וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק רוצה לקצץ קצבאות כדי לעצור את זרם המהגרים

3.7.2015 / 21:18

הפרלמנט במדינה הסקנדינבית החל לדון בתכנית הממשלה החדשה, שנשענת על מפלגת הימין הקיצוני באופוזיציה. במסגרת התכנית יופחת המענק שניתן למהגרים בכל חודש בכחצי. "להט את זרם מבקשי המקלט"

ראש ממשלת דנמרק לארס לוקה ראסמוסן, 28 ביוני 2015. רויטרס
ראש ממשלת דנמרק החדש לארס לוקה ראסמוסן/רויטרס

הממשלה החדשה בדנמרק מתכננת לקצץ במענקים שניתנים למהגרים במטרה להאט את זרם מבקשי המקלט במדינה. שרת האינטגרציה אינגר סטויברג התייחסה למשבר שפוקד את האיחוד האירופי סביב סוגיית ההגירה הבלתי-חוקית שמציפה את היבשת ואמרה כי אין ספק שהמדינה צריכה לסייע לאלו שצריכים זאת. עם זאת, היא טענה כי אם מספר המהגרים יהיה רב מדי, לא ניתן יהיה לשלבם בחברה. תכנית הממשלה עלתה היום (שישי) לדיון בפרלמנט.

"זה עניין של האטת זרם מבקשי המקלט. אנחנו צריכים להיות מסוגלים לעשות זאת", אמרה השרה בריאיון לרשת טלוויזיה מקומית. סטויברג חברה במפלגה הליברלית, שהקימה לבדה ממשלה אחרי הבחירות שהתקיימו לפני כשלושה שבועות ובסיומן לא הייתה מנצחת ברורה. כדי להעביר את תכנית החקיקה החדשה, נשענת מפלגת השלטון על תמיכת מפגלת "העם הדני" (DF) מהימין הקיצוני ועל שתי מפלגות מרכז-ימין קטנות.

ה-DF, שהבטיחה במהלך קמפיין הבחירות שלה להגביל את ההגירה ולהפעיל מחדש את הבקרה בגבולות, היא אחת מכמה מפלגות באירופה המתנגדות להגירה שהחלו לצבור תמיכה הולכת וגדלה לאחרונה. היא זכתה ביותר מושבים מהליברלים, אולם ה-DF החליטה כי היא תוכל להשפיע יותר על מדיניות הממשלה משורות האופוזיציה.

מהגרים בסמוך לתחנת הרכבת ברומא, איטליה, 13 ביוני 2015. רויטרס
נלחמת בהגירה. מהגרים ברומא/רויטרס

אחרי שבשבוע שעבר הודיעה הממשלה כי תפקח על גבולותיה במטרה לעצור את מבריחי המהגרים הבלתי-חוקיים, אתמול היא מסרה כי לפי התכנית החדשה, המענק החודשי לפליטים יקוצץ מ-11,300 כתר דני (כ-1,500 אירו) ל-6,000 בלבד (כ-800 אירו). השרה הוסיפה כי מי שילמד דנית ברמה מסוימת, יקבל תוספת של 1,500 כתר דני בחודש (כ-200 אירו). עם זאת, הצלב האדום במדינה טוען כי קיצוץ המענקים יהפוך את הפליטים לעניים יותר ולא ירתיע אחרים להגיע למדינה.

מדינות דרום אירופה נואשות לקבל סיוע גדול יותר מצד האיחוד האירופי כדי להתמודד עם מספרם ההולך וגדל של המהגרים החוצים את הים התיכון, רובם מאזורי סכסוך במזרח התיכון ובאפריקה. מדינות האיחוד הסכימו על מנגנון וולונטרי לפיזורם של המהגרים בצורה שווה יותר ביניהן, אך סירבו להצעת הנציבות האירופי למנגנון מחייב, שאילו היה מאושר, לא היה כולל את דנמרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully