וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לקואליציה: ההצבעה על מתווה הגז נדחתה למועד לא ידוע

30.6.2015 / 0:20

מלשכת נתניהו נמסר כי ראש הממשלה הנחה לדחות את ההצבעה ולפרסם את מתווה הסדר הגז לציבור בתוך זמן קצר. לפי כן פרץ ויכוח בין דרעי לנתניהו, שדווח כי האשים אותו בשיקולים זרים. צפו בדיווח מאולפן וואלה!NEWS

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עומר מירון; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מכה לראש הממשלה: ההצבעה על העברת סמכויותיו של שר הכלכלה אריה דרעי לממשלה במטרה לאשר את מתווה הגז נדחתה הלילה (שלישי) למועד לא ידוע. זאת לאחר שבנימין נתניהו הבין כי לא ישיג רוב לתמיכה. מלשכת נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה הנחה לפרסם את מתווה הסדר הגז לציבור בתוך זמן קצר, מיד עם השלמת הניסוח המשפטי שעליו עמלים בשעות אלה, ולאפשר דיון ציבורי מקיף על כל חלקי המתווה". עוד נמסר כי "ראש הממשלה משוכנע שכאשר ייחשף הציבור לכל פרטי ההסדר ולתועלת הרבה הגלומה בו למשק הישראלי ולביטחון הלאומי, תתמוך גם הכנסת בהצעת הממשלה".

טרם ההחלטה על דחיית ההצבעה, התגלע ויכוח בין נתניהו לבין דרעי בעקבות הפרסום בגלובס, שלפיו ראש הממשלה האשים את שר הכלכלה בשיקולים לא עניינים בסירובו לחתום על אישור המתווה בקבינט. עוד טען ראש הממשלה כי דרעי חבר לשרים נוספים במטרה לסייע לאיש העסקים קובי מימון, בעל אחזקות בחברות גז. בין השניים היה עימות בשולחן הממשלה, ודרעי אף השיב לנתניהו: "אני מוכן לקבל הרבה דברים, אבל לא אסבול פגיעה בשמי הטוב". לאחר מכן עזב דרעי את משכן הכנסת.

נתניהו אף נפגש עם שר האוצר משה כחלון וביקש ממנו להשתתף בהצבעה בנימוק כי מדובר בנושא טכני ולא בהצבעה על כלל מתווה הגז, על אף שיו"ר כולנו כבר הודיע כי הוא מצוי בניגוד עניינים. הפגישה הסתיימה ללא תוצאות ונקטעה בשל הצבעות אי האמון במליאה.

ישיבת סיעת הליכוד, 29 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
נכשל בהעברת הסמכויות. ראש הממשלה נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, אתמול/נועם מושקוביץ

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) התייחסה להחלטתו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שהודיע כי סיעתו לא תתמוך בקואליציה ובכך למעשה סיכל את תכניותיו של נתניהו לזכות בקולות האופוזיציה. "מה שהתרחש היום והלילה במליאת הכנסת מעיד כאלף עדים על התנהלותו השערורייתית והבלתי ניתנת להצדקה של נתניהו", אמרה ח"כ יחימוביץ'. "אפילו בני בריתו לא יכלו לתמוך בהסתרת מתווה הגז מהציבור ומהכנסת, בדריסת הממונה על ההגבלים ובגזל כל כך קיצוני ומובהק של משאבי הטבע ששייכים לכולנו. התבוסה בכנסת משקפת את ההתנגדות הגורפת בציבור להכשרת מונופול הגז. ניצחנו הלילה. המאבק שלפנינו עוד ארוך וקשה".

ליברמן הודיע עוד בשעות הצהריים כי סיעתו לא תתמוך בקואליציה. הוא הבהיר כי "ברמה העקרונית אני מסכים עם הממשלה", אך "ברמה המעשית, מה שהממשלה עושה בהצבעה היום זה בריחה מאחריות". לדבריו, "אנו לא נתמוך היום בממשלה. מי שלא רוצה לקחת על הגב שלו את האחריות, שלא יצפה שאני אקח את זה על הגב שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ח"כ אריה דרעי, קבינט הדיור, יוני 2015. נועם מושקוביץ
דבק בסירובו לקבל את הסמכויות. דרעי/נועם מושקוביץ

שרת המשפטים איילת שקד פנתה במהלך נאומה במליאת הכנסת אל חברי סיעת יש עתיד, וביקשה מהם להתייצב לצד הממשלה. "היינו שותפים לקואליציה הקודמת וחלקנו את אותה האידיאולוגיה כלכלית. אני חושבת כי טוב תעשו אם היום, בהצבעה, תצביעו על פי מה שאתם חושבים שטוב למדינה. אם המתווה המוצע נכון בעיניכם בקונסטלציה הגיאופוליטית, תצביעו בעדו. מצרים וארגנטינה בוכות עד היום שהגז נמצא בקרקעית הים והן הסתבכו ברגולציה. תעשו שיקול אידיאולוגי ואמיתי", אמרה. עוד הוסיפה: "אני קוראת לחברי הקואליציה והאופוזיציה: אל תשתפנו. תצביעו מה שנכון למדינה, גם אם זה לא פופולרי".

גם יו"ר מרצ זהבה גלאון התייחסה אתמול בפתח ישיבת סיעתה על ההצבעה בכנסת בנוגע למתווה הגז. "התרגיל של ביבי להפוך את ההצבעה לאי אמון בממשלה מוכיח שמה שעומד בראש סדר העידפויות של ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא שוד הציבור והעברת אוצרות הטבע שלנו לטייקונים. אני חושבת שזו הזדמנות מצוינת לקחת צד: או שאתם עם הממשלה, או שאתם עם הציבור", אמרה.

(עדכון ראשון: 15:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully