וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן בביקורת על ניקויו המאוחר של ברכה: "אין להשאיר דברים באוויר"

6.7.2015 / 12:29

השר לביטחון הפנים התייחס לכך שמח"ש פרסמה רק לאחר התאבדותו של תנ"צ ברכה כי הבדיקה בעניינו לא העלתה חשד לפלילים. "כשנאמרות אמירות כלפי שוטרים וקצינים, נדרשת תגובה מידית ומהירה"

עריכה: ניר חן

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, מתח היום (שני) ביקורת מרומזת על המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), אשר רק לאחר התאבדותו אתמול של ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) תת-ניצב אפרים ברכה פרסמה הודעה על כך שהבדיקה בעניינו לא העלתה ממצאים פליליים.

"כשנאמרות אמירות כלפי שוטרים וקצינים, האמירות האלה לא יכולות להשאר באוויר ונדרשת תגובה מידית ומהירה לפרסומים מסוג זה", אמר ארדן בפגישה עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה. "אם הפרסום שקרי, צריכים להינקט צעדים חריפים מול אותו הגורם, ואם חלילה אמת, יש חובה בנקיטת אמצעים, אבל אין להשאיר את הדברים באוויר". לדבריו, "השוטרים צריכים להבין שיש להם גיבוי ובאותה נשימה, אני רוצה להדגיש המערכת לא תחפה על אף אחד שיבצע עבירות אתיות ופליליות".

אתמול הביעו ביקורת דומה גם קצינים בכירים במשטרה. "למה רק עכשיו נזכרו להוציא הודעת הבהרה על כל ההכפשות של יואב יצחק?", תהו הקצינים. "אם יודעים שאין בחומרי החקירה שום דבר, מדוע הם לא פשוט מתדרכים עיתונאים שאין פה כלום?", הוסיפו. "מדוע מוציאים הודעות מעומעמות שיכולות להתפרש כי יש משהו בדברים שמפרסמים?".

לקריאה נוספת בנושא
ביקורת במשטרה: "למה רק עכשיו נזכרו במח"ש לנקות את ברכה?"
מ-512 ועד תיק פישר: מה יעלה בגורל החקירות הרגישות שהשאיר ברכה?

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בתרגיל פינוי בכלא כרמל, יוני 2015. ערן גילווארג
השר לביטחון הפנים גלעד ארדן/ערן גילווארג

ברכה, בן 55, נמצא אתמול בבוקר ירוי במכוניתו, בסמוך לביתו שבמודיעין, בתום תקופה לא קלה שעברה עליו. בשבוע האחרון, פרסם יואב יצחק באתר News1 כי עיתונאי "מעריב" אבירם זינו הגיע ביוזמתו למח"ש ומסר התכתבות שלו עם תנ"צ ברכה, שבה מסר לו לכאורה מידע על פרשת מעונות ראש הממשלה וחקירה פלילית נגד שרה נתניהו, דבר שהתברר כלא נכון. האתר כינה את ברכה "מסוכן לציבור", אף שמח"ש כלל לא זימנה את ברכה לחקירה, ובמחלקה טוענים כי הבדיקה לא העלתה ממצאים פליליים כלל.

עם פרסום טענותיו של יצחק בנוגע לבדיקה הסמויה לכאורה של מח"ש, פורסמה הודעה סטנדרטית, הדומה להודעות שמפרסמת מח"ש בנוגע למרבית חקירותיה והותירה את עננת החשדות מעל לראשו של ברכה. "על פי מדיניות מח"ש כגוף חוקר, מח"ש לא מתייחסת לשאלות הנוגעות לבדיקות או חקירות, אלא מקום שבו מתנהלים הליכים גלויים", נכתב בהודעה. "זאת מטעמים ברורים, גם כאשר השאילתא היא מופרכת לחלוטין ואין בה שמץ של אמת, ויודגש כי אין באמירה כללית זו משום התייחסות לשאילתא הספציפית בהתאם למדיניות הנוהגת במח"ש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תנ"צ אפרים ברכה בבית משפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
תת-ניצב אפרים ברכה/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully