וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמה תקופת המבחן: האם אנחנו בכלל צריכים מאגר ביומטרי?

24.6.2015 / 19:19

עם סיומה של תקופת המבחן הראשונה, שהוארכה בתשעה חודשים נוספים, מסבירה מומחית לפוליטיקה של המידע מה ההבדל בין המאגר לתעודת הזהות החכמה ומה הסכנות הטמונות בו. ריאיון לאולפן וואלה!NEWS

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

לקראת סיום תקופת המבחן של פיילוט המאגר הביומטרי, החליט אתמול (שלישי) שר הפנים סילבן שלום להאריך את תקופת המבחן בתשעה חודשים נוספים. ההארכה נועדה לאפשר פרק זמן נדרש לחברי ועדות הכנסת, שיתכנסו לראשונה בימים הקרובים, ללמוד את הנושא לעומקו בטרם יגבשו עמדה ויקבלו החלטה. בסיום התקופה, יידרשו ועדות הכנסות ומליאת הכנסת להכריע בעניין. תקופת המבחן החלה בחודש יוני 2013, אז הונפקו התעודות הביומטריות הראשונות.

במקביל פורסם דוח מבקר המדינה יוסף שפירא שממנו עולה כי נמצאו כשלים חמורים בפיילוט למאגר הביומטרי של משרד הפנים. הדוח בחן את התנהלות רשות האוכלוסין וההגירה והרשות לניהול המאגר הביומטרי בחצי הראשון של שנת 2014. בין החודשים ינואר ויולי, הונפקו תעודות זהות ביומטריות לכ-430 אלף ישראלים.

הדוח מפרט שורה של כשלים בניהול ובביצוע תקופת המבחן, שעיקרם בזבוז של כ-15 מיליון שקלים בעקבות תשלום על תעודות חכמות שלא סופקו, החלפת סורקי אצבע לא מתאימים לאחר שפרטיהם של כחצי מיליון אזרחים כבר נכנסו למאגר, ועיכובים שונים בהעברת הנתונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully