וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנסג'נדרית התפרצה לנאום אובמה על אישור נישואי גאים

נאומו החגיגי של הנשיא לקראת ההכרעה ההיסטורית היום, אם להחיל נישואים חד-מיניים בכל מדינות ארה"ב, הופרע דווקא על ידי האישה, שמחתה על היחס למהגרים טרנסג'נדרים. אובמה השיב: "תתביישי לך"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נשא אמש נאום מקדים בנושא זכויות הקהילה הגאה לשוויון, לקראת הכרזת בית המשפט העליון היום (חמישי) על אישור נישואים של בני אותו מין בכל המדינות בארצות הברית. אלא שהנאום המרגש, שאותו נשא בפני קהל תומך של להט"בים, נקטע באופן לא צפוי כשטרנסג'נדרית התפרצה לדבריו. "לא יכולה להיות גאווה שעה שמהגרים טרנסקסואלים חווים התעללות על בסיס יומיומי בבתי מעצר במדינה", הזדעקה ג'ניסט גוטיירז, מהגרת טרנסג'נדרית. אובמה מיהר להשיב לה: "את בבית שלי. תתביישי לך".

למרות שהמהגרת בת ה-29 מלוס אנג'לס נהגה בחוסר כבוד כאורחת בבית הנשיא, היא רשמה הצלחה עם העלאת הנושא לסדר היום הציבורי בעקבות הפרובוקציה. "הייתי חייבת להעביר מסר", אמרה לאחר התקרית.

טרנסג'נדרית מפריעה לנאום אובמה על נישואים חד מיניים, 25 ביוני 2015. רויטרס
"לא יכולה להיות גאווה שעה שטרנסקסואלים עוברים התעללות". גוטיירז בנאום אובמה/רויטרס

במהלך הנאום התייחס אובמה להכרעה ההיסטורית שתינתן הערב בבית המשפט העליון. "מה שלא תהא החלטת בית המשפט העליון – אי אפשר להתכחש לכך שהגישה כלפי הנושא בארצות הברית עברה שינוי אדיר", אמר אובמה בנאומו. "לפני עשור, פוליטיקאים התנגדו נחרצות למתן זכויות ללהט"בים. כיום הם תומכים בשוויון, מפני שהם למדו את מה שתושבי המדינה כבר יודעים – שנישואים שווים לכולם הם חלק מזכויות האזרח שלנו ומהאמונה הבסיסית שלכל אזרח מגיע יחס שווה לפי החוק".

בשנת 2008, עם בחירתו של אובמה לכהונה ראשונה לנשיאות, נישואים חד-מיניים היו חוקיים בשתי מדינות בלבד מתוך ה-50 בארצות הברית. כיום, הם חוקיים ב-37 מדינות. אובמה הביע לאורך תקופת כהונתו תמיכה פומבית בנישואים חד-מיניים ובשוויון לקהילה הגאה, וכך גם התמודדת לנשיאות במפלגה הדמוקרטית, הילרי קלינטון. קלינטון חזרה והדגישה אמש גם היא את תמיכתה בנישואים חד-מיניים, סוגיה שצפויה להיות מרכזית בבחירות לנשיאות בשנה הבאה, גם אם בית המשפט העליון יאשר את המהלך בכלל המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully