וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד דיף: אנקום הריגת שני עוזרי

28.9.2002 / 13:08

בהודעת החמאס היום נמסר שראש הזרוע הצבאית ברצועה מחלים במקום מסתור; הארגון איים לבצע פיגועים בתל אביב; במערכת הביטחון העריכו כי דיף איבד עין; ארה"ב גינתה ניסיון ההתנקשות


ראש הזרוע הצבאית של החמאס ברצועה, מוחמד דיף, אמר כי ינקום את הריגת שניים מעוזריו ביום חמישי. בהודעה שפירסם החמאס בעזה נאמר: "המנהיג, מוחמד דיף, אומר כי הוא לא ינוח עד שיפגוש את אלוהים כלוחם", כך דווח בגלי צה"ל.

כתבי "הארץ", עמוס הראל, ארנון רגולר מוסיפים:

ארגון החמאס מסר היום כי ראש הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, מוחמד דיף, נפצע באורח קל בניסיון ההתנקשות בו ביום חמישי, וכי הוא מחלים כעת מפציעתו במקום מסתור. עוד מסר החמאס, כי יבצע, בתגובה לניסיון ההתנקשות, פיגועים בישראל - ובעיקר בתל אביב.

גורמי ביטחון העריכו אתמול כי דיף נפצע באורח בינוני. על פי הדיווח האחרון, דיף נפגע בראשו וככל הידוע איבד עין בהתקפה. חבר הקבינט הביטחוני, השר מתן וילנאי, אישר אתמול בגלי צה"ל את דיווחי הפלסטינים כי דיף ניצל. לדברי וילנאי, נמנע הפעם צה"ל מלהשתמש באמצעי שהיה עלול לגרום לנפגעים רבים יותר.

ארה"ב מתחה אמש ביקורת על ניסיון הההתנקשות. דובר מחלקת המדינה, ריצ'רד באוצ'ר, אמר שארה"ב מתנגדת להתנקשויות ולשימוש בנשק כבד בריכוזי אוכלוסין. באוצ'ר ציין עם זאת: "ברור שכל מי שאחראי למעשי טרור צריך לעמוד לדין, אך פעולות כאלה מסכנות אזרחים ומלבות המתיחות".

הרשות הפלסטינית גינתה את ירי המסוק על מכונית בעזה והגדירה אותו "פשע".

שני פעילי חמאס נהרגו ו-45 נפצעו בפעולה

ניסיון ההתנקשות בוצע סמוך לשעה 14:00 בצהריים ביום חמישי, כאשר שני מסוקי אפאצ'י של חיל האוויר ירו שני טילי נ"ט אל מכונית מרצדס, שבה נסעו שלושה פעילי חמאס בשכונת שייח רדוואן בעזה. מהירי נהרגו כנראה שניים מנוסעי המכונית.

אתמול התקיימו הלוויותיהם של של שני ההרוגים: עיסא אבו עג'רם, בן 35 ועבד אל-רחים חמדאן, בן 40, שניהם אנשי הזרוע הצבאית של חמאס, המוכרים כעוזריו של דיף. בהלוייות השתתפו יותר מ-10,000 בני אדם, שרבים מהם קראו סיסמאות נגד ישראל וקראו לנקמה.

בהפצצה נפצעו - לפי דיווחי בית החולים בעזה - 43 בני אדם. בין הפצועים 15 ילדים ונערים, תלמידי בית הספר הסמוך למקום ההתנקשות, שחזרו מלימודיהם באותה שעה. נמסר כי מצבם של שמונה מהילדים קשה. גם מכונית נוספת שהיתה באזור עלתה באש.

דיף, בן 36, ירש את מקומו של סלאח שחאדה בראש הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה לאחר ההתנקשות בחיי האחרון ביולי השנה. ישראל מנהלת אחריו מצוד מתחילת שנות ה-90, וניסתה להרגו כמה פעמים בעבר. במערכת הביטחון מיוחסת לו אחריות לרצח עשרות ישראלים. בין השאר, נטען כי דיף היה מעורב באופן פעיל ברצח החייל נחשון וקסמן, בפיגועי האוטובוסים בירושלים ובאשקלון בחורף 1996 ובפיגועים בהתנחלויות אלי סיני ועצמונה ברצועה בעימות הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully