וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנט בחיפה: "לא הורשיתי להיבחן – כי דיברתי ערבית"

29.6.2015 / 20:41

סטודנט שנה א' בבית הספר הארצי להנדסאים, טען כי המשגיחה הורתה לו לדבר רק עברית או אנגלית, והוציאה אותו מהכיתה בתום ויכוח. אז, לדבריו, סטודנטית שפכה עליו תה רותח. "אני בן אדם, זה לא מגיע לי"

הטבות הנדסאים טכניון. יורם לימודים
"גישת המשגיחה הייתה בעלת גוון גזעני". בית הספר הארצי להנדסאים/יורם לימודים

סטודנט להנדסת תוכנה, בן 23 שלומד בבית הספר הארצי להנדסאים שבחיפה, טוען כי סולק ממבחן – משום שדיבר בערבית. לדברי הסטודנט, באסל שליוט, בעודו עוזב את הכיתה אחת הסטודנטיות שפכה עליו כוס עם תה רותח וגרמה לכוויות בכתפו ובצווארו. "מעבר לכאב שגורמות לי הכוויות, אני חש גם השפלה ועצב על מה שעברתי", אמר. "אני בן אדם, אזרח המדינה. לא מגיע לי לעבור את מה שעברתי".

המקרה אירע ביום רביעי האחרון, כששליוט, סטודנט בשנה א', הגיע למכללה להיבחן. לדבריו, בטרם המבחן הוא שוחח עם חברו בערבית, אולם המשגיחה אמרה לו כי אסור לדבר בערבית, אלא רק בעברית או באנגלית. הוא המשיך וסיפר כי בעקבות כך, התגלע בין השניים ויכוח שבו הוא טען כי ערבית היא שפה רשמית בישראל וכי זכותו לדבר בה. לטענתו, המשגיחה אמרה לו לאחר ויכוח שנמשך כמה דקות כי עליו לעזוב את אולם הבחינות, וכשפנה החוצה, סטודנטית שפכה עליו את תה רותח.

עורך הדין רביע הינדאווי, המייצג את שליוט, אמר כי מרשו הגיע לקבל טיפול במרפאה ואובחן כסובל מכוויות בדרגה שניה. לדבריו, הוא הופנה לאחר מכן לרופא עור להמשך טיפול. לאחר מכן פנה שליוט לתחנת המשטרה בשפרעם והגיש תלונה בגין תקיפה. "יש להניח שבגלל הוויכוח עם המשגיחה, הושלך עליו המשקה הרותח", אמר הינדאווי. "גישת המשגיחה לא הייתה עניינית והייתה בעלת גוון גזעני".

"אם הן לא ייענשו, תהיה לי בעיה לשוב ללמוד"

שליוט אומר כי הוא מצפה שהסטודנטית שלכאורה שפכה עליו את התה והמשגיחה שהוציאה אותו מהמבחן ייענשו על המעשים שהוא מייחס להן. "אם זה לא יקרה, בהחלט תהיה לי בעיה לשוב ללמוד במקום כזה", אמר. הוא הוסיף כי במהלך השנה לא נתקל במקרי גזענות במכללה, ולדבריו לאחר המקרה כמה סטודנטים, בהם גם שלושה יהודים, תמכו בו והתעניינו בשלומו.

מבית הספר הארצי להנדסאים בחיפה נמסר כי הוא "מגנה בתוקף ומוקיע כל גילוי של אלימות בכל מקום ובכל עת. בית הספר, שכשליש מהלומדים בו הם בני מיעוטים, מהווה דוגמה לדו-קיום ולקבלת האחר וימשיך לפעול ברוח זו גם להבא. האירוע עצמו נבדק כעת לעומק על ידי הנהלת בית הספר. לאחר קבלת ממצאי התחקיר במלואם, תשקול הנהלת בית הספר נקיטת צעדים משמעתיים או אדמיניסטרטיביים. יצוין כי הסטודנט לא הוצא מחדר הבחינה על ידי המשגיחה, אלא עזב את הכיתה ביוזמתו, תוך שהוא מתנהג בפראות. עם זאת, לבקשתו, הוא נבחן בסופו של דבר יחד עם שאר הסטודנטים באותו מועד ובכיתה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully