודו הוא תכנון, הפעלת כוח והובלת מבצעים מיוחדים בעומק מדינות המוגדרות אויבות לישראל. הוא העלה פוסט בפייסבוק שבו כתב: "שומר הוא קצין שקול ואחראי. המילים "מתפרעים" ו"מיידי אבנים" הן מילים המכבסות את ההגדרה הנכונה - מחבלים. ובמחבלים צריך לירות".

הירש הגיע השבוע לאולפן וואלה!NEWS כדי להסביר את הדברים. "בשנת 1998 הותקפתי בעצמי במארב מתוכנן היטב. לכן מצאתי לנכון לשתף את הציבור במה זה אומר להיקלע למארב של סלעים ואבנים", אמר. "כשתוקפים אותך בסלעים, זה לא פחות ממטען חבלה או מפתיחה באש. אני סבלתי מפגיעת ראש קשה, עמוד השדרה נשבר, נכות לצמיתות לכל החיים וסבל שלא נגמר".

בהתבסס על ניסיונו האישי, הדגיש הירש כי הוא סבור שמח"ט בנימין פעל היטב: "שומר עצר את זה בזמן. המילים מיידה אבנים ומתפרעים נשמעים כמו אירוע זניח שאפשר לטפל בו בגז, בגומי או לא לעשות כלום, אבל כשאתה נקלע לסיטואציה שבה אתה בשברירי שנייה צריך לקבל החלטה - 'אני יורה או לא יור'", אתה צריך לפעול לפי מבחן סכנת החיים. יש פה אויב שמנסה לתמרן לנו במצפון, והוא משתמש באוכלוסייה כמגינים אנושיים".

תא"ל במיל' גל הירש, יולי 2015. ראובן קסטרו
גל הירש, השבוע באולפן וואלה!NEWS/ראובן קסטרו

הירש מכיר היטב את המציאות המזרח תיכונית משנים של לחימה במדי צה"ל. הוא בוגר סיירת צנחנים, ופיקד, בין השאר, על יחידת שלדג, על בית הספר לקצינים בה"ד 1, על חטיבת בנימין, ועל עוצבת הגליל במלחמת לבנון השנייה. לקראת מבצע "צוק איתן" חזר לצה"ל כסגן מפקד פיקוד העומק במילואים.

"בשנים האחרונות מנגנוני המדינה מסביבינו התרסקו לרסיסים", אמר. "האנרגיה הג'יהדיסטית מסתובבת חופשי, ואיננו יודעים היכן ניתן להכיל אותה מחדש. המדינות מתפרקות. הנוסף, יש כאן מכונת ייצוא אנרגיה ג'יהדיסטית שנקראת איראן, שהיא באופן שיטתי פשוט שולחת את זרועות המהפכה האיסלאמית לכל עבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מחסום קלנדיה, יוני 2015. ניב אהרונסון
"עצר את זה בזמן". אל"מ ישראל שומר במחסום קלנדיה/ניב אהרונסון

"אנחנו נמצאים במזרח תיכון שהולך ומקיף את ישראל באזורי ספר, אזורים במשילות נמוכה מאוד שבהם יש תאים, ארגונים, חתרנות, טרור", הוסיף. "גופים שונים, חלקם מונעים ישירות על ידי איראן, חלקם בעקיפין, אבל כולם מקיפים אותנו ויוצרים לנו אתגרי ביטחון שלא ייגמרו כל כך מהר".

הירש מציע פתרון צבאי משולב: "לצה"ל אסור לוותר על יכולות התמרון המסיביות הקלאסיות של שריון, של עוצבות מתקדמות שמסוגלות לכבוש ולהחזיק שטח, אבל לצד זה אנחנו הולכים יותר ויותר לכיוונים של מודיעין איכותי ועדכני - כוחות מיוחדים, קומנדו, סייבר. היכולות האלה הן יכולות רלוונטיות מול איומים מהסוג הזה. לצד זה, הייתי מציע לזכור שפתרון זה לא המילה המתאימה במזרח התיכון, זה משבר גדול, ארוך ומתמשך, שצריך לנהל אותו".

לסיכום דבריו, ביקש הירש להעביר מסר גם לאזרחי המדינה הצעירים יותר. "אני חושש שאם לא נדע להכין את הנוער שלנו, את הדור הצעיר שלנו לכך שהוא צריך להמשיך ולהגן על הקליפה של מדינת ישראל, מכל מה שעוטף אותנו מסביב לנו, לא יהיה טוב", הזהיר. "יש סביבנו שדים שעזבו את מנורת השמן. מנורות השמן התפרקו. כדי להגן על הבועה הזאת שנקראת מדינת ישראל אתה חייב להבין שאי אפשר להחזיק מדינה כמו שלנו, שמתגאה בהיותה חברה ב-OECD, פרסי נובל, סטארט-אפ ניישן, שאנחנו מתלבטים פה בתל אביב לאן ללכת לאכול היום בערב ובאיזה סרט לצפות, בלי פלוגה בוואדי, טייסת באוויר, שייטת בים ולוחמים מיוחדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully