וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החיילים הפכו לכדורי אש": השריפה בבסיס פרצה בזמן צביעת חדר

29.6.2015 / 18:34

מעדויות של גורמי רפואה ואנשי צבא שהיו בקרבת שני החיילים שנפגעו קשה, עולה כי הדליקה בבסיס רמון החלה לאחר שהשניים סיימו לצבוע חדר ושהו בו כשהיה סגור. "הם צרחו מכאבים". בחיל האוויר ממשיכים בחקירה

עריכה: טל רזניק

(הצהרה בנוגע למצב החיילים מבית החולים שיבא, אתמול)

סיור בבסיס רמון תצוגת תכלית וחשיפה של אמצעי אמלח סודיים של צהל, יולי 2011. אלברטו דנקברג, מערכת וואלה! NEWS
אחד הקצינים הצליח לפרוץ את הדלת הלוהטת ולחלץ את החיילים. בסיס רמון/מערכת וואלה! NEWS, אלברטו דנקברג

יממה חלפה מאז נפגעו שני חיילים באורח קשה בשריפה שפרצה בבסיס חיל האוויר רמון, ופרטי האירוע מתחילים להתבהר: מעדויות של גורמי רפואה בפיקוד דרום וגורמי צבא בבסיס שבנגב, עולה כי שני החיילים נקלעו למלכודת האש בחדר סגור, בעת שמילאו משימה לצבוע את אזור המגורים שבו שהו. בתום מלאכת הצביעה, נחו השניים בחדר שנצבע ובו טרפנטין, חומר שמיועד להסרת צבע ולדילולו. דלת החדה נסגרה, ומסיבה שעדיין נבדקת על ידי גורמי החקירה – פרצה השריפה בחדר.

"ההערכה היא שמיכל החומר הדליק התקלח, האש עלתה לתקרה וירדה לעבר החיילים, שנשרפו והפכו לכדורי אש", סיפר גורם צבאי. "הם צרחו מכאבים, זעקו לעזרה. זה סיפור מחריד. הכול קרה מהר". חיילים שהיו בקרבת מקום ושמעו את הקריאות ניסו לפתוח את הדלת, אך היא לא נפתחה והידית הייתה לוהטת. קצין שהגיע למקום הצליח לפרוץ את החדר, שהלהבות בתוכו השתוללו יחד עם עשן רב, בכוח. הקצין פינה את החיילים אל מחוץ לחדר, כיבה את האש שאחזה בהם והזעיק עזרה. מעדויות חיילים בבסיס, שני החיילים הצליחו אז לתקשר עם הסביבה.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
בית החולים שיבא תל השומר, מאי 2015. ראובן קסטרו
"לא ברור אם היו שורדים את הנסיעה". בית החולים שיבא בתל השומר/ראובן קסטרו

גורמי רפואה סיפרו כי עם הגשת העזרה הראשונית לשניים הוחלט לפנותם באמצעות אמבולנס, ולהזעיק מסוק מד"א במקביל. במהלך הנסיעה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, הידרדר מצבם של החיילים, שסבלו מכוויות בדרגות חמורות ב-80%-70% מגופם, ומשאיפות עשן חמורות שהקשו עליהם את הנשימה.

הצוות הרפואי התעקש כי מסוק של חיל האוויר יגיע לפנות אותם לבית החולים שיבא בתל השומר, שם פועלת יחידת כוויות המתמחה במקרים מהסוג הזה. המסוק הוקפץ אל אזור רמת חובב שמדרום לבאר שבע, והחיילים הפצועים הועברו אליו. לדברי אחד הגורמים, נדרש תחקיר מעמיק בנוגע לתהליך קבלת ההחלטות במהלך הפינוי של השניים לבית החולים שיבא. "אם שניהם לא היו מפונים במסוק, לא ברור אם היו שורדים את הנסיעה", אמר. בחיל האוויר נמשכת חקירת פרטי האירוע.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully