וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הגורלי של יוון: עשרה מיליון מצביעים בדרך למשאל העם

עמית לוינטל

5.7.2015 / 7:37

אחרי שבועות ארוכים של אי ודאות, היום תדע יוון אם אזרחיה בעד קבלת חבילת הסיוע האירופית או לא. עשרה מיליון בעלי זכות בחירה יתייצבו בקלפיות ויצטרכו לבחור מילה אחת: כן או לא

צילום: עמית לוינטל, עריכה: טל רזניק

כעשרה מיליון יוונים בעלי זכות בחירה ייצאו הבוקר (ראשון) לקלפיות כדי לענות על שאלה אחת שיכולה לשנות את עתידם. התשובות העומדות לרשותם הן "כן" או "לא", כאשר אף אחת מהן לא תשאיר את חייהם כשהיו. הקלפיות נפתחו בשעה 7:00 בבוקר וייסגרו ב-19:00.

היוונים שיגיעו להצבעה יקבלו את טופס משאל העם שעליו השאלה: "האם יש לקבל את תכנית ההסכם שהוגשה על ידי הנציבות האירופית, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע המרכזי בפגישת 'יורוגרופ' ב-26 ביוני 2015?". השאלה מורכבת משני חלקים, הראשון נקרא "רפורמות להשלמת התכנית הנוכחית ומעבר לכך", והשני נקרא "ניתוח קיימות חוב מקדמי". על פי הסקרים שבוצעו בימים האחרונים, לא ניתן לחזות איזה מחנה צפוי לגרוף את מירב הקולות, שכן המרוץ ביניהם צמוד מאוד.

מצד אחד עומדים מתנגדי תכנית החילוץ האירופית, שרובם צעירים ומובטלים שחשים כי אין להם מה להפסיד, ולכן מסרבים לגזירות שדורשים נושיה של יוון. מולם נמצאים תומכי הסדר החוב, רובים אנשים אמידים ומשכילים, שעד כה פחות נפגעו מהמצב הכלכלי הרעוע במדינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה אלכסיס ציפראס ושר האוצר יאניס וארופאקיס נמנים עם מחנה המתנגדים לתכנית הסיוע ובכך מייצגים את קולם של הצעירים. המתנגדים טוענים כי אם מחנה ה"כן" ינצח אין להם שום עתיד במדינה. לטענתם, המצב הנוכחי כבר קשה מנשוא, כך שגזירות כלכליות חדשות יהיו נטל בלתי נסבל. על כן, אם מחנה התומכים יזכה לרוב במשאל העם, הממשלה היוונית ככל הנראה תתפטר ויתקיימו בחירות חדשות במדינה – בפעם החמישית בחמש שנים.

ומה יקרה אם מחנה ה"לא" יגרוף את מירב הקולות בהצבעה? זה כבר נתון לא ידוע. קשה לדעת איך יוון תחלץ עצמה מהמצב הכלכלי הקשה שאליו נקלעה ואיך תצליח להיטיב עם האזרחים שחלקם כבר הגיעו לשפל המדרגה. עם זאת, יש לציין כי על אף שנדמה שההצבעה תקבע את עתידה של יוון בדבר השתייכותה לגוש האירו, נראה כי לא משנה איזו החלטה תתקבל במשאל העם, סביר להניח כי איומי הגוש לסלק את אתונה לא באמת יתממשו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנה ביוון לקראת משאל עם 3 יולי 2015. רויטרס
הפגנה באתונה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully