וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי יוונים הפגינו נגד אישור הסדר החוב: "לא להיכנע"

29.6.2015 / 22:20

כ-20 אלף איש התגודדו מחוץ לפרלמנט באתונה והביעו תמיכה בראש הממשלה ציפראס, שהפציר בתושבים להצביע "לא" במשאל העם שיתקיים בשבוע הבא. זאת חרף החשש מפני פשיטת רגל של המדינה. "רוצים שמשטר הצנע יסתיים"

עריכה: יאיר דניאל

כ-20 אלף בני אדם הפגינו הערב (שני) מחוץ לפרלמנט באתונה וקראו להצביע "לא" במשאל העם שיתקיים בשבוע הבא על הסכם החילוץ עם בעלי החוב של יוון. דחיית ההצעה של גוש האירו עלולה לגרום ליוון לעזוב את שוק המטבע המשותף ואת האיחוד האירופי.

הסכם החילוץ הקודם יסתיים מחר, ויוון כבר הודיע כי לא תוכל לשלם את 1.6 מיליארד האירו שהיא חייבת לקרן המטבע הבינלאומית, מה שעלול לגרום למדינה לפשוט את הרגל. זאת אחרי שחברות גוש האירו הודיעו כי לא יאריכו את הסדר החוב הקיים עד אחרי משאל העם.

הפגנה נגד תכנית החילוץ מחוץ לפרלמנט באתונה, יוון, 29 ביוני 2015. רויטרס
המפגינים מחוץ לבית הפרלמנט/רויטרס

האלפים הביעו תמיכה בראש הממשלה אלכסיס ציפראס ובממשלתו, שהפצירה באזרחים לסרב להצעה "המעליבה", לטענתם, שהוגשה להם מצד הנושים של המדינה. ציפראס טוען כי הצבעה נגד הסדר החוב לא אומרת שיוון תעזוב בהכרח את גוש האירו, אולם כלכלנים ושותפיה של יוון באירופה טוענים כי הוא לא מבין את ההשלכות האמתיות של דחיית ההסכם החדש.

על שלטים רבים שהונפו במקום נכתב רק "לא!" ובאחרים נכתב "חיינו לא שייכים לבעלי החוב" ו"אל תיכנעו". "עזבתי את יוון לפני שנתיים משום שלא יכולתי למצוא עבודה", אמר ת'אנוס צפליס בן ה-37, שמלמד בבית ספר יווני בבריטניה. "אנחנו רוצים שמשטר הצנע ייפסק כך שנוכל לחזור ליוון ולמצוא עבודה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה נגד תכנית החילוץ מחוץ לפרלמנט באתונה, יוון, 29 ביוני 2015. רויטרס
הפגנה נגד תכנית החילוץ מחוץ לפרלמנט באתונה, יוון, 29 ביוני 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully