וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום מאבק: עיריית ירושלים תעביר את כספי חברת הדיור הציבורי לזכאים

7.7.2015 / 9:27

מבקר המדינה דרש משר הבינוי ומראש העיר לדווח על הליך הפירוק של חברת "פרזות" ולהבטיח ש-130 מיליון השקלים שנותרו בקופתה יופנו לדיור הציבורי. העירייה:" הכספים שהוקפאו שנים רבות ישוחררו סוף סוף"

ראש העיר ירושלים ניר ברקת במכללת הדסה. נועם מושקוביץ
ניר ברקת/נועם מושקוביץ

בעיריית ירושלים מתחייבים כי 130 מיליון שקלים שנותרו בקופת חברת "פרזות", שהייתה אמונה על הדיור הציבורי בעיר ונמצאת בהליכי פירוק, ישמשו את זכאי הדיור הציבורי. בימים האחרונים פנה מבקר המדינה יוסף שפירא לשר הבינוי יואב גלנט ולראש עיריית ירושלים ניר ברקת וביקש מהם לדווח לו על הליך הפירוק של החברה ועל עתידם של הכספים. בעקבות זאת הודיעה העירייה כי הם יועברו ליעדם.

"לכל אורך הדרך התעקשה עיריית ירושלים כי בכל מתווה שייבחר, 130 מיליון השקלים שהוקפאו שנים רבות בקופת 'פרזות' ישוחררו סוף סוף ויושקעו בדיור הציבורי בירושלים לרכישת דירות, לשיפוץ מבנים ודירות זכאים ולסיוע לנזקקי דיור", מסרה העירייה. "בהתאם לכך, מועצת העיר אישרה מתווה, יחד עם רשות החברות הממשלתיות, שלפיו יועברו מניות הממשלה והעירייה לחברת עמידר, והכספים יועברו לדיור הציבורי בירושלים, ואנו שמחים ומברכים על כך".

הגשת דו"ח מבקר המדינה ליו"ר הכנסת, אפריל 2015. טלי מאייר
"רכישת הדירות מכספי המכר של הדיור הציבורי עולה בקנה אחד עם טובת זכאי הדיור". מבקר המדינה יוסף שפירא/טלי מאייר

חברת פרזות היא חברה ממשלתית שהוקמה ב-1961 במטרה לנהל את הדיור המוגן והציבורי לתושבי ירושלים הנזקקים. בעקבות ניהול לא נכון ספגה החברה הפסדים רבים וב-2010 החליטה הממשלה להביא לפירוקה מרצון ולהעברת נכסיה לאחריות חברות "עמידר" ו"עמיגור" או למשרד הבינוי. בעקבות התנגדויות פוליטיות בתוך הממשלה נדחה יישום החלטת הממשלה, והחברה המשיכה לפעול בפועל ולצבור חובות. בתחילת 2012 אישרה עיריית ירושלים את סיפוחה של החברה תוך הפניית הכספים שבקופתה לטובת הדיור הציבורי.

במרץ השנה הגישה עמותת "צחור – צדק חופש חינוך ורווחה בירושלים" עתירה לבג"ץ בנושא מחשש שכספי החברה שיועדו לדיור הציבורי יוזרמו לקופת האוצרת הכללית ויפגעו באחת האוכלוסיות המוחלשות בישראל. בג"ץ הוציא צו על תנאי הדורש מעיריית ירושלים ומממשלת ישראל לנמק מדוע פירוק החברה לא ייעשה באופן כזה שיבטיח שכל כספי החברה יופנו לדיור הציבורי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"ראוי לקבוע במפורש כי הכספים ישמשו לצורכי זכאי הדיור"

במאי האחרון נערך בוועדה לביקורת המדינה בכנסת דיון בנושא הקצאת דיור ציבורי לזכאים. בדיון עלה כי כספים רבים שיועדו לזכאי הדיור הצטברו בקופתה של חברת "פרזות" ועל כן לא נמסרו לזכאים להם. במכתב שהעביר שפירא לעירייה ולשר גלנט הוא ציין כי בשנים האחרונות התקבלו תלונות על כך שלא נקבע במפורש כי כספים שנותרו בחברה ישמשו את זכאי הדיור הציבורי. "ראוי לקבוע במפורש בהסכם הפירוק כי כל מרכיבי כספי הפירוק ישמשו לצורכי זכאי הדיור הציבורי", כתב המבקר. לטענתו, הסכם הפירוק שנחתם בסופו של דבר לא יישם את הערותיו במלואן.

"אבקשכם לדווח לי על פעולות חברת 'פרזות' בתחום זה ובכלל זה רכישת הדירות לזכאי הדיור הציבורי וכן פעולותיכם בעקבות סיכום הדיון של הוועדה לענייני ביקורת המדינה ממאי 2013", כתב שפירא. "משרדי רואה בפעולת רכישת הדירות מכספי המכר של הדיור הציבורי על ידי חברת 'פרזות' צעד העולה בקנה אחד עם טובת זכאי הדיור הציבורי בהתאם לחוק הדיור הציבורי".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully