וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב פרסום וואלה!NEWS: כלבים גדולים יוכלו לעלות לאוטובוסים

3.7.2015 / 14:55

בעלי כלבים רבים פנו למשרד התחבורה במחאה על האיסור לעלות עם כלבים גדולים לתחבורה ציבורית, ואלפים חתמו על עצומה בנושא. שר התחבורה החליט להשיב את הנוהל לקדמותו. "הוחזר חופש התנועה לאנשים"

כלב באוטובוס. ShutterStock
עד כה התאפשרה רק העלאת בעלי חיים קטנים שניתן להחזיקם על הברכיים/ShutterStock

בעקבות הפרסום בוואלה!NEWS הודיע שר התחבורה ישראל כץ כי בכוונתו לשנות את הסעיף בתקנות התעבורה האוסר על נוסעים לעלות לאוטובוסים עם כלבים גדולים. "אפעל לשנות את הנהלים, תתאפשר עלייה של גלבים גדולים לאוטובוסים", הודיע השר.

במאי האחרון פורסם בוואלה!NEWS כי הנחיה החדשה של משרד התחבורה קובעת כי לא ניתן להעלות כלבים גדולים לתחבורה הציבורית. עם זאת, ההנחיה לא פורסמה באתר המשרד או הופצה בקרב מפעילות התחבורה הציבורית, כך שמרביתן פעלו למעשה בניגוד לתקנות. פרסום הידיעה הביא לפניות רבות מצד בעלי כלבים למשרד התחבורה במחאה על כך שנמנעת מהם האפשרות להתרחק מאזור מגוריהם עם כלביהם.

עוד בוואלה!NEWS:
צה"ל: "המח"ט פעל כמצופה"; הפלסטינים: "הירי - משני מטרים"
כתב אישום ראשון בפרשה 512: "חיילים" של אברג'יל נאשמים ברצח
מתלוננת שלישית נגד הרב מצפת; בנט: "אין מחילה למעוותי מוסר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך עמוד הפייסבוק של שר התחבורה ישראל כץ, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, קרוב ל-4,000 איש חתמו על עצומה נגד ההנחיה. "מתברר שמשרד התחבורה שינה את הנוהל שלהם ועכשיו רק מאפשר העלאת 'בעלי חיים קטנים שניתן להחזיקם על הברכיים או על הידיים' וכלבי נחייה", כתבה קרן פרייסקל בעמוד העצומה. "השינוי הזה פוגע בזכויות של אזרחים ומקשה על אנשים שמחזיקים כלבים אבל שאין באפשרותם (מכל סיבה שהיא) להחזיק רכב".

פרייסקל הוסיפה כי יש אנשים התלויים בתחבורה ציבורית כדי להסיע את בעלי החיים שלהם לווטרינר. "אין סיבה מוצדקת שמשרד התחבורה אוסר להעלות כלב לאוטובוס בתנאי שהוא יישא מחסום פה ושהבעלים רוכשים כרטיס עבורו", היא הוסיפה וחתמה בדרישה: "מבקשים ממשרד התחבורה להסיר את החומרה המיותרת והפוגענית הזאת ולחזור לנוהל הקודם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"מקווה שזאת רק ההתחלה בשיפור היעילות התחבורה הציבורית"

לאחר הודעתו של שר התחבורה, בירכה פרייסקל על ההחלטה. "זוהי החלטה נכונה לשנות את הנהלים ולהחזיר חופש תנועה לאנשים עם כלבים גדולים, כמו במדינות מערביות אחרות", היא אמרה לוואלה!NEWS.

מנכ"ל ארגון נוסעי התחבורה הציבורית "תחבורה בדרך שלנו", איתי חיים, הביע אף הוא שביעות רצון מההחלטה. "אנחנו שמחים על כך שהשר נענה לבקשתנו. דבר כזה לא היה צריך להתרחש מלכתחילה. צריך שתהיה אחידות בנהלים בין משרד התחבורה לבין המפעילות, ושהדברים ירדו כמו שצריך לשטח", אמר חיים. "אני מקווה שההחלטה הזו היא תהיה רק התחלה בשיפור היעילות והסנכרון בתחבורה ציבורית".

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully