וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלה לישראל למען חברו שנהרג ב"צוק איתן", אך התאכזב מהמדינה

6.7.2015 / 14:34

רפאל דהן הבטיח לג'ורדן בן סימון, שגדל יחד עמו באותה שכונה בצרפת ונפל ברצועה, כי ישרת כלוחם אם יקרה לו משהו. אחרי שלטענתו נתקל בקשיים מצד צה"ל, הוא שוקל לעזוב. "מזועזע מהדרך"

רפאל דהן. באדיבות המצולמים
רפאל דהן/באדיבות המצולמים

רפאל דהן בן ה-24 עלה לישראל מצרפת בקיץ שעבר לאחר מבצע "צוק איתן" לאחר שחברו סמל ראשון ירדן בן סימון נהרג בקרבות ברצועת עזה. בן סימון ודהן היו חברי ילדות וגדלו באותה שכונה בעיר ליון, שם למדו באותו בית ספר ואף התפללו באותו בית כנסת. זמן קצר לפני מותו נפגשו בעיר מולדתם, שם נשבע דהן כי אם יקרה לבן סימון משהו בצבא, הוא יעלה לישראל וישרת כחייל קרבי. עם זאת, עכשיו הוא שוקל לשוב בחזרה לארצו בשל היחס שצה"ל נוהג כלפיו.

"לאחר מותו החלטתי לכבד את שבועתי. הצטרפתי לתגלית כדי ללמוד יותר על המדינה ולאחר חזרתי לצרפת החלטתי לעשות עלייה", הוא סיפר. דהן סגר עסק שניהל והיה קשור לחתונות, נפרד מארוסתו, מחבריו וממשפחתו ועלה ארצה. "ארוסתי חשבה שהשתגעתי", הוסיף. "היא לא רצתה לעזוב את צרפת, לא רצתה לעלות לארץ ובסופו של דבר נאלצנו להיפרד".

לאחר שהשאיר מאחוריו את חייו הקודמים, הוא החל לימודי עברית באולפן עציון בירושלים, שם נתקל דהן בפעם הראשונה בבירוקרטיה הישראלית. "שלחו אותי הלוך ושוב ממשרד אחד למשנהו, אך אף אחד לא יכול היה לתת לי תשובות שיקדמו אותי לגיוס. זה היה מאוד מתסכל", הוא נזכר. לאחר זמן מה נמסר לדהן כי הוא יתגייס באפריל, אבל זמן קצר לאחר מכן נדחה גיוסו לאוגוסט. "בזמן זה כבר חיפשתי מחליף לדירה שלי ועזבתי את עבודתי, לכן לא הייתה לי בררה אלא לדרוש את התאריך שהובטח לי לפני כן. הלכתי למשרד הגיוס במשך כל יום עד שכעבור עשרה ימים קיבלתי סוף סוף בחזרה את תאריך הגיוס באפריל".

הלווייתו של ג'ורדן בן סימון שנפל בעזה, באשקלון. יולי 2014. יותם רונן
"החלטתי לכבד את שבועתי". הלווייתו של בן סימון/יותם רונן

דהן התגייס לבסיס מחווה אלון של חיל החינוך שם עבר יחד עם עולים חדשים נוספים מצרפת טירונות ולמד עברית. תוך זמן קצר הוא חווה קשיים נוספים, הפעם מצד המפקדות שלו ונשלח לשבוע בכלא הצבאי. "זה היה על שטויות", טען. "זה היה בגלל מימיות מלאות ודברים כאלה. היה קשה לי להקשיב להן, משום שאני בן 24 והן בנות 18-19".

לדבריו, "כתבתי מכתב התנצלות וכתבתי שחשוב לי מאוד להשלים את השבוע שלי. סיפרתי על המחיר היקר ששילמתי בכדי להגיע לכאן, אך מפקד המגמה אמר לי שהם לא רוצים אותי כאן ויעשו כל שביכולתם כדי שלא אהיה בקרבי".

דהן סיכם ואמר כי "נלחמתי קשה כדי להתגייס לצבא במטרה למלא את הבטחתי לירדן, אבל מרגע שהתגייסתי, התחלתי לאבד מוטיבציה בשל היחס שקיבלתי. בחודשים הראשונים לגיוסי נשארתי שבת ונשלחתי לכלא. אני מזועזע מהדרך שבה הצבא מתייחס אלי. אם לא יתנו לי להשלים את שבועתי לבן סימון, אאלץ לעזוב הכל ולחזור לצרפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully