וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזונות בחופש הגדול: אבות משלמים יותר

29.6.2015 / 10:00

מרבית הסכמי הגרושים, קובעים שהאבות ישהו עם הילדים במהלך מחצית מהחופש הגדול, כך נוצר מצב אבסורדי שהאבות משלמים דמי מזונות מלאים בתקופה שבה הילדים שוהים איתם חלק ניכר מהזמן. יש לשנות את המצב הזה

הורים רבים. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

פסקי הדין בעניין מזונות קטינים ורוב רובם של הסכמי הגירושין לא מפרידים בין תשלום דמי מזונות בחופש בגדול לבין תשלום מזונות בשאר חודשי השנה.

כידוע, דמי המזונות במדינת ישראל לבני זוג יהודיים מחושבים לפי סכום בסיס בתוספת סכום מסוים עבור חלקם היחסי של הקטינים במדור (שכירות או משכנתא) ובדרך כלל בתוספת מחצית צהרונים, חוגים וקייטנות. אין ספק שמדובר בסכומים לא מבוטלים ולא מעט אבות קורסים תחת נטל התשלום שמהווה חלק נכבד ממשכורתם, אבל על אף הקושי בתשלום המזונות במהלך חודשי השנה עבור האבות, בתקופת החודש הגדול מדובר בקנס של ממש.

מרבית ההסכמים ופסקי הדין בעניין חלוקת הזמנים בין ההורים, קובעים שהאבות ישהו עם הילדים במהלך מחצית מהחופש הגדול, או לפחות יראו את הילדים במשך שבוע – שבועיים ברציפות.

כך נוצר מצב אבסורדי כאשר האבות משלמים דמי מזונות מלאים בתקופה שבה הילדים שוהים איתם חלק ניכר מהזמן. מיותר לציין שבתקופה שבה הילדים נמצאים עם האב בחופש הגדול, יש לו הוצאות מרובות עבורם; מלבד הוצאות עבור שהיית הילדים בבית האב, כגון תשלום עבור אוכל חשמל ומים, האב מוציא כספים רבים עבור בילויים שונים בחופש הגדול, כמו מרבית המשפחות בישראל.

אין ספק כי בחופש הגדול חייב להיות שינוי בדמי המזונות אשר ישקף את שהיית הזמן של האב עם הילדים בתקופה זו. הפתרון אינו לבטל כליל את תשלום המזונות בתקופה שבה הילדים נמצאים עם האב, שהרי גם כאשר הילדים עם האב לאם יש הוצאות שהן בגדר תקורות שלא נחסכות ממנה בתקופה זו, כגון דמי שכירות, תשלומי ארנונה, כבלים ועוד.

קבוצות הורים בפייסבוק. ShutterStock
לשקף את שהיית הזמן של האב עם הילדים בתקופה זו. אילוסטרציה/ShutterStock

יחד עם זאת דווקא בתקופת החופש הגדול ומכיוון שבשבועות אלה נחסכות לא מעט הוצאות מהאם עבור כלכלה, חשמל, מים ותשלום עבור בילויים שונים לילדים במהלך החופש הגדול, מן הראוי שלאור החיסכון שנוצר אצל האם מחד, אך הגידול בהוצאות הגבוהות ממילא אצל האב שבנוסף לבילויים לקטינים משלם דמי מזונות רגילים, יופחתו דמי המזונות בתקופת החופש הגדול בהתאם לפרק הזמן שהאב מבלה עם הילדים, למשל אם האב מבלה עם הילדים שבועיים במהלך חודש אוגוסט, הרי שבחודש זה ישלם רק 65% מדמי המזונות.

השינוי יכול לבוא מצד ההורים עצמם, אשר במסגרת עריכת הסכמי הגירושין יתייחסו לנושא, וכמובן גם מצידם של בתי המשפט שיתנו את הדעת לסוגיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully