וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקבוקי תבערה הושלכו לבית פלסטיני - השוטרים לא הגיעו

25.6.2015 / 16:32

שלושה בקבוקי תבערה הושלכו ביום שני לעבר בית בכפר הסמוך להתנחלות בית אל, אולם המשטרה תגיע לבדוק את הזירה רק ביום ראשון – כמעט שבוע לאחר התקרית ובניגוד לנוהל המקובל. "ערך הראיות ירד משמעותית"

בקבוקי תבערה הושלחו לעבר בית של תושב הכפר דורא אל-קרע הסמוך לבית אל.. יש דין,
הנזקים בחצר ביתו של סובוח/יש דין

שלושה בקבוקי תבערה הושלכו ביום שני האחרון לעבר ביתו של חאתם סובוח בכפר דורה אל-קרע הסמוך לבית אל, אלא שעד כה, המשטרה לא הגיעה למקום. אמנם משטרת בנימין החלה לחקור את האירוע, אך למרות שבכל חקירה אחת הפעולות הראשונות היא הגעה לזירת האירוע ובדיקתה – נכון להיום (חמישי), הדבר טרם נעשה. על פי החשד, הבקבוקים הושלכו מעבר לשער האחורי של בית אל, מאחר שהבית צמוד אליה. רק היום, קיבל סובוח הודעה מהמשטרה לפיה שוטרים צפויים להגיע לביתו ולבדוק את הזירה ביום ראשון – כמעט שבוע לאחר התקרית.

בקבוקי התבערה גרמו לנזק בחצר הבית וסובוח הגיש את התלונה בסיוע ארגון "יש דין". לדבריו, "זה היה ב-23:00 בלילה. ישבנו וראינו טלוויזיה, ופתאום שמענו רעש מוזר בחוץ. יצאתי החוצה, וראיתי אש בחצר האחורית, קרוב לבית". בבית, שבו מתגוררים אמו של סובוח, שני אחיו ובני משפחותיהם, הצליחו לכבות את האש במהרה. "הייתה בהלה בבית, אבל תוך זמן קצר התחלנו לכבות את האש ומצאנו שני בקבוקי 'גולדסטאר' שלא התפוצצו עם החומר הדליק בתוכם. בקבוק אחד התנפץ וגרם לדלקה".

לדבריו, זו לא הפעם הראשונה שתושבי הכפר נפגעים מהמתנחלים במקום. "אנו גרים סמוך לגדר של ההתנחלות ויש לנו המון בעיות והתנכלויות. היו זריקות אבנים, שרפו לנו רכב בעבר, והמצב מאוד לא טוב כאן", סיפר. "המתנחלים פוגעים בנו לא מעט, במיוחד בשנה האחרונה, לאחר שהוצב לא רחוק מכאן קרוואן וגרים שם צעירים".

בקבוקי תבערה הושלחו לעבר בית של תושב הכפר דורא אל-קרע הסמוך לבית אל.. יש דין,
"בנס לא נגמר באסון"/יש דין

כמה שעות אחרי הגשת התלונה ולאחר שהמשטרה לא הגיעה לזירה, עורכי הדין של "יש דין" שיגרו מכתב למשטרה ובו הם קראו לה לבצע את פעולות החקירה הנדרשות, כמו הגעה לזירה ואיסוף ראיות. על פי הנהלים בגדה המערבית, כל הגעה של המשטרה לזירות בכפרים הפלסטיניים דורשת תיאום וליווי עם הצבא, אך טרם נקבע תיאום וליווי לחוקרי המשטרה במקרה של סובוח.

עו"ד רוני פלי מהצוות המשפטי של "יש דין" מסרה בתגובה: "מדובר באירוע חמור מאוד, שרק בנס לא הסתיים באסון. לצערנו, נודע לנו שהמשטרה מתכוונת להגיע לזירת האירוע רק ביום ראשון, כמעט שבוע אחרי המקרה. העיכוב הבלתי סביר הזה יוריד באופן משמעותי את ערכם הראייתי של הבקבוקים שנותרו בשטח ובפועל יסכל את האפשרות לגלות את העבריינים. ארגון 'יש דין' התריע בפני המשטרה למחרת האירוע על הימצאות הראיות בשטח והחשיבות בחקירה מידית ואפקטיבית. מטריד לגלות שגם באירוע כה אלים, המשטרה בוחרת שלא לעשות את המאמץ המינימלי לתפוס את העבריינים".

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי הנושא נמצא בחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully