וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה למתנגדי עונש המוות בארה"ב: העליון אישר שימוש בסם הקטלני

ברוב של חמישה מול ארבעה, דחה בית המשפט את העתירה של שלושה אסירים, שטענו כי החומר מידזולם, המשמש לביצוע הוצאות להורג, אכזרי. השופטים טענו כי לא הוכח שהסם קטלני יותר מהתחליפים הקיימים בשוק

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט העליון של ארצות הברית אישר היום (שני) את השימוש ברעל הקטלני שמשמש את המדינות השונות לביצוע הוצאות להורג של אסירים. זאת בטענה שהשימוש אינו מפר את האיסור בחוק על ענישה אכזרית. הקביעה היא מכה עבור מתנגדי עונש המוות במדינה, שטוענים כי החומר מידזולם אינו מתאים לביצוע הזריקות הקטלניות.

השימוש ברעל הפך לשנוי במחלוקת לאחר שבשלושה מקרים של הוצאות להורג בשנה שעברה המתת הנידון למוות לקחה זמן רב יותר מהרגיל. הוצאות להורג נדחו לאחרונה ברחבי ארצות הברית לנוכח הקשיים של המדינות השונות לקנות את הרעל הקטלני, שחברות תרופות רבות מסרבות למכור אותו.

הפסיקה, שהתקבלה ברוב של חמישה מול ארבעה, מהווה גזר דין מוות עבור שלושה אסירים שטענו כי סם ההרגעה שמוזרק להם לא מאפשר הגעה לטשטוש מספיק עבור התהליך, ולכן הוא אינו מתאים עבור הוצאות להורג. עם זאת, השופטים לא השתכנעו וקבעו כי האסירים לא הוכיחו כי החומר הוא אכזרי בהשוואה לסמים אחרים המהווים תחליף עבורו.

חדר הנידונים למוות בלינקולן, נברסקה, 2010. AP
חדר נידונים למוות בנברסקה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully