וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו ביצור ימי מסתורי ומפחיד עם פרווה ומקור שמטריף את הרוסים

4.7.2015 / 7:26

ביולוגים ימיים לא מצליחים להבין מהו היצור הימי עם הפרווה והמקור שנשטף את חופי רוסיה ומעורר השבוע סערה ברשת. "הקיץ של רוסיה כל כך קר שאפילו יצורי הים לא מוותרים על מעיל הפרווה שלהם", כתב אחד הגולשים

צילום מסך

חיית ים מסתורית עם מקור כמו של ציפור ופרווה על זנבה נסחפה לחוף האי הרוסי סחלין שבאוקיינוס השקט - ומעוררת מבוכה בקרב ביולוגים ימיים, שלא מצליחים לשים את האצבע על זהותה של החיה המבחילה למראה. תמונותיה של החיה העצומה - שנראית מדממת על החוף כשעצמותיה חשופות לעיני כל - מעוררות סנסציה ברשת הרוסית כשרבים מעלים ספקולציות על זהותה וסיבת מותה.

בתמונות שפורסמו בטיימס הסיבירי ניתן לראות את מה שנראה כמו שיער עבה ארוך - מאפיין שהפתיע את הבילוגים הימיים, שכן למרות שקיימים יצורים ימים שעירים - הם לא מגיעים לגדלים כאלה (דולפינים למשל נולדים עם שיער קצר, אך הם משילים אותו מיד לאחר לידתם). ניקולאי קים, סגן ראש מחלקת החיזוי במכון המחקר לדיג ואוקיאנוגרפיה הרוסי, מאמין שמדובר בסוג של דולפין גדול. "על פי מאפייני העור שלו, מדובר בזן נדיר של דולפין כי יש לו פרווה - ולדולפינים אין פרווה", הוא אומר, "אני בספק אם הוא חי במים של רוסיה. ייתכן שמדובר במין טורף שהגיע לכאן בשל החום וכשהוא התקרר הוא נשאר כאן ומת".

חיית ים מסתורית נסחפה לחופי רוסיה. SakhalinMedia,
נו? מה זה לדעתכם?/SakhalinMedia

התמונות עוררו כצפוי סערה ברשתות החברתיות ברוסיה. "הקיץ שלנו כל כך קר שאפילו הדולפינים ששוחים במים שלנו לא מוותרים על מעיל הפרווה שלהם", כתב אחד הגולשים. אלה שהתייחסו לעניין ברצינות טוענים שמדובר בדולפין נהר הגנגס, שבדרך כלל נמצא באזורי המים המתוקים של הודו, נפאל, פקיסטן ובנגלדש. אולם, גם לדולפינים אלו אין פרווה והם מגיעים עד לגודל של כ-2.4 מטרים, קטנים בהרבה מהפגר העצום שנשטף לחוף. אז מי הוא אותו יצור מפחיד? יש דברים שכנראה לא נדע לעולם.

עוד באותו נושא

צפו בתיעוד של מפגש נדיר עם יצור ימי חמקמק במיוחד

לכתבה המלאה
חיית ים מיסתורית נסחפה לחוף. צילום מסך
דולפין שעיר במיוחד?/צילום מסך
חיית ים מסתורית נסחפה לחופי רוסיה. SakhalinMedia, צילום מסך
זנבה הפרוותי של החיה המסתורית/צילום מסך, SakhalinMedia

עוד ב"אסור לפספס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully