וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סיסי אירח נציגים מיהדות ארה"ב: שלום עם הפלסטינים יפגע בדאעש

7.7.2015 / 18:34

נשיא מצרים הזמין ללשכתו בקהיר משלחת של פעילי ציבור בכירים מהקהילה היהודית-אמריקנית, ואמר כי "על ההנהגה הישראלית לגלות אומץ" כדי לפתור את הסכסוך. "לתת תקווה לפלסטינים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים יסייע ליציבות במזרח התיכון ויפגע ביכולות הגיוס של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך אמר היום (שלישי) נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשיחה עם משלחת של פעילי ציבור בכירים ביהדות ארצות הברית. א-סיסי אירח את הבכירים בלשכתו בקהיר ושוחח עמם על המאבק שמצרים מנהלת נגד הטרור בסיני, על קשריה של מצרים עם ארצות הברית וגם על תמיכתו בחידוש תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים.

המשלחת שנפגשה עם א-סיסי הגיעה מטעם "הוועד היהודי-אמריקני", אחד הגופים המשפיעים ביותר בקהילה היהודית בארצות הברית, כאשר את המשלחת הוביל יו"ר הארגון, סטנלי ברגמן. דובר הנשיאות במצרים אמר כי הפגישה נפתחה בהבעת תנחומים מצד האורחים היהודים-אמריקנים על הפיגועים שהתרחשו לאחרונה בסיני נגד כוחות הצבא המצרי. בנוסף לכך, המשלחת שיבחה את א-סיסי על יוזמותיו להגברת הביטחון במצרים ושיפור המצב הכלכלי במדינה.

א-סיסי אמר לאורחיו כי המאבק נגד הטרור במזרח התיכון דורש הפעלת כוח צבאי, אך בו-זמנית גם התייחסות לסוגיות שבגללן צעירים נמשכים לארגוני הטרור, בדגש על קשיים כלכליים ופערים חברתיים. הוא הוסיף כי סוגיה נוספת המושכת צעירים רבים להתגייס לארגונים קיצוניים היא הסוגיה הפלסטינית. לדבריו, עמדת מצרים היא שקידום הסכם שלום ישראלי-פלסטיני יסייע ליצירת יציבות באזור. א-סיסי אמר כי פתרון הסוגיה הפלסטינית יפגע בהיקף הגיוס של ארגוני הטרור ו"ימשוך את השטיח" מתחת לרגליהם.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי נפגש עם נציגים יהודים אמריקנים, קהיר, יולי 2015. נשיאות מצרים, אתר רשמי
פגישת א-סיסי עם נציגי יהדות ארצות הברית/אתר רשמי, נשיאות מצרים

לדברי הנשיא המצרי, הדרך הטובה ביותר לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני היא יוזמת השלום הערבית מ-2002, שבמסגרתה הציעו כל מדינות ערב לייסד יחסי שלום מלאים עם ישראל בתמורה להקמת מדינה פלסטינית בגדה המערבית, שבירתה במזרח ירושלים. "יש לתת תקווה לבני העם הפלסטיני", הסביר א-סיסי לבני שיחו האמריקנים, והוסיף כי "על ההנהגה הישראלית לגלות אומץ" בנושא תהליך השלום, כפי שכבר קרה בעבר.

הדברים שאמר הנשיא המצרי למשלחת היהודית-אמריקנית דומים מאוד לדברים שאותם הוא נוהג לומר, לטענתו, בשיחותיו התכופות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בריאיון לעיתון "וושינגטון פוסט" במרץ האחרון סיפר א-סיסי כי הוא ונתניהו "משוחחים הרבה", וכי בכל שיחותיהם, הנשיא המצרי מפציר בראש הממשלה הישראלי "לתת תקווה לפלסטינים". שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל למצרים הפך להדוק במיוחד מאז עלייתו של א-סיסי לשלטון לפני כשנתיים, על רקע המאבק המשותף של שתי המדינות נגד הטרור ברצועת עזה ובחצי האי סיני.

המפגש של א-סיסי עם המשלחת היהודית-אמריקנית לא היה חריג כשלעצמו, שכן גם הנשיא חוסני מובארק נהג לארח מעת לעת בלשכתו גורמים בעלי השפעה מיהדות ארצות הברית. עם זאת, במשלחת ראו בחיוב את העובדה שלשכתו של א-סיסי לא רק שלא ניסתה להצניע את דבר המפגש, אלא להיפך, הפיצה הודעה בנושא לכלל התקשורת המצרית, כולל דבריו של א-סיסי על חשיבות השלום באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully