וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוערים ערבים בקורס משרד הפנים סירבו להגיע לסמינר בשטחים

30.6.2015 / 1:28

שבעת הצוערים סירבו להגיע לסמינריון ביהודה ושומרון ועמדו בסכנת הדחה. רק לאחר התערבות של ח"כ עודה וגורמים נוספים הוחלט לאפשר להם שלא להשתתף. "ממשלת ישראל נותנת גושפנקה לקבוצה של מחרימים"

איימן עודה בהפגנה של ערבים נגד הריסת בתים, כיכר רבין. אפריל 2015. ניב אהרונסון
התערב לטובת הצוערים. ח"כ איימן עודה/ניב אהרונסון

שבעה צוערים ערבים בקורס של משרד הפנים סירבו להשתתף בסמינריון שהתקיים לפני כמה שבועות ביהודה ושומרון במסגרת תכנית ההכשרה שלהם, ועמדו בסכנת הדחה. לאחר התערבותם של גורמי חיצוניים, ובהם ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת), אושר לצוערים בצעד חריג להמשיך בקורס ללא ההשתתפות בסמינריון. לדברי גורם המעורה בפרטים, קבוצת הצוערים הערביים הודיעה כי היא לא מוכנה לקחת חלק בסמינריון שיתקיים ביהודה ושומרון. לטענתו, הם אמרו כי הם לא מוכנים שכף רגלם תדרוך בשטחים הכבושים, וכי לא מדובר בשטחה של מדינת על פי החוק הבינלאומי ולכן הם לא מחויבים להשתתף בסמינריון.

מדובר במחזור הראשון של התכנית, שבה משתתפים 16 צוערים שמקבלים הכשרה ייעודית לעיסוק בשלטון המקומי. במסגרתה, עוברים הצוערים, סטודנטים לתואר שני, סמינריון בכל חלקי הארץ כדי להכיר מקרוב את האוכלוסיות השונות במדינת ישראל. בסיום ההכשרה, הם יוצבו למשך ארבע שנים ברשויות שזקוקות לחיזוק.

מ?נהל ‏מ?נהל ‏השלטון ‏מקומי, מרדכי כהן, הודיע לאותם צוערים כי אם לא ישתתפו בסמינריון, הם לא יוכלו לסיים את התוכנית משום שהם מחויבים להשתתף בכל חלקיה. ואולם, שישה מתוך שבעת הערבים בקורס לא השתתפו בסמינריון והוחלט שלא להדיחם.

ההתנחלות אריאל. AP
"‏‏התכנית ‏לא‏ תקבל ‏מעתה‏ והלאה ‏ערעור ‏על‏ תכני ‏ההכשרה". אריאל/AP

במסמך מחודש שהפיץ כהן והגיע לידי וואלה!NEWS, הוא הסביר את התפנית בהחלטה. "לאחרונה ‏עסקנו ‏במשרד ‏הפנים ‏ובהנהלת התכנית ‏בסוגיית ‏השתתפות‏ הצוערים ‏מהחברה ‏הערבית ‏במחזור‏ א'. ‏‏‏נאמנים‏ לתפיסתנו ‏ולגישה‏ הממלכתית ‏המהווה ‏ערך ‏יסוד‏ בתכנית, ‏חשבנו ‏שאין ‏זה‏ נכון‏ לאפשר ‏לצוערים ‏שלא ‏לקחת‏ חלק‏ בסמינר‏ שאורגן ‏על‏ ידי‏ חבריהם ‏ושתכניו‏ המקצועיים ‏אושרו ‏על ‏ידי הצוות ‏המקצועי ‏בתכנית", כתב. "‏גישה ‏זו ‏הנחתה ‏אותנו ‏בתהליך ‏הסבלני ‏והרגיש‏ שקיימנו‏ מולם ‏מתוך ‏תקווה‏ להשפיע ‏על‏ החלטתם ‏– דבר ‏שלא ‏צלח. לאחר‏ חשיבה‏ והיוועצות ‏עם ‏אישי ‏ציבור ‏ומתוך‏ הרצון ‏שלא ‏לפגוע ‏בתכנית ‏ובעיקר ברשויות ‏המקומיות הממתינות ‏לקלוט ‏צוערים, ‏החלטנו ‏להיעתר ‏לבקשות שהופנו ‏אלינו, מתוך ‏התחשבות ‏בעובדה ‏שמבנה‏ תכנית‏ ההכשרה ‏גובש ‏לאחר ‏שצוערי ‏מחזור ‏זה‏ כבר ‏נקלטו ‏לתכנית. ‏‏סמינר ‏זה‏ יתקיים ‏כמתוכנן. ‏הצוערים‏ הערבים ‏ישלימו ‏את ‏החומר ‏שילמד‏ בסמינר ‏באמצעות ‏מטלת ‏לימוד ‏אישית‏ שתהווה ‏תנאי ‏לתהליך ‏השמתם‏ ושתגובש ‏ע"י ‏צוות‏ התכנית".
‏‏
לדברי כהן, ויתור זה חריג וייחודי. "אדגיש‏ ואבהיר ‏– החלטה‏ זו ‏מתייחסת ‏רק‏ לצוערי ‏מחזור ‏זה", כתב. "‏‏התכנית ‏לא‏ תקבל ‏מעתה‏ והלאה ‏ערעור ‏על‏ תכני ‏ההכשרה ‏מצד ‏המחזורים ‏האחרים ‏הפעילים ‏כיום ‏ומצד ‏המחזורים ‏שיגויסו ‏בעתיד. ‏בחירתכם‏ להמשיך ‏ולהשתתף‏ בתכנית ‏משמעותה ‏קבלתכם ‏והסכמתכם ‏לקחת ‏חלק בכלל ‏מרכיביה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"ממשלת הליכוד נכנעת לחרם מבפנים"

עו"ד איתמר בן גביר, שהרצה בפני הצוערים בסמינריון המדובר, פנה במכתב דחוף לראש הממשלה ולשר הפנים לגבי ההחלטה. "בזמן שממשלת ישראל מכריזה כי תילחם בחרם העולמי, עצוב לגלות שממשלת הליכוד נכנעת לחרם מבפנים. לא ברור לי איך כתוצאה מלחץ של איימן עודה, ושאר עוכרי ישראל משרד הפנים מתקפל וחוזר בו מההחלטה לבטל השתתפות הצוערים המחרימים בקורס", כתב. "אינני מבין כיצד אנחנו יכולים להלין על העולם כולו כאשר ממשלת ישראל נותנת גושפנקה לקבוצה של מחרימים שעוד אמורים להיות הפקידות הבכירה במשרד הפנים- פשוט ביזיון".

עו"ד בן גביר ביקש מראש הממשלה ומשר הפנים לשקול מחדש את ההחלטה לאפשר לצוערים שלא הגיעו לסמינריון לחזור לקורס. "לא יכול להיות שמי שיהיו הפקידים הבכירים בשלטון המקומי הם כאלה שמחרימים את יהודה ושומרון".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully