וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בירושלים: "מדיניות נתניהו עולה לנו בדם"

1.7.2015 / 20:10

המוחים בהפגנת מועצת יש"ע ביקרו את התנהלות ראש הממשלה מול גל מתקפות הטרור שפקד את הגדה המערבית בשבועות האחרונים. "המדיניות הביטחונית לא מוסרית, לא נחזור להיות ברווזים במטווח"

צילום: מור שאולי, עריכה: שניר דבוש

מאות בני אדם, ביניהם תושבים רבים מיהודה ושומרון, הפגינו הערב (רביעי) מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שבירושלים במחאה על התנהלותו מול פעולות הטרור האחרונות ביהודה ושומרון. לטענת המוחים, מדיניותו של נתניהו אינה מספיקה כדי להתמודד עם גל המתקפות הנוכחי. המפגינים נשאו שלטים שבהם נכתב "מפסיקים את המימון לטרור = מימון הרשות הפלסטינית " ו-"ראש הממשלה מוביל מדיניות ביטחונית בלתי מוסרית". נהגים רבים שעברו בסמוך צפרו לאות הזדהות.

מועצת יש"ע היא שארגנה את הפגנה. היו"ר אבי רואה, המשמש גם יו"ר המועצה האזורית בנימין, אמר: "היום חווינו חוויה קשה מאוד בהבאתו לקבורה של מלאכי רוזנפלד, שנולד וגדל ביישוב כוכב השחר, וכל אבונו שהוא יהודי. זה קרה למלאכי, אך זה היה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו מכיוון שאנו יהודים". לדברי רואה, חלה הסלמה חמורה בגדה המערבית. "הם מתחילים באבנים, ממשיכים לבקבוקי תבערה וממשיכים בירי", אמר.

"אנו קוראים ואומרים לממשלת ישראל ולבנימין נתניהו שהמדיניות הזו לא יכולה להימשך משום שהיא עולה לנו בדמים", הוסיף רואה. "לא נחזור לאותה תקופה ששימשנו כברווזים במטווח. יש לשנות את המדיניות הביטחונית הבלתי מוסרית הזו, ובה אנו פותרים את הרשות הפלסטינית שמחנכת כבר בבתי הספר לרצח וגירוש עם ישראל בארצו".

הפגנת ימין מחוץ לבית ראש הממשלה,ירושלים, יולי 2015. נועם מושקוביץ
ההפגנה מול בית ראש הממשלה, היום/נועם מושקוביץ
"ממשלת ישראל צכריה לתת לנו כלים כדי לחיות כמו בכל מקוום אחר בארץ"

סגן ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, שהגיע אף הוא להפגנה, אמר: "אנחנו רואים שדמי אחינו זועקים אלינו מהאדמה. במציאות שבה לא נותנים לנו לבנות, יש לנו קשיים בדרכים ואנו מצפים ממשלת ישראל לתת לנו כלים כדי לחיות כמו בכל מקוום אחר בארץ".

לייזה קוך, מפגינה חילונית ממרכז הארץ, סיפרה: "המצב הזה מאוד מסוכן ואסור לנו לשתוק. זה לא מאבק רק של תושבי יהודה ושומרון, אלא של כל אזרח במדינה. במקום לראות הלוויה בטלוויזיה ולבכות אני מעדיפה להיות פה עם שלט ודגל ולהביע את מורת רוחי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה נגד המדיניות הביטחונית של נתניהו, הרב אלי סדן ואבי רואה, יולי 2015. מואז מטה בנימין, מערכת וואלה! NEWS
יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה/מערכת וואלה! NEWS, מואז מטה בנימין

קוך ציינה כי בבחירות האחרונות הצביעה לנתניהו, והדגישה: "אני חשה אכזבה. הטרור לא מקבל מענה וזה חבל מאוד. אני חילונית תושבת המרכז והבעיה הזו נוגעת לכולנו. התעוררות הביטחון בירושלים תביא להתערערות הביטחון גם בתל אביב ולכן אני פה".

"ישראל משלמת למשפחות המחבלים והופכת את הטרור למשתלם"

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) שהיה גם הוא בין המפגינים אמר כי לדעתו יש פעולות ביטחוניות רבות שניתן לעשות נגד הפיגועים. "לא מדובר עוד במפגעים בודדים, אלא בתשתית טרור שהרשות הפלסטינית מחנכת אליה בחינוך הרשמי, בתחנות השידור הרשמיות ובקייטנות", אמר. "1,500 שקל בחודש עובר למשפחות המחבלים מהביטוח הלאומי וגורם לכך שהטרור משתלם". יוגב הוסיף כי יש להאיץ את הבנייה בהתנחלויות ואמר: "במישור ההתיישבותי לא מקפיאים אנשים. בונים עוד ועוד. עם ישראל חי ובין ים התיכון לירדן מעולם לא הייתה פה מדינה פלסטינית ולעולם לא תהיה".

דב קלמנוביץ', המשנה לראש העיר ירושלים, אמר: "באתי בשם תושבי ירושלים, אבל גם באופן אישי. מראה פני אומר לכם שנפגעתי באינתיפאדה. מה שהתחיל באבנים המשיך בבקבוקי תבערה שזרקו עלי וממשיך בירי. מה שמתחיל ביהודה ושומרון ממשיך לירושלים ומה שממשיך בירושלים ממשיך בכל הארץ. אל תעזבו ולא תרפו ואל תנוחו, כי בסוף אם לא תפגינו פה אנו נפגין בתל אביב לאחר שהטרור יכה גם שם".

בתוך כך, סיעת "הבית היהודי" קיימה היום דיון חירום עקב הפיגועים האחרונים. בסוף הדיון נמסר כי המפלגה דורשת מראש הממשלה נתניהו לבטל את ההקלות שניתנו לפלסטינים לרגל הרמדאן, להעניק אישור מדיני לבנייה ביהודה ושומרון ולחזק את ההתיישבות.

מלאכי משה רוזנפלד שנרצח בפיגוע בכביש אלון, יוני 2015. פייסבוק, צילום מסך
מלאכי שלום רוזנפלד, שנהרג בפיגוע הירי/צילום מסך, פייסבוק

אתמול הלך לעולמו מלאכי משה רוזנפלד בן ה-26 מכוכב השחר, שנפצע באורח אנוש בפיגוע הירי ליד ההתנחלות שבות רחל ביום שני האחרון. יום לפני כן נפצעה חיילת של המשטרה הצבאית באורח קשה בפיגוע דקירה במהלך בידוק ביטחוני בכניסה לקבר רחל שבבית לחם. כוח מג"ב השתלט על המחבלת שדקרה את החיילת והעביר אותה לחקירת כוחות הביטחון.

נוסף לכך, אירעו שלושה פיגועים נוספים בשבועיים האחרונים: ביום שישי לפני כשבוע נורה למוות דני גונן בסמוך להתנחלות דולב שבבנימין, ביום ראשון בשבוע שעבר שוטר מג"ב נדקר ונפצע באורח קשה בשער שכם וביום שישי האחרון פלסטיני פתח בירי לעבר חיילי מילואים ונורה למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully