וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותר האדם מהתרנגולת

חוק שיגביל את בעלי הלולים ויאסור הנשרה כפויה בתרנגולות המשמשות להטלת ביצים, נידון בכנסת. פעילי זכויות בע"ח שמחים. האם הם יודעים שבנוסף לייקור מחירי הביצים והגברת הרעב בעולם השלישי, החוק החדש יקצר את חייהן של התרנגולות ב-10 חודשים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לול תרנגולות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה דנים בממשלה על תקנה נוספת שתגביל את בעלי הלולים ותאסור הנשרה כפויה בתרנגולות המשמשות להטלת ביצים. על מגדלי הלולים יאסר להרעיב תרנגולות על מנת לעודד אותם להטיל, במקום זאת הם יאלצו להמתין באופן "הומני".

עבור פעילי זכויות החיות אין מותר האדם מהבהמה, או במקרה הזה מהתרנגול. לדידם, תרנגולת היא חיה בדיוק כמו האדם ומכאן זכויותיהם שוות. לפי גישה זו, אם אתה מבחין בו זמנית בבנך ובעכבר טובעים באגם, אין זה משנה את מי מהם תציל ראשון. מטרתם הסופית אינה רק שלתרנגולות יהיה יותר נוח, אלא ליצור הפרדה ושוויון זכויות מלא בין האדם לחיה. החיה היא לא חיית הניסוי שלך, ומוצריה (חלב, ביצים) אינם האוכל שלך, ובכלל החיה היא לא שלך. לכן, גידול חיות מחמד, כולל כלבים וחתולים, הוא אסור. החיות ליער ובני האדם לעיר.

אם תשאלו אותם "האם תהיו מוכנים לוותר על ניסוים בחיות מעבדה גם במחיר מותה של אימך מסרטן" תיענו על ידי הישרים שבהם "אין לאימי זכות לחיות על חשבון נשמה אחרת". בדרך כלל הם יהיו ישרים פחות ויסבירו לך כי ניסיונות מעבדתיים במילא לא עוזרים, אי אפשר להסיק מבעל חי על אדם והדבר רק גורם לנזק גדול יותר. האומנם?

למי שתהה כיצד מגיעה בכל בוקר אל צלחתו ביצה טרייה כדאי שידע: החקלאי מקבל להקת תרנגולות מטילות בגיל שלושה וחצי חודשים ותוך חודש וחצי עד חודשיים נוספים הן מתחילות להטיל וממשיכות כך עוד 12 חודשים. בדומה לטבע, בסוף אותה תקופה פוחתת ההטלה במידה משמעותית. בדומה לטבע (אם כי באופן דרסטי פחות) מתחיל הליך ההנשרה הכפויה שפרושו הוא מניעת מזון ל-8 עד 10 ימים. כתוצאה מכך מתחסלים רוב מאגרי השומן והפרשת ההורמונים גם כן ו-45 יום לאחר מכן הן חוזרות בהדרגה להטלה למשך 7 עד 8 חודשים נוספים עד שהורגים אותם בצורה ההומנית ביותר האפשרית.

אם אכן חוק ההנשרה החדש יכנס לתוקף חייהן של התרנגולות יתקצרו ב-10 חודשים. במושגים של בני אדם במקום לחיות 87 שנים הן יזכו להגיע ל- 58 בלבד. אין ספק שהליך ההרעבה גורם לסבל מסוים אבל בזכות זאת מרוויחה התרנגולת שליש נוסף מחייה. במצב של דלקות במעי גם בני אדם עשויים לקבל טיפול הכולל הפסקת מזון ל-6 ימים והדבר אינו נחשב לא הומני, על אף אי הנוחות הנגרמת מכך.

אני מכיר מקרוב אנשים שעברו טיפול כזה, חלקם יותר מפעם אחת ולמרות זאת לא שמעתי מאף אחד מהם שהיה מעדיף המתת חסד על פני הטיפול. מיליוני אנשים ברחבי העולם בוחרים בטיפולים הגוררים עימם סבל נורא כגון כימותרפיה, כדי לזכות בהארכת חייהם. לפי פעילי זכויות החיות לתרנגולות הדבר הזה אסור.

ביצה רכה. ShutterStock
ביצה רכה/ShutterStock

חשוב להבין שאיסור ההנשרה יגרום לגידול במספר התרנגולות בישראל ובהתאם לכך גם גידול ההמתות בסוף התקופה המקוצרת וגידול נלווה של מספר הזכרים המושמדים. גם לולי חופש ושאר התקנות לרווחת העופות, לא בהכרח משיגים את תוצאותיהם משום שהמגע עם הקרקע והפרשות העופות גורם להתקפת תולעים, מחלות, פגיעות של העופות אחת בשנייה וקניבליזם.

ויש עוד נקודה שחייבים להתייחס אליה. העם רוצה צדק חברתי אך החוק המדובר יביא לייקור קיצוני של הביצים בישראל, והגברת הרעב בעולם השלישי. הקורא יעשה את חשבון המוסר שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully